16.2 C
Athens
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗNorth American NR-349 Retaliator, μια πρόταση για τρικινητήριο υπεραναχαιτιστικό

North American NR-349 Retaliator, μια πρόταση για τρικινητήριο υπεραναχαιτιστικό

- Advertisement -

Το σχέδιο North American NR-349 Retaliator ήταν μια ενδιαφέρουσα μετατροπή του υπερηχητικού βομβαρδιστικού Α-5 Vigilante του Αμερικανικού Ναυτικού, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες της Αεροπορίας για ένα υπερταχύ αναχαιτιστικό.

Η πρώτη πρόταση για το Retaliator εμφανίστηκε το 1960, όταν η North American Aviation προσπάθησε να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα με την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών για εκείνη την εποχή. Το σχέδιο προέβλεπε τη χρήση δύο κινητήρων J79-GE-10, μαζί με έναν πυραυλοκινητήρα Rocketdyne XLR46-NA-2, ο οποίος θα τοποθετούνταν στη θέση όπου βρισκόταν το διαμέρισμα μεταφοράς πυρηνικών βομβών στο Α-5 Vigilante. Αυτός ο κινητήρας θα επέτρεπε στο Retaliator να αποκτήσει εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις σε μεγάλο υψόμετρο, κάτι που ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για αποστολές αναχαίτισης εκεί που επιχειρούσαν τα σοβιετικά στρατηγικά βομβαρδιστικά.

Η αρχική πρόταση για το Retaliator δεν προχώρησε παρά το αρχικό ενδιαφέρον που έδειξε η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία. Η έλλειψη προόδου στην υλοποίηση του σχεδίου μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το υψηλό κόστος ανάπτυξης και παραγωγής που παρουσιάστηκε από την εταιρεία, καθώς και στην πιθανή προτίμηση της Αεροπορίας για άλλα αεροσκάφη.

Ωστόσο, το 1970, το Retaliator ανασχεδιάστηκε και πήρε το όνομα NR-349, ως πρόταση για το πρόγραμμα IMI (Improved Manned Interceptor), το οποίο στόχευε στην αντικατάσταση των μαχητικών F-101, F-102 και F-106. Αυτή τη φορά, περιλάμβανε την προσθήκη ενός τρίτου κινητήρα J79-GE-10 στον χώρο που καταλάμβανε η αποθήκη βομβών στο κέντρο της ατράκτου. Αν λοιπόν το A-5 αλλά και το F-4 είχαν δυο κινητήρες J-79, ας φανταστούμε πως θα ήταν ένα αεροσκάφος με τρεις!

Η τρικινητήρια εκδοχή είχε ως στόχο να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση επιδόσεων, με ταχύτητα πάνω από Mach 2,5 και  υψόμετρο άνω των 80.000 ποδών! Η διάταξη των κινητήρων ήταν προφανώς καινοτόμα, με νέες ξεχωριστές εισόδους αέρα στην άνω επιφάνεια της ατράκτου για την τροφοδοσία του τρίτου κινητήρα, κάτι που θα βοηθούσε στην αεροδυναμική απόδοση και στη θερμική διαχείριση.

Ο οπλισμός του NR-349 προβλεπόταν εντυπωσιακός, και περιελάμβανε έξι πυραύλους AIM-54 Phoenix, πάλι με στόχο την αναχαίτιση σοβιετικών βομβαρδιστικών. Η ανάρτηση των πυραύλων γινόταν κατά μήκος της ατράκτου, οπότε θεωρητικά διατηρούνταν η δυνατότητα για ταχύτητα άνω των 2,5 Mach και με αυτό το φορτίο.

 

Παρόλαυτα, η αναβίωση του Retaliator ως NR-349 πάλι δεν προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Αμερικανικής Αεροπορίας, οπότε παρέμεινε μια εντυπωσιακών προδιαγραφών και επιλύσεων πρόταση, χωρίς ποτέ να ξεπεράσει το σχεδιαστικό τραπέζι. Είναι όμως ενδεκτική των προκλήσεων και απαιτήσεων που αντιμετώπιζε η αεροδιαστημική έρευνα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

DEFEA 2025: Το Forum της ΠΤΗΣΗΣ για το Follow On Support των ελληνικών αεροπορικών μέσων

To περιοδικό ΠΤΗΣΗ και η ιστοσελίδα flight.com.gr, στα πλαίσια της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2025, έκαναν ένα δίωρο forum σχετικά με το θέμα της Εν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Αερομαχία του Κασμίρ, αεροπορικό έπος εν έτει 2025 με πολλά...

76
Η νύχτα της 6ης προς 7η Μαΐου 2025 θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όσων παρακολουθούν στενά τις γεωπολιτικές αναταράξεις στη Νότια Ασία, καθώς οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Μαΐου 1912: Η απαρχή της RAF

0
Συγκροτείται στη Βρετανία το «Βασιλικό Σώμα Αέρος» με βάση το Εναέριο Τάγμα του Σώματος Μηχανικού, με ναυτική και χερσαία πτέρυγα, σχολή εκπαίδευσης και εργοστάσιο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρίντριχ Μερτς: μεταρρυθμίζουμε τη χώρα μας, η Γερμανία επέστρεψε

Μεταρρυθμίζουμε την χώρα μας, τόνισε ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς και εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα προβλήματα της Γερμανίας μπορούν να επιλυθούν «με τις δικές...

Ο Σεργκέι Λαβρόφ επικεφαλής της ρωσικής αντιπροσωπείας στις συνομιλίες με την Ουκρανία – Στην Κωνσταντινούπολη και ο Ρούμπιο

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ θα ηγηθεί της ρωσικής αντιπροσωπείας στις συνομιλίες με την Ουκρανία στην Κωνσταντινούπολη μεθαύριο Πέμπτη, σύμφωνα με το αζέρικο...

H General Atomics συνεχίζει την υποστήριξη των γερμανικών ελικοπτέρων NH90

Η General Atomics AeroTec Systems (GA-ATS) ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει τις δυνατότητες συντήρησης των γερμανικών ελικοπτέρων NH90 από τις αρχές του 2026, για να...