Ανενεργές φρεγάτες, αντιτορπιλικά και άλλα πλοία που βρίσκονται στη “ναφθαλίνη”, δεν πρόκειται τελικά να επιστρέψουν σε ενεργό υπηρεσία, παρά τις απαιτήσεις της ηγεσίας του Αμερικανικού Ναυτικού για δεκάδες νέα σκάφη και την εκπλήρωση του στόχου για “οροφή” 355 πολεμικών πλοίων μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Το Αμερικανικό Ναυτικό ολοκλήρωσε την αξιολόγηση του συνόλου των ανενεργών σκαφών, σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του Αντιναυάρχου Τόμας Μούρ σε δημοσιογράφους στην Ουάσιγκτον, και αποφάσισε κατά της επανενεργοποίησης αποσυρμένων πλοίων.
Βρέθηκα στη Φιλαδέλφεια τη περασμένη Παρασκευή, και συμπεράναμε πως το κόστος επαναφοράς τους, είναι αρκετά υψηλό. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αυτές οι πλατφόρμες δεν έχουν πολύ καλές δυνατότητες.”

Το Αμερικανικό Ναυτικό εστίασε στην επαναφορά σε ενεργό υπηρεσία φρεγατών, σύμφωνα με τον Μουρ, ο οποίος είχε δηλώσει πέρυσι πως αυτό είναι δύσκολο, διότι κάποια από αυτά τα σκάφη έχουν χρησιμοποιηθεί ως πηγή ανταλλακτικών.
Εξετάστηκε ειδικά η επαναφορά των φρεγατών κατευθυνόμενων βλημάτων κλάσης Oliver Hazard Perry, εκ των οποίων, περίπου 20 βρίσκονται σε απόθεση στις ΗΠΑ και αρκετές ακόμη υπηρετούν σε Ναυτικά άλλων χωρών όπως στη Τουρκία. Ωστόσο δεν θεωρούνται ικανές να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σύγχρονου πεδίου μάχης, ενώ η επαναφορά τους θα κόστιζε πολλά χρήματα. Ακόμη και οι εκτοξευτές βλημάτων SM-1, έχουν ξηλωθεί ήδη από το 2003.
5 φρεγάτες Ο.Η. Perry σε απόθεση στη Φιλαδέλφεια. Τα πλοία εικάζεται πως βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση, δεδομένου πως η σκουριά τους φαίνεται από το διάστημα…

Η επαναφορά παλιών πλοίων θα ήταν δαπανηρή και οι αποστολές που θα μπορούσαν να αναλάβουν θα ήταν δευτερεύουσας σημασίας, σύμφωνα με τον αναλυτή Μπράιαν Κλάρκ.
Το Αμερικανικό Ναυτικό θα αναγκαστεί να επεκτείνει το όριο ζωής υπαρχόντων πλοίων, αν θέλει μελλοντικά να πιάσει το στόχο των 355 σκαφών, γεγονός που σημαίνει πως κάποια από αυτά θα συμπληρώσουν 45 έτη υπηρεσίας.