33.8 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΨΗ: Τα OH-58D της Αεροπορίας Στρατού θα μπορούσαν να γίνουν OH-58F με...

ΑΠΟΨΗ: Τα OH-58D της Αεροπορίας Στρατού θα μπορούσαν να γίνουν OH-58F με εμπλοκή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας;

- Advertisement -
Most notable in the F-model Kiowa is the movement of the sensor from the mast to the nose of the aircraft. The F-model Kiowa Warrior capitalizes on non-developmental items and systems fielded on other aviation platforms to rapidly install, modify, or provide the following: advanced nose mounted sensor, improved cockpit control hardware and software for enhanced situational awareness, three full color multi-function displays, a dual-redundant digital engine controller for enhanced engine safety, digital inter-cockpit communications, digital Hellfire future upgrades, Aircraft Survivability Equipment upgrades, and a redesigned aircraft wiring harness. (Photo by Denise DeMonia)

H ΠΤΗΣΗ ήταν ανέκαθεν υπέρ της προμήθειας των ελικοπτέρων επιθετικής αναγνώρισης OH-58D από την Αεροπορία Στρατού. Σε μια περίοδο εξοπλιστικής ένδειας, η παραχώρηση ενός πολύ μεγάλου αριθμού ελικοπτέρων OH-58D μαζί με επίσης τεράστιες ποσότητες ανταλλακτικών και αναλωσίμων, ήταν “μουσική στα αυτιά μας”. Επιτέλους, κάτι συνέβαινε! Εντάξει, σίγουρα θέλαμε μερικά ΑΗ-64Ε, αλλά με κόστος όσο ένα F-16 δύσκολα θα μπορούσε ο ΕΣ να διαθέσει λεφτά για νέα Apache.

Army officials from the Program Executive Office for Aviation commemorate the first flight of the OH-58F Kiowa Warrior during a ceremony April 30 on Redstone Arsenal, Ala. Also known as the Cockpit and Sensor Upgrade Program, the F model Kiowa is the first designation change since 1990 and updates 1980’s equipment with today’s modern technology. (Photo by Denise DeMonia)

Πολλοί διαμαρτύρονται γιατί δυο χρόνια μετά την παραλαβή τους δεν πετούν όλα (και τα 30 που αναμένουμε επιχειρησιακά). Θα πούμε το εξής. Ας υποθέσουμε πως τα αγοράζαμε, αντί να μας τα χαρίσουν (ουσιαστικά). Πχ, το 2015, και θα τα παραλαμβάναμε το 2019. Το 2019 θα έρχονταν όλα μαζί; Τα Rafale, F-16, Mirage 2000 έρχονται όλα μαζί; Αγοράζεις 40, έρχονται πετώντας και τα 40 με τη μία; Ή γίνονται τμηματικές παραλαβές;

Έτσι γίνεται και με τα OH-58D. Δηλαδή, με το που ξεφόρτωσε το πλοίο στο Βόλο, θα έπρεπε να είχαμε 60 χειριστές έτοιμους, εκπαιδευμένους, και 30 ελικόπτερα έτοιμα προς πτήση; Θέλει χρόνο, κι ας αφήσουμε τους αξιωματικούς της ΑΣ να κάνουν τη δουλειά τους. Ξέρουν τι κάνουν, ήδη προωθούν και σύμβαση Follow On Support. Ανταλλακτικά πήραμε, αλλά χρειαζόμαστε εργατοώρες για τη συντήρηση, κι όπως φαίνεται, αυτές θα αναζητηθούν από τον ιδιωτικό τομέα.

Επιχειρήσεις εξοπλισμένων ελικοπτέρων OH-58D Kiowa από τα αρματαγωγά του ΠΝ.

Βέβαια η ΑΣ δεν παρέλαβε μόνο 30 ελικόπτερα, αλλά 70. Μιλάμε για μια μεγάλη δεξαμενή ελικοπτέρων, με τον ΕΣ όχι μόνο να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης, αλλά κι αυτός με όλο το απόθεμα ανταλλακτικών. Κάτι που τον βάζει σε πλεονεκτική θέση. Όταν έχεις σε υπηρεσία τόσα ελικόπτερα, έχεις “αποθήκη”, υποδομές, ειδικά εργαλεία, ίσως να αξίζει να δεις τι μπορείς να κάνεις περαιτέρω με αυτά.

ΑΠΟΨΗ: Πως θα μπορούσε να γίνει το OH-58D Kiowa Warrior “τούμπανο”; Ένα KW για τον 21ο Αιώνα!

Παλιότερα, είχαμε δημοσιεύσει κάποιες καλλιτεχνικές απεικονίσεις για ένα πολύ “προχωρημένο” OH-58, που βέβαια δεν είχε και πολλές ελπίδες να προχωρήσει. Ίσως πιο πριν, θα έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε πως υπάρχει ένα άλλο, νέο πρότυπο για τα Kiowa Warrior, που έχει αναπτύξει ο Αμερικανικός Στρατός, αλλά τελικά δεν υιοθέτησε λόγω αλλαγής δόγματος, και απόφασης για επένδυση πάνω σε UAV και τα AH-64E.

Το μέλλον της Αεροπορίας Στρατού. Αξιοποίηση των OH-58D, παραλαβή/FOS των NH-90, περισσότερα CH-47D, AH-64A+ εκσυγχρονισμός

Από τη στιγμή όμως που ο Ελληνικός Στρατός στερείται ενός δικτυοκεντρικού ελικοπτέρου, όπως το ΑΗ-64Ε, οφείλει να κάνει χρήση των περιορισμένων πιστώσεών του για να βελτιώσει συνολικά ότι έχει ήδη στο οπλοστάσιό του. Έτσι, μετά την περιορισμένης κλίμακας, χαμηλού κόστους “έξυπνη” αναβάθμιση που θα κάνει στα ΑΗ-64Α η Elbit, ίσως θα πρέπει να εξεταστεί μια εξίσου έξυπνη αναβάθμιση στα OH-58D. Και για να μην ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό, ας δούμε την “ψηφιακή” βελτίωση των OH-58D σε OH-58F.

Πρόγραμμα FARA: Ο διάδοχος του OH-58D Kiowa Warrior θα είναι το 360 Invictus ή το Raider X

To OH-58F ενσωμάτωνε το Cockpit and Sensor Upgrade Program (CASUP) που έφερνε πλέον το ηλεκτρο-οπτικό στο ρύγχος. Το AAS-53 Common Sensor Payload (CSP) ήταν μια προηγμένη κάμερα νυχτερινής όρασης, με ηλεκτρο-οπτικό ημέρας και ενισχυτή εικόνας. Στο κόκπτιτ περιλαμβάνονταν αναβαθμίσεις στο επίπεδο Control and Display Subsystem version 5, με έγχρωμες οθόνες και δυνατότητα κινούμενου χάρτη. Το “ψηφιακό” OH-58F θα μπορούσε να επικοινωνεί ψηφιακά με όλες τις μονάδες του US Army.

Όταν ο Αμερικανικός Στρατός υιοθέτησε το OH-58D αντί του “αόρατου” OH-58X

To “νέο” ελικόπτερο θα είχε επίσης βαλλιστική θωράκιση, αλλά και νέο σύστημα αυτοπροστασίας Common Missile Warning System (CMWS). Θα τολμούσαμε να πούμε πως το “αναλογικό” Delta θα γινόταν ένα πλήρως “ψηφιακό” OH-58F, ενώ η Rolls-Royce πρότεινε αύξηση ισχύος κατά 12% με τον Rolls-Royce 250-C30R3 των 650 Shp (480 kW).

Maj. Gen. Kevin Mangum, Army Aviation Branch chief and commander of the U.S. Army Center of Excellence, Fort Rucker, Ala., christens the OH-58F Kiowa Warrior during a commemorative first flight ceremony April 30 on Redstone Arsenal, Ala. (Photo by Denise DeMonia)

Ενώ όμως ο Αμερικανικός Στρατός σκόπευε να αγοράσει 368 OH-58F που θα προέρχονταν από μετατροπές παλιότερων  A, C και D και το πρώτο OH-58F πέταξε στις 26 Απριλίου 2013, αμέσως μετά επιλέχθηκε η απόσυρση των ελικοπτέρων. Οπότε η επένδυση πήγε σε ΑΗ-64Ε αλλά και UAVs που θα έκαναν τη δουλειά των Kiowa κατά 80% (συμπέρασμα μελέτης του Αμερικανικού Στρατού).

ΘΕΜΑ: Όταν τα OH-58D Kiowa Warrior και AH-64 Apache θα πολεμήσουν μαζί στο Ανατολικό Αιγαίο…

Το αποτέλεσμα; Τα OH-58D σε μεγάλους αριθμούς είτε διαλύθηκαν είτε παραχωρήθηκαν σε όσους τα ζήτησαν (πχ Κροατία και Ελλάδα). Μιας λοιπόν και τα έχουμε εμείς, τι μας σταματά να κάνουμε έναν ανάλογο εκσυγχρονισμό; Τι μας εμποδίζει να δώσουμε σε MILTECH, IDE, EFA GROUP, AKMON, AEROSERVICES και άλλες ελληνικές εταιρίες, το σκοπευτικό, τους υπολογιστές, το σύστημα απεικόνισης τακτικής κατάστασης για εξέλιξη; Έχουμε τόσα ελικόπτερα, που άνετα μπορούμε να διαθέσουμε κάποιο σε ένα consortium εταιρειών για να το εκσυγχρονίσουν.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

40 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΘΕΜΑ: Γιατί δεν αγοράσαμε τελικά τα αμφίβια AAV-7RAM/RS για τους Πεζοναύτες μας;

Το 2020 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά με πολύ ειδικό βάρος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Ελλάδα αντιμετώπισε τότε, επιτυχώς εκ τους αποτελέσματος, υβριδικές απειλές σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έκρηξη αμυντικών δαπανών στο ΝΑΤΟ – που “ξεχωρίζει” η Ελλάδα

34
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΝΑΤΟ καταγράφεται πλέον ευδιάκριτα η μεγάλη αύξηση αμυντικών δαπανών από σχεδόν όλα τα μέλη της συμμαχίας, καθώς το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουνίου 1936: Το πρώτο ελικόπτερο στον κόσμο,...

0
H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γεραπετρίτης: Συντονίζουμε ένα συνολικό σχέδιο ανοικοδόμησης της Παλαιστίνης

«Συντονίζουμε τις ενέργειες έτσι ώστε να υπάρξει παροχή τεχνογνωσίας, αλλά και ένα συνολικό σχέδιο ανοικοδόμησης για την Παλαιστίνη», ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης...

Ζελένσκι: Επίσκεψη σε στρατεύματα στην περιοχή του Ντονέτσκ

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι μετέβη σήμερα σε πόλη στην ανατολική περιοχή του Ντονέτσκ, κοντά σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περιοχή του μετώπου,...

Η σύγκρουση του Canadair με δένδρα χθες και οι ζοφερές μνήμες του CL-215 «1055» στην Κάρυστο πέρυσι

Παρών ήταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ χθες στον Πλατανίτη Ναυπακτίας και δεν είχαμε για το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, την τραγική κατάληξη του «1055» στις 25...