Την περασμένη εβδομάδα σημειώθηκε η πιο μακροσκελής πτήση επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο – συγκεκριμένα μία πτήση μαμούθ διάρκειας 18 ωρών που θεωρείται ως επίτευγμα αντοχής για όσους κατόρθωσαν να συμμετάσχουν σε αυτήν.
Επρόκειτο για μία πτήση της Singapore-Newark της κοινοπραξίας Singapore Airlines, η οποία κάλυψε 9.534 μίλια μεταξύ Σιγκαπούρης και Νέας Υόρκης. Η πτήση αυτή δεν πραγματοποίηθηκε με την προοπτική να καταγραφεί ρεκόρ αλλήα ήταν θύμα της πανδημίας Covid-19, που με τον τρόπο αυτό επιβάλλει όσο το δυνατόν λιγότερες ενδιάμεσες στάσεις.
Αυτή την εβδομάδα λοιπόν σημειώθηκε ένα ακόμη νέο ρεκόρ στον χώρο της πολιτικής αεροπορίας: η πιο μακροσκελής πτήση στον κόσμο με αεροσκάφος στενής ατράκτου (narrow body). Επρόκειτο για την πτήση TS690 της Air Transat που πέταξε υπερατλαντικά από το Μόντρεαλ του Καναδά μέχρι την Αθήνα αυτή τη Δευτέρα.
Ήταν μία πτήση σε απόσταση 7.600 χιλιομέτρων ή 4.754 μίλια. Προφανώς η απόσταση φαντάζει μικρή, ειδικά σε σχέση με το προαναφερόμενο ρεκόρ, αλλά η διαφορά είναι ότι η διάρκειας οκτώ ωρών και 32 λεπτών πτήση πραγματοποιήθηκε σε ένα αεροσκάφος στενής ατράκτου Airbus A321neoLR.
Ήταν η μεγαλύτερη εμπορική πτήση για την οποία χρησιμοποιήθηκε ένα αεροσκάφος τέτοιας κατηγορίας.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι αν και επρόκειτο για νέο ρεκόρ, η απόσταση Μόντρεαλ – Αθήνα δεν είναι η πιο μακρινή πτήση που έχει πετάξει το A321LR. Το 2018 ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πτήση από τι Μαχέ στις Σεϋχέλλες μέχρι την Τουλούζη της Γαλλίας διάρκειας 11 ωρών σε απόσταση 5.466 μιλίων.
Απλά σε εκείνη την περίπτωση αντί για επιβάτες, το αεροπλάνο μετέφερε ομοιώματα επιβατών που εξέπεπεμπαν θερμότητα για βέλτιστη προσομοίωση του περιβάλλοντος στην καμπίνα.
Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν μια εμπορική πτήση από το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας προς το Λος Άντζελες των ΗΠΑ με αεροσκάφος της WOW Air το 2018 – με διάρκεια οκτώ ώρες και σαράντα 40 λεπτά σε απόσταση 6.927 χιλιόμετρα (4.304 μίλια).
Και φαίνεται ότι τα επιβατικά αεροσκάφη θα πετούν πλέον πολύ περισσότερες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στο μέλλον – ειδικά με ζήτηση σε ιστορικό χαμηλό λόγω της Covid-19, και ανάκαμψη να προβλέπεται πολύ αργή.