Συνεχίζονται κανονικά οι άοκνες προσπάθειες αξιοποίησης των ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior από την Αεροπορία Στρατού. Μετά την συμμετοχή σε βολές των ελικοπτέρων πριν αρκετές εβδομάδες, συνεχίζεται η εκπαίδευση των στελεχών, των πληρωμάτων του προσωπικού που θα τα συντηρεί.
Η σταδιακή αξιοποίηση είναι λογική, καθώς είναι από τις ελάχιστες φορές που παραλήφθηκε μαζικά υλικό σε τέτοια ποσότητα. Σε διαφορετικές περιστάσεις, η παραλαβή ήταν τμηματική, και έτσι υπήρχε χρόνος για την εκπαίδευση πληρωμάτων, αλλά και την σταδιακή αξιοποίηση. Φυσικά είναι αδύνατο, ακόμη για τον US Army να αξιοποιηθούν “με τη μία” και τα 60 ελικόπτερα.
Έτσι ο Ελληνικός Στρατός, με επαγγελματισμό και προγραμματισμό, συνεχίζει την εκπαίδευση νέων χειριστών, ενώ σταδιακά μεταφέρει κι άλλους χειριστές από τα τάγματα των UH-1H Huey που αποσύρονται. Τα τελευταία θα βαίνουν συνεχώς μειούμενα σε υπηρεσία, κάτι που θα κριθεί βέβαια από την αύξηση των διαθεσιμοτήτων σε CH-47D/DG καθώς και στην παραλαβή των τελευταίων ΝΗ-90.
Παράλληλα γίνονται παραλαβές συμπληρωματικών υλικών και εξοπλισμού, ενώ φτάνει και επιπλέον οπλισμός (πολυβόλα, εκτοξευτές ρουκετών και εκτοξευτές Hellfire). Δεν προβλέπεται δυστυχώς, τουλάχιστον για την ώρα, η παραλαβή εκτοξευτών και πυραύλων ΑΙΜ-92 ATAS, για αποστολές εναντίον εχθρικών ελικοπτέρων και αεροσκαφών.
Η Αεροπορία Στρατού έχει προχωρήσει σε μελέτες για την εγκατάσταση συστημάτων αυτοπροστασίας, τουλάχιστον στα ελικόπτερα που θα έχουν καθήκοντα πρώτης γραμμής, 36 συνολικά στον αριθμό. Από τα ελικόπτερα έχουν αφαιρεθεί μόνο τα τερματικά συστήματα, αλλά οι καλωδιώσεις και η υποδομή έχει παραμείνει. Συνεπώς, το μόνο που χρειάζεται είναι να εντοπιστεί το απαραίτητο υλικό στα αμερικανικά αποθέματα, να αιτηθεί και να αποσταλεί στην Ελλάδα.
OH-58D Kiowa Warrior σε ρόλους αέρος-αέρος, μια ικανή απάντηση στα τουρκικά Τ129 ATAK;
Αυτό που απασχολεί τώρα τους επιτελείς είναι η πολλαπλασιαστική χρήση των ελικοπτέρων, σε συνδυασμό με τα AH-64A+ Apache. Σημειώνουμε πως η κύρια “εργασία” των ΟΗ-58 ήταν η στοχοποίηση για τα ΑΗ-64, με τα τελευταία να βάλουν υπό την κάλυψη εδαφικών εξάρσεων. Τα περισσότερα ελικόπτερα που ήρθαν στην Ελλάδα έχουν την απαραίτητη υποδομή διασύνδεσης και μεταφοράς εικόνας.
Σε κάθε περίπτωση, η ΑΣ προσπαθεί με κάθε μέσο να πετύχει την IOC το συντομότερο δυνατό, χωρίς να έχει διαρρεύσει πιθανή ημερομηνία γιαυτή την πολύ σημαντική ημερομηνία. Είναι δυστυχώς από τις προσπάθειες που γίνονται από τα στελέχη του ΕΣ αλλά κανείς δεν μπορεί να τις καταλάβει και να τις εκτιμήσει. Όταν λοιπόν θα δούμε στις επόμενες ασκήσεις ελικόπτερα ΟΗ-58 να κάνουν τα “δικά τους”, πρέπει απλά να σκεφτούμε τις χιλιάδες ώρες δουλειάς που έχουν ρίξει τα τάγματα κάπου στην Κεντρική Ελλάδα.