27.1 C
Athens
Κυριακή, 20 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗNorth American NR-349 Retaliator, μια πρόταση για τρικινητήριο υπεραναχαιτιστικό

North American NR-349 Retaliator, μια πρόταση για τρικινητήριο υπεραναχαιτιστικό

- Advertisement -

Το σχέδιο North American NR-349 Retaliator ήταν μια ενδιαφέρουσα μετατροπή του υπερηχητικού βομβαρδιστικού Α-5 Vigilante του Αμερικανικού Ναυτικού, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες της Αεροπορίας για ένα υπερταχύ αναχαιτιστικό.

Η πρώτη πρόταση για το Retaliator εμφανίστηκε το 1960, όταν η North American Aviation προσπάθησε να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα με την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών για εκείνη την εποχή. Το σχέδιο προέβλεπε τη χρήση δύο κινητήρων J79-GE-10, μαζί με έναν πυραυλοκινητήρα Rocketdyne XLR46-NA-2, ο οποίος θα τοποθετούνταν στη θέση όπου βρισκόταν το διαμέρισμα μεταφοράς πυρηνικών βομβών στο Α-5 Vigilante. Αυτός ο κινητήρας θα επέτρεπε στο Retaliator να αποκτήσει εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις σε μεγάλο υψόμετρο, κάτι που ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για αποστολές αναχαίτισης εκεί που επιχειρούσαν τα σοβιετικά στρατηγικά βομβαρδιστικά.

Η αρχική πρόταση για το Retaliator δεν προχώρησε παρά το αρχικό ενδιαφέρον που έδειξε η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία. Η έλλειψη προόδου στην υλοποίηση του σχεδίου μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το υψηλό κόστος ανάπτυξης και παραγωγής που παρουσιάστηκε από την εταιρεία, καθώς και στην πιθανή προτίμηση της Αεροπορίας για άλλα αεροσκάφη.

Ωστόσο, το 1970, το Retaliator ανασχεδιάστηκε και πήρε το όνομα NR-349, ως πρόταση για το πρόγραμμα IMI (Improved Manned Interceptor), το οποίο στόχευε στην αντικατάσταση των μαχητικών F-101, F-102 και F-106. Αυτή τη φορά, περιλάμβανε την προσθήκη ενός τρίτου κινητήρα J79-GE-10 στον χώρο που καταλάμβανε η αποθήκη βομβών στο κέντρο της ατράκτου. Αν λοιπόν το A-5 αλλά και το F-4 είχαν δυο κινητήρες J-79, ας φανταστούμε πως θα ήταν ένα αεροσκάφος με τρεις!

Η τρικινητήρια εκδοχή είχε ως στόχο να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση επιδόσεων, με ταχύτητα πάνω από Mach 2,5 και  υψόμετρο άνω των 80.000 ποδών! Η διάταξη των κινητήρων ήταν προφανώς καινοτόμα, με νέες ξεχωριστές εισόδους αέρα στην άνω επιφάνεια της ατράκτου για την τροφοδοσία του τρίτου κινητήρα, κάτι που θα βοηθούσε στην αεροδυναμική απόδοση και στη θερμική διαχείριση.

Ο οπλισμός του NR-349 προβλεπόταν εντυπωσιακός, και περιελάμβανε έξι πυραύλους AIM-54 Phoenix, πάλι με στόχο την αναχαίτιση σοβιετικών βομβαρδιστικών. Η ανάρτηση των πυραύλων γινόταν κατά μήκος της ατράκτου, οπότε θεωρητικά διατηρούνταν η δυνατότητα για ταχύτητα άνω των 2,5 Mach και με αυτό το φορτίο.

 

Παρόλαυτα, η αναβίωση του Retaliator ως NR-349 πάλι δεν προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Αμερικανικής Αεροπορίας, οπότε παρέμεινε μια εντυπωσιακών προδιαγραφών και επιλύσεων πρόταση, χωρίς ποτέ να ξεπεράσει το σχεδιαστικό τραπέζι. Είναι όμως ενδεκτική των προκλήσεων και απαιτήσεων που αντιμετώπιζε η αεροδιαστημική έρευνα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Gowind με πυραύλους Aster για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό – η εναλλακτική σοβαρής ενίσχυσης

Σύμφωνα με τον έγκυρο αναλυτή Xavier Vavasseur, σε ανταπόκριση του από την αμυντική έκθεση IDEX 2025 που έγινε νωρίτερα φέτος στο Άμπου Ντάμπι,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

18
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιουλίου 1940: Ναυμαχία του ακρωτηρίου Σπάθα

1
Δύο ιταλικά ελαφρά καταδρομικά, τα Bande Nere και Bartolomeo Colleoni επιδιώκοντας να μπλοκάρουν την κίνηση του βρετανικού στόλου στην Κεντρική Μεσόγειο, καταδιώκουν τέσσερα βρετανικά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Λος Άντζελες: 30 τραυματίες από πτώση αυτοκινήτου σε πλήθος έξω από νυχτερινό κέντρο

Τουλάχιστον 30 άνθρωποι τραυματίστηκαν νωρίς σήμερα το πρωί (τοπική ώρα) όταν ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο πλήθος έξω από νυχτερινό κέντρο στη λεωφόρο Σάντα...

Ζελένσκι: Η Ρωσία εξαπέλυσε επίθεση με πάνω από 30 πυραύλους και 300 drones στη διάρκεια της νύχτας

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ρωσία εξαπέλυσε πάνω από 30 πυραύλους και 300 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (drones) σε επίθεσή...

Εντοπισμός και διάσωση 11 αλλοδαπών ανατολικά του Αγαθονησίου

Επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης 11 αλλοδαπών πραγματοποιήθηκε σήμερα από στελέχη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του Αγαθονησίου.Το σκάφος που...