10.1 C
Athens
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΈφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300...

Έφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300 Bradley

- Advertisement -

Σε συνέχεια της ενημέρωσης που έφτασε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΕΘΑ σχετικά με τη διαθεσιμότητα από αμερικανικής πλευράς 300 οχημάτων M2A2 ODS-SA Bradley, η ελληνική πλευρά απέστειλε ήδη το αίτημα για τα συγκεκριμένα. Με αυτό ουσιαστικά γίνεται “δέσμευση” των οχημάτων υπέρ της χώρας μας, και αν τηρηθούν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από τους Αμερικανούς, τότε θα έρθουν στην Ελλάδα, με τον ίδιο τρόπο που ήρθαν -και έρχονται ακόμη- τα Μ1117.

EKTAKTO: Εντός της εβδομάδας φεύγει αίτημα για τα 300 Bradley M2A2 ODS-SA!

Η αμερικανική πλευρά θα απαντήσει με όλες τις αιτούμενες λεπτομέρειες, από κόστη μέχρι ακριβή τύπο και κατάσταση, και η ελληνική πλευρά θα στείλει το λεγόμενο Letter of Request for LOA, δηλαδή νέο αίτημα για αποδοχή της συμφωνίας, ώστε η DSCA, η ειδική υπηρεσία του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών να στείλει την Letter of Offer and Acceptance -LOA. H LOA είναι ουσιαστικά η σύμβαση που θα υπογράψει η ελληνική πλευρά. Για να γίνει κατανοητό, η διαδικασία είναι τα βήματα που δεν κάναμε για να διεκδικήσουμε τους καταστροφείς αρμάτων Μ1128 αλλά και τα οβιδοβόλα Μ109Α5 (και τα Cougar), δηλαδή δεν στείλαμε επιστολή στις ΗΠΑ ότι “τα θέλουμε”.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι ΗΠΑ μας προσφέρουν 300 M2A2 ODS-SA για αντικατάσταση Μ113 και ΒΜΡ-1!

Αυτή τη φορά τη διαδικασία την επιβλέπει ο ΑΓΕΕΘΑ, καθώς δεν θέλει να συμβεί το ίδιο που συνέβη με τα Μ1128/Μ109Α5, ενώ και ο νέος ΑΓΕΣ θέλει την ενίσχυση των τεθωρακισμένων σχηματισμών χωρίς καθυστέρηση. Γενικά όλες οι υπηρεσίες του ΓΕΣ που σχετίζονται με το θέμα είναι όπως έχουμε γράψει σε υπερένταση, καθώς το πρόγραμμα των Marder 1A3 έχει “παγώσει” στα 40 οχήματα, οπότε τα 300 Bradley αντιμετωπίζονται σαν “από μηχανής Θεός”, κυριολεκτικά.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ουκρανοί εκπαιδεύονται σε M2A2 ODS-SA Bradley (και καλά κάνουν, Ελλάδα και Κύπρος έχουν τα BMP-1/3)

Με λίγα λόγια, το ΓΕΣ αυτή τη φορά αντέδρασε ακαριαία, και έστειλε την επιστολή που έπρεπε προς την αμερικανική πλευρά, και δεν αναλώθηκε σε ατέρμονες συζητήσεις. Υπάρχει πλέον σαφής αλλαγή νοοτροπίας στο θέμα του μεταχειρισμένου υλικού από ΗΠΑ, καθώς είναι η “τελευταία ευκαιρία για Μ2 για την Ελλάδα”.

Οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν είναι λεπτοί, καθώς δεν μπορεί να γίνει παράκαμψη της αμερικανικής νομοθεσίας η οποία είναι συγκεκριμένη και τυποποιημένη. Δηλαδή, πρέπει τα οχήματα να έρθουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, στο μικρότερο δυνατό κόστος, με την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, και τα απαραίτητα πυρομαχικά, χωρίς όμως κάποια νομική παράκαμψη. Αν είναι, για παράδειγμα, να πάρουμε τα οχήματα ως πλεονάζον υλικό, δηλαδή EDA (Excess Defense Articles), τότε πρέπει να είναι πράγματι τέτοιο, που όμως δεν συμβαίνει. Αυτό εννοούμε όταν λέμε πως και οι κινήσεις του ΑΓΕΕΘΑ πέτυχαν το πολύ δύσκολο -να μας προτείνεται η παραχώρηση “ενεργού” υλικού- αλλά και οι ΗΠΑ μας φέρονται σαν σύμμαχοι. Οι ίδιοι έχουν δει την έλλειψη σε ΤΟΜΑ, στις πάμπολλες συνασκήσεις που έχουν κάνει με ελληνικά Leopard 2HEL & 2A4.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

63 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που...

11
Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/14 Δεκεμβρίου 1913: Η πολυπόθητη ένωση της Κρήτης...

0
Παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α' και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου πραγματοποιείται στα Χανιά η πανηγυρική Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Η στιγμή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Kikilias: Investments in shipping and port infrastructure, the Greek economy’s great opportunity for growth

"Shipping and our islands constitute a comparative advantage for Greece," the Minister of Maritime Affairs and Insular Policy Vasilis Kikilias said on Sunday during...

Mitsotakis οn the attack in Sydney: Anti-Semitism and hatred have no place in our societies

"I am deeply shocked by today's attacks in Sydney during the Hanukkah celebrations. I condemn this violence in the strongest possible terms. We stand...

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...