29.4 C
Athens
Πέμπτη, 17 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗNorth American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105...

North American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105 Thunderchief

- Advertisement -

Το North American F-107 Ultra Sabre ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1950 από την North American Aviation για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF). Σχεδιάστηκε ως εξέλιξη του F-100 Super Sabre, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Ψυχρού Πολέμου για ένα ελαφρύ, υπερηχητικό μαχητικό-βομβαρδιστικό.

The F-107A hit Mach 1.03 on its September 10, 1956, first flight.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, η USAF αναζητούσε αεροσκάφη για να αντιμετωπίσει τη σοβιετική αεροπορική απειλή. Η North American Aviation, γνωστή για το P-51 Mustang του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το F-86 Sabre του Πολέμου της Κορέας, ανέλαβε να σχεδιάσει το F-107, ξεκινώντας από μια ήδη υπάρχουσα δική της μελέτη με κωδικό NA-212.

Το 1954, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή τριών πρωτοτύπων, ελπίζοντας να εξασφαλίσει το πολυπόθητο συμβόλαιο της Αμερικανικής Αεροπορίας. Η North American επένδυσε σημαντικούς πόρους στο πρόγραμμα, βλέποντας το F-107 ως ευκαιρία να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά μαχητικών αεροσκαφών.

Το πρώτο πρωτότυπο πέταξε στις 10 Σεπτεμβρίου 1956 από τη βάση Edwards στην Καλιφόρνια, με πιλότο τον Bob Baker. Το αεροσκάφος ήταν σταθερό και ταχύ, αλλά ο αεραγωγός εμφάνιζε προβλήματα ροής οποία διορθώθηκαν με τροποποιήσεις. Οι δοκιμές, που διήρκεσαν περίπου ένα χρόνο, περιλάμβαναν σενάρια τακτικής επίθεσης, υπερηχητικής πτήσης και μεταφοράς φορτίων.

Το F-107 πέτυχε ταχύτητες Mach 2 και απέδειξε ικανότητα μεταφοράς βαρέων όπλων, αλλά η εμβέλειά του ήταν μικρότερη από το ανταγωνιστικό Republic F-105 Thunderchief, ενώ η συντήρηση της εισαγωγής αέρα ήταν σχετικά δύσκολη. Οι δοκιμές αποκάλυψαν την ευελιξία του αεροσκάφους, ιδιαίτερα σε χαμηλά ύψη, αλλά και την πολυπλοκότητα συντήρησης. Παρά τις επιδόσεις του, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την έγκριση της USAF, καθώς το Republic F-105 Thunderchief επιλέχθηκε για το ρόλο βομβαριδσμού το 1957.

Το F-107 είχε μια ασυνήθιστη σχεδίαση, με τον αεραγωγό πάνω από την άτρακτο, πίσω από το πιλοτήριο. Αυτή η διάταξη, βελτίωνε την αεροδυναμική απόδοση και προστάτευε τον κινητήρα από εισρόφηση αντικειμένων κατά την απογείωση και την προσγείωση. Ωστόσο, η σχεδίαση απαιτούσε πολύπλοκες ρυθμίσεις για τη διαχείριση της ροής του αέρα, κάτι που πρόσθετε τεχνικές προκλήσεις.

Το αεροσκάφος είχε μήκος 18,8 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 11,2 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 18.800 κιλά. Η δομή του ήταν κατασκευασμένη από κράματα αλουμινίου, με έμφαση στην αντοχή και το χαμηλό βάρος. Ο κινητήρας ήταν ο Pratt & Whitney J75-P-9.

Το F-107 διέθετε τέσσερις πυλώνες κάτω από τις πτέρυγες και μια εσοχή φόρτωσης κάτω από την άτρακτο, που μείωνε την αεροδυναμική αντίσταση κατά τη μεταφορά όπλων.

Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε για ποικιλία αποστολών, από τακτική επίθεση έως ρίψη πυρηνικών όπλων, αντανακλώντας τις στρατηγικές ανάγκες του Ψυχρού Πολέμου. Οι πυλώνες κάτω από τις πτέρυγες επέτρεπαν τη μεταφορά έως 4.500 κιλών όπλων, ενώ η εσοχή ήταν σχεδιασμένη κυρίως για πυρηνικές βόμβες, Mark 7 ή η Mark 28, με απόδοση από 10 έως 70 κιλοτόνους, αλλά μπορούσε να φιλοξενήσει και συμβατικά όπλα.

Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο με ρουκέτες Hydra 70 των 2,75 ιντσών για υποστήριξη χερσαίων δυνάμεων και πυραύλους αέρος-αέρος AIM-9 Sidewinder για αυτοάμυνα σε αερομαχίες. Οι πυλώνες μπορούσαν να φέρουν εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων, αυξάνοντας την εμβέλεια στα 2.400 χιλιόμετρα με πλήρες φορτίο. Στοιχείο του οπλισμού του ήταν τα τέσσερα πυροβόλα M39 των 20 χιλιοστών, τοποθετημένα στην άτρακτο, με ρυθμό βολής 1.500 βλημάτων το λεπτό ανά πυροβόλο (το τελευταίο πρωτότυπο είχε μόνο ένα εξάκαννο Μ-61).

Από την πλευρά του, το F-105 Thunderchief, ήταν ένα μεγαλύτερο και βαρύτερο αεροσκάφος, με μήκος 19,6 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 10,6 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης 24.000 κιλά. Ο κινητήρας Pratt & Whitney J75, ίδιος με αυτόν του F-107, του έδινε ταχύτητα Mach 2,1, ελαφρώς υψηλότερη από το F-107. Ακόμη το F-105 διέθετε μια εσωτερική αποθήκη οπλισμού, που μπορούσε να φιλοξενήσει πυρηνικές βόμβες όπως η Mark 28 ή συμβατικές, καθώς και πέντε πυλώνες για εξωτερικά φορτία, με συνολική ικανότητα μεταφοράς 6.400 κιλών.

DAYTON, Ohio — North American F-107A at the National Museum of the United States Air Force. (U.S. Air Force photo)

Η Republic είχε επίσης ισχυρότερη υποστήριξη από την USAF, ενώ η North American Aviation αντιμετώπιζε δυσκολίες από προηγούμενες αποτυχίες προγραμμάτων της. Η επιλογή του Thud ήταν, όπως αποδείχθηκε, σωστή καθώς το αεροσκάφος απέδωσε σημαντικά στον πόλεμο του Βιετνάμ, όπου ήταν το κύριο τακτικό βομβαρδιστικό των Αμερικανικών Δυνάμεων για αρκετό διάστημα, αναλαμβάνοντας εξαιρετικά δύσκολες αποστολές διείσδυσης στο Βόρειο Βιετνάμ.

Μετά την ακύρωση του προγράμματος το 1957, δύο από τα πρωτότυπα του F-107 χρησιμοποιήθηκαν από τη NACA (την πρόδρομο της NASA) για πειράματα υψηλών ταχυτήτων και αεροδυναμικής, πριν αποσυρθούν. Το τρίτο πρωτότυπο καταστράφηκε κατά τις δοκιμές. Σήμερα, τα δύο εναπομείναντα πρωτότυπα εκτίθενται στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στο Οχάιο και στο Μουσείο Αεροπορίας Pima στην Αριζόνα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εννέα χρόνια από το αποτυχημένο τουρκικό πραξικόπημα του 2016, ο Ερντογάν πλέον ως “μεσσίας”

Έννατη επέτειος σήμερα του αποτυχημένου τουρκικού πραξικοπήματος του 2016, το οποίο κράτησε λίγοτερο από μια μέρα (21 ώρες), από την έναρξη του, μέχρι την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

4
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Ιουλίου 1822: Μάχη του Πέτα, η μεγάλη...

1
Ελληνικές δυνάμεις 3.000 ανδρών υπό την ηγεσία του Μαυροκορδάτου ηττώνται και υποχωρούν διαλυμένες και με μεγάλες απώλειες, ύστερα από μάχη κοντά στο χωριό Πέτα.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να το βάλει κάτω

Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...

Θαλάσσιος στόχος πλήττεται από ναυτικό αντιαεροπορικό βλήμα που εξαπολύεται από την ξηρά… Το απόλυτο μπέρδεμα

Συγκερασμό τεχνολογιών και μέσων, έιχαμε σε δοκιμαστική βολή που έγινε στην Αυστραλία, στο πλαίσιο της αμερικανοαυστραλιανής άσκησης Talisman Sabre 25. Έτσι, κινητός εκτοξευτής Typhon,...

Άδειασε το… πάρκινγκ από τα 72 F-35 για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις

Τιμωρία... είχε βάλει η αμερικανική κυβέρνηση στην Lockheed Martin, καθώς καθυστερούσε η ολοκλήρωση της κρίσιμης αναβάθμισης TR-3 για τα μαχητικά F-35 (κυρίως με πιο...