Η Διοίκηση των Αεροπορικών Συστημάτων του αμερικανικού Ναυτικού (NAVAIR) εξέδωσε στις 28 Ιανουαρίου μια αίτηση υποβολής προτάσεων (RFP) για την προμήθεια νέων ελικοπτέρων εκπαίδευσης στα πλαίσια του προγράμματος TH-XX.
Το νέο ελικόπτερο που θα αποδώσει το πρόγραμμα TH-XX θα πρέπει να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα TH-57B/C που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος από το αμερικανικό Ναυτικό για προκεχωρημένη εκπαίδευση ελικοπτέρων για νέους χειριστές.
Η NAVAIR δήλωσε ότι σκοπεύει να αναθέσει μια ενιαία σύμβαση σταθερής τιμής για την προμήθεια συνολικά 130 ελικοπτέρων εμπορικών προδιαγραφών μέσω μιας βάσης και έως και τεσσάρων επιλογών. Η προθεσμία για την απάντηση στην RFP είναι η 2η Απριλίου 2019, ενώ αναμένεται υπογραφή συμβολαίου σύμβασης το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2020.
Pensacola Bay (Aug. 25, 2006) – A TH-57 training helicopter from Helicopter Training Squadron Eight at Naval Air Station (NAS) Whiting Field, makes a landing aboard the Navy Helicopter Landing Trainer (HLT) IX-514, marking the 100,000th consecutive accident-free landing on HLT IX-514. The helicopter, which is crewed by student pilot Navy Lt. j.g. David Dostal and instructor Navy Lt. Teresa Ferry. U.S. Navy photo by Gary Nichols (RELEASED)
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ελικοπτέρων Airbus και Leonardo καθώς και η αμερικανική Bell είναι οι τρεις γνωστοί υποψήφιοι προς το παρόν για το πρόγραμμα αντικατάστασης εκπαιδευτικών ελικοπτέρων.
Η ιταλική Leonardo προτείνει το ελικόπτερο TH-119 IFR, το οποίο ολοκλήρωσε την πρώτη πτήση του τον περασμένο Δεκέμβριο. Το ελικόπτερο διαθέτει διθέσιο δυάλινο πιλοτήριο της Genesys Aerosystems το οποίο επιτρέπει εκπαίδευση κι από τα δυο χειριστήρια με πλήρεις δυνατότητες IFR.
Η Bell Helicopter, που ήταν κι ο αρχικός προμηθευτής των ελικοπτέρων TH-57B και 57C στο Ναυτικό το 1981 και το 1982 αντίστοιχα, προσφέρει το 407GXi ως ελικόπτερο αντικατάστασης. Το 407GXi διαθέτει σουίτα ηλεκτρονικών πτήσης Garmin G1000H NXi και νέο κινητήρα Rolls-Royce με σύστημα ελέγχου Fadec.
(Baylander (IX-514): To μικρότερο αεροπλανοφόρο (sic) στον κόσμο
Το ελικόπτερο H135 που προσφέρεται από την Airbus είναι εφοδιασμένο με γυάλινο πιλοτήριο, σύστημα καυσίμου ανθεκτικό σε σύγκρουση, καθίσματα, άτρακτο και σύστημα προσγείωσης απορρόφησης ενέργειας (αντίστοιχα ανθεκτικά σε συγκρούσεις). Η εταιρεία λέει ότι το H135 παρέχει αυτήν την στιγμή το εν λόγω ελικόπτερο χρησιμοποιείται για εκπαίδευση χειριστών ελικοπτέρων Ενόπλων Δυνάμεων σε περισσότερες από 13 χώρες σε όλο τον κόσμο.