Όπως με ενημέρωσαν οι Πτησαίοι, αυτά που έγραψα, άρεσαν. Καλό αυτό, γιατί δεν το έχω και πολύ με το γραπτό λόγο. Είμαι καλύτερος στο σπρέχεν, και από κοντά μπορώ να τα εξηγώ ωραία (τα λέω ωραία ο άτιμος). Αλλά μιας και δεν με θέλουν για πόντκαστ (δεν πουλάνε τα πόντκαστ με καψιμιτζήδες μου είπαν), αναγκάστηκα θα κάνω την ανάγκη φιλοτιμία, και θα γράψω κάποιες νέες αράδες προκειμένου να επικοινωνώ με όσους αρέσουν τα λεγόμενά μου. Και θα γράφω, όσο πιο ωραία και απλά μπορώ.

Ράφαελ και Ραφάλ

Ενώ συντηρούσα την υπεσύγχρονη επαγγελματική εσπρεσιέρα μου Rafael, που αγόρασα πρόσφατα (υπάρχει οδηγία οτιδήποτε αγοράζεται να είναι ΜΟΝΟ Rafael, έτσι κι εγώ πήρα τη Rafael, εγώ ήθελα απλά να φτιάχνω τον καλύτερο εσπρέσσο), θυμήθηκα το FOS (έτσι δεν το λένε;) των Ραφάλ. Τα Ραφάλ είναι Τρέλα, Μαγεία (και άλλα που θα δεν θέλω να πω δημοσίως διότι έχω κι ένα επίπεδο) αλλά χρειάζονται ΠΟΛΛΑ λεφτά για να παραμείνουν σε υπηρεσία. Οι πληροφορίες που έφτασαν στα αυτιά μου ήταν μάλλον αρνητικές για τη Ντασό. Ο ΑΓΕΑ και ο ΑΓΕΕΘΑ, αφού άλλαξαν αρκετά χρώματα (ξεκίνησαν από άσπρο και έφτασαν στο βαθύ κόκκινο, με πίεση 23) μόλις άκουσαν τις τιμές (όταν τις άκουσαν), άρχισαν να σκέφτονται ότι τα 24 Ραφάλ φτάνουν, και μάλιστα πολλά μας είναι. Η πρώτη σύμβαση είχε γίνει προ 2022 (έτος εισβολής στην Ουκρανία), και οι τιμές κάπως “τρώγονταν”. Η σύμβαση που πέρασε πριν λίγο, είχε διαπραγματευτεί σκληρά από τους αξιωματικούς της ΠΑ, και ήταν “μαζεμένη” όσο γίνεται. Αλλά και πάλι, επειδή πολλοί αξιωματικοί βρέθηκαν κοντά σε εγκεφαλικά επεισόδια, σε πρώτη φάση η ΠΑ σταμάτησε να μιλά για επιπλέον Ραφάλ. Αυτό είχε λένε οι πηγές μου, σαν άμεσο αποτέλεσμα, να αρχίσουν οι Γάλλοι να μιλούν για εκπτώσεις σε νέα μαχητικά. Δεν ξέρω τι θα γίνει αλλά αυτό συνέπεσε και με την πιστοποίηση του Μετεορ στα Φου-35. Και το τελευταίο συζητήθηκε. Τώρα αν το είπαν και στους Γάλλους της Ντασό, δεν το ξέρω, άλλωστε ένα ταλαίπωρος ΚΨΜιτζής είμαι. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε και 24 Μιράζ. Εκτός κι αν για νεα FOS οι Γάλλοι ζητήσουν για κάθε Μιράζ το χρόνο, όσα για κάθε FDI/Μπελαρά

Η FOS των FDI/Μπελαρά

Μιλώντας για Μπελαρά, και για να μην υπάρχει ανησυχία, καθώς σε λίγες μέρες έρχεται ο Κίμωνας από το Λοριάν, το ΠΝ έχει φροντίσει να έχει FOS και σε λογικό κόστος. Και παρά το γεγονός ότι σε κάποιους φάνηκε αλμυρή, για τα σημερινά δεδομένα δεν είναι. Μάλιστα πρέπει να έγιναν μάλιστα και εκπτώσεις με την παραγγελία της 4ης Μπελαρά/FDI, και το ποσό από 15 εκ ευρώ το πλοίο το χρόνο, πήγε στα περίπου 12. Αυτό το λέω, γιατί μέχρι τώρα οι φουκαράδες οι αρχιμηχανικοί των Μέκο και Κορτενάερ, έπιναν το καφέ τους μαύρο κι άραχνο (όποιος παραγγέλνει εδώ μέσα φουλ πικρό, είναι μηχανικός σε φρεγάτα, στανταράκι), καθώς ανταλλακτικά δεν υπήρχαν ούτε για δείγμα. Και αν έβρισκαν, πήγαιναν στους κυβερνήτες, να κάνουν κανά τηλέφωνο σε κάποιον ευεργέτη, να τους το αγοράσει πριν εξαφανιστεί. Κάπως έτσι, με 15 εκ ευρώ το χρόνο, είχαμε Στόλο! Τώρα αυτά που ήξερε το Οικονομικών πρέπει να τα ξεχάσει, και να βάζει στον κουμπαρά, 50 με 60 εκ έξτρα, για να έχουμε τις Μπελαρά διαθέσιμες. Για να μην έχω γκρίνες από τους αντιγάλλους, ξαναλέω πως η τιμή είναι λογικότατη, καθώς τόσο προηγμένα πλοία χρειάζονται και συντήρηση. Τσάμπα δεν δουλεύει τίποτα (ίσως τα μηχανικά ρολόγια, αλλά και πάλι κάποιος πρέπει να τα κουρδίσει).

Οι υπαξιωματικοί και το Νέο Νομοσχέδιο

Μιλώντας πάλι για τις Μπελαρά, θυμήθηκα το βίντεο της Πτήσης από την παράδοση του πλοίου πριν λίγες μέρες. Μπαίνοντας τότε ο Υπουργός και η συνοδεία του στο υπόστεγο της καραβάρας μας, ήταν παρατεταγμένο μεγάλο μέρος του πληρώματος. Οι παρατηρητικοί είδαν πως μπαίνοντας η κάμερα, το πλήρωμα μέσα στο υπόστεγο των Ρόμεο, στον ώμο είχε κατά κύριο λόγο σαρδέλες. Ήταν οι ΥΠΑΞ που εκπαιδεύονται στα προηγμένα συστήματα του πλοίου. Και οι ΥΠΑΞ, όχι του Κίμωνα, είναι που τα έχουν πάρει στο κρανίο με το νέο νομοσχέδιο κατά κύριο λόγο (όχι μόνο στο ΠΝ, αλλά και στον ΕΣ αλλά και την ΠΑ). Ο Δένδιας, χωρίς να το συζητήσει μάλλον με κανέναν ΥΠΑΞ, θεώρησε, και δικαίως, πως δεν έχουμε σαν χώρα τόσο πολλά συντάγματα, πλοία κλπ για να έχουμε εκατοντάδες συνταγματαρχαίους ή πλοιάρχους κλπ. Η διαπίστωση είναι σωστή, και το νομοσχέδιο έχει λογική από αυτή την πλευρά. Αυτό που δεν έχει λογική (ούτε μπέσα κατά την άποψη των ΥΠΑΞ, έτσι μου λένε με τον καφέ τους οι άνθρωποι), είναι πως το Κράτος έρχεται να τους αλλάξει τη συμφωνία που υπέγραψαν πριν 5, 10, 15 ή 20 χρόνια, όταν μπήκαν σε κάποια Σχολή (πχ ΣΜΥΝ). Ενώ δηλαδή ήξεραν πως κάποια στιγμή θα γίνουν πλοίαρχοι, αφήνοντας πίσω τις υπηρεσίες των ΥΠΑΞ (στα 55 ο άλλος δεν μπορεί να κάνει τα ίδια που έκανε σαν κελευστής), αλλά παίρνοντας και το μισθό του πλοιάρχου. Δεν ζητούν οι άνθρωποι να γίνονται Ναύαρχοι, ξέρουν ότι δεν πέρασαν από τη ΣΝΔ, ζητούν λίγη αξιοπρέπεια (στη δουλειά και το ΑΤΜ). Δεν ξέρω περισσότερα, αλλά όπως μου μεταφέρουν πως αυτός είναι ο λόγος που είναι στα κάγκελα. Θα έλεγα στα παλικάρια της Πτήσης να γράψουν κανά άρθρο για το θέμα (του Νομοσχεδίου), μπας και καταλάβω κι εγώ τι έχει συμβεί ακριβώς, γιατί δεν καταλαβαίνω και πολλά όταν ρωτάω τους ΥΠΑΞ του ΚΨΜ μου. Πάντως αυτό που σας μεταφέρω είναι πως δεν θα πάει καλά, και το νομοσχέδιο, παρότι είναι βασισμένο σε σωστές βάσεις, αυξάνει για τις διαφορές μεταξύ Αξιωματικών και Υπαξιωματικών, και δεν τις αμβλύνει. Το αποτέλεσμα είναι να παραιτούνται μαζικά πλέον και οι δυο, παρά τις αυξήσεις (που δεν έχουν δει ακόμη).

Η Αεροπορία στη “δίνη” του Νομοσχεδίου

Μιλώντας για “εξόδους” στελεχών, υπάρχει σοβαρό θέμα. Και δεν μιλάμε για παραιτήσεις σε κάποιο βαθμό και πάνω, αλλά και για νέους ανθρώπους που επέλεξαν την Πατρίδα αντί του ιδιωτικού τομέα. Για τον ΕΣ ξέρω πως η ΣΜΥ έτσι όπως πάει από έλλειψη σπουδαστών, θα παραχωρηθεί κατά ένα μέρος στο Δήμο, να την κάνει σχολείο. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι τι γίνεται με την ΠΑ, παρά τις ερωτήσεις οι Αεροπόροι είναι Σφίγγες. Κάποιες πληροφορίες που κυκλοφόρησαν πως σε Πτέρυγα Μάχης, πήραν αναρρωτική άδεια συντονισμένα (;) δεκάδες ή εκατοντάδες υπαξιωματικοί, δεν μπόρεσα να τις επιβεβαιώσω. Όσοι το έγραψαν, κάτι ξέρουν περισσότερο από μένα. Σε φυσιολογική χώρα, κάτι τέτοιο θεωρείται Στάση, με ότι σημαίνει αυτό. Αλλά άξια στελέχη, αν έκαναν κάτι τέτοιο, θα είχαν λόγο.

Το νομοσχέδιο ίσως δεν είναι κακό σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ και τον ΑΓΕΕΘΑ, αλλά κάτι μου λέει πως θέλει βελτιώσεις (βασικά όλοι όσοι έχουν μπει στο ΚΨΜ μου)

Μιλώντας για στελέχη, μου έχει μείνει κάτι που μου έλεγε ένας ικανότατος γαλονάς που μακροημέρευσε (έπινε αρκετό ελληνικό). Μου έλεγε λοιπόν, πως κάθε ένας που έρχεται στη Διοίκηση, πολίτης ή στρατιώτης, έρχεται σαν Σωτήρας, ή καλύτερα, σαν Φωτεινός Παντογνώστης. Αν φύγει από τη Διοίκηση, και δεν τον έχουν αφήσει να κάνει όσα ρηξικέλευστα σκόπευε να κάνει, κουβαλάει για πάντα το Κρίμα, και το “Έπρεπε Να Δειτε Πόσο Γαμάτα Θα Τα Έκανα Αν Με Άφηναν” (το ποιοι ποτέ δεν το λέει, ας πούμε οι εξωγήινοι για να είμαστε μέσα). Ο Δένδιας πρώτον, δεν θέλει να φύγει με αυτό το Κρίμα, και όπως μου μεταφέρουν, είναι κρίμα που ακούει κάποιους Παλιούς με Κρίμα, που μεταφέρουν μαζί τους το Κρίμα το δικό τους. Και έφεραν ας πούμε ιδέες ανεφάρμοστες, όπως Ομάδα Μάχης Πεζικού με 6 (!) αντί για 10 ή 11 άτομα, και πάει λέγοντας. Και Μεγάλο Κρίμα, που πετσοκόφτηκε έτσι η υπάρχουσα Δομή Δυνάμεων, ειδικά του Στρατού Ξηράς. Με λίγα λόγια, το Νομοσχέδιο υπάρχει πιθανότητα να έχει γραφτεί από παλιούς Γαλονάδες με Κρίμα, (χωρίς να σκεφτεί κανείς τους ΥΠΑΞ που δεν έχουν Κρίμα), με τις δικές τους ανεφάρμοστες ιδέες.

Και θα το πληρώσουν οι Μπελαρά

Μιλώντας για ΥΠΑΞ, η κινητήρια δύναμη των πλοίων είναι οι ΥΠΑΞ. Τι να το κάνεις το Σιφάιρ και τους Αστέρ, αν δεν έχει κάποιον στις κονσόλες να κάνει σωστά τη δουλειά. Ή τι να κάνεις όλο τον Κίμωνα, αν δεν υπάρχει κάποιος να διορθώσει μια οθόνη ή ένα δίκτυο. Θα πρέπει να βρεθεί λοιπόν μια ισορροπία στο Νομοσχέδιο για τους ΥΠΑΞ, αλλιώς θα μεγαλώσει το όποιο χάσμα μεταξύ Αξιωματικών και Υπαξιωματικών, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να λιγοστεύουν όσο πάει και περισσότεροι. Έτσι, αυτοί που εκπαιδεύτηκαν στα ψηφιακά καλούδια της FDI/Μπελαρά, θα φύγουν για τον ιδιωτικό τομέα στην πρώτη ευκαιρία. Οι ΥΠΑΞ αισθάνονται ριγμένοι, ενώ ταυτόχρονα, και οι Αξιωματικοί είναι στα κάγκελα για άλλα σημεία του νομοσχεδίου, αλλά και τα όσα -μου λένε- προηγήθηκαν με το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Πως μπορεί να έχει γίνει αυτό το μαγικό, να μην είναι κανείς ευχαριστημένος, δεν ξέρω. Αν θα το πληρώσει η Κυβέρνηση ή ο Υπουργός, εμένα δεν με ενδιαφέρει, γιατί το μόνο που με νοιάζει είναι οι πελάτες μου, δηλαδή αυτούς που οι άσχετοι τους λένε ενστόλους. Στολή έχει και ο Μπάτμαν, αλλά δεν αγοράζει καφέ από εμένα. Στρατιωτικούς τους λέμε.