Πληροφορίες της ιστοσελίδας μας αναφέρουν πως ο Ελληνικός Στρατός και η Αεροπορία Στρατού, πρόκειται να παραλάβουν τελικά τα τελευταία 6 ελικόπτερα ΝΗ90 που παραμένουν στη Γαλλία, και δεν παραλαμβάνονται. Οι συζητήσεις που διεξάγει το ΥΠΕΘΑ με την κατασκευάστρια εταιρεία, φαίνεται πως έχουν κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα, και έχει βρεθεί κοινός τόπος για την παραλαβή τους.
Γιατί η Ισπανία εξετάζει το MH-60R ενώ έχει το NH90 δίπλα της;
Τα 14 ελικόπτερα, το τελευταίο των οποίων παρελήφθη το 2014 επί υπουργίας Νίκου Δένδια, παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα για την Αεροπορία Στρατού. Η μη παραλαβή τους, έχει αναγκάσει την ΑΣ να διατηρεί σε υπηρεσία τα παρωχημένα UH-1H, ενώ τα περισσότερα από αυτά παραμένουν καθηλωμένα ελλείψει ανταλλακτικών, FOS αλλά και αρκετών ελικοπτέρων για εκπαίδευση (και πιστοποίηση νέων χειριστών).
Το θέμα όμως οδεύει προς επίλυση, και σύντομα, τα τελευταία 6 ελικόπτερα θα παραδοθούν, με τεράστια καθυστέρηση στις Μονάδες. Δυστυχώς, το ελικόπτερο παραμένει ακριβό στη χρήση και συντήρηση, και προβληματίζει η απαξίωση αυτής της τόσο σημαντικής επένδυσης που έχει γίνει. Έχουμε γράψει πολλές φορές για το πρόβλημα της πολυτυπίας των μέσων ελικοπτέρων, καθώς πρέπει να είμαστε από τις λίγες χώρες που διαθέτουμε τρεις τύπους μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου της Δύσης (S-70, Super Puma, NH-90).
Μικρή παράταση παίρνει ο διαγωνισμός υποστήριξης των ελληνικών NH90
H προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΘΑ είχε δείξει τη μέγιστη ακαμψία σε ότι αφορά τους Γάλλους, και η όλη προμήθεια είχε απαξιωθεί για αρκετά χρόνια. Τουλάχιστον, είδαμε χτες δυο από τα ελικόπτερα να πετούν, και αυτό το λέμε και ελπιδοφόρο μήνυμα.