13.2 C
Athens
Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΕλληνική "έκπληξη": Πανίσχυρο ΤΟΜΑ που θα προέλθει από εκσυγχρονισμό παλιών Leonidas 1/2...

Ελληνική “έκπληξη”: Πανίσχυρο ΤΟΜΑ που θα προέλθει από εκσυγχρονισμό παλιών Leonidas 1/2 παρουσίασε η EODH Hellas, με κόστος χαμηλότερο από 1 εκ. ευρώ!

- Advertisement -


Σε μια από τις καλύτερες στιγμές της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, η ελληνικότατη εταιρεία EODH Hellas, σε μια πραγματικά εντυπωσιακή κίνηση, καθώς ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό για ένα προηγμένο ΤΟΜΑ, που θα προέλθει από  τον εκσυγχρονισμό των παρωχημένων πλέον ΤΟΜΠ ελληνικής κατασκευής Leonidas 1/2 σε υπερσύγχρονα και εξαιρετικά ικανά ΤΟΜΑ. Θα δημιουργηθούν οχήματα που όχι απλά θα μπορούν να σταθούν με αξιώσεις στο πεδίο της μάχης, αλλά μάλλον θα είναι από τα ισχυρότερα ΤΟΜΑ στην περιοχή.

Ας εξηγήσουμε την δυνατή προσπάθεια που κάνει η EODH, καθώς οι δραστήριοι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της δεν μένουν στα στενά “πλαίσια” δραστηριοποίησης της εταιρείας, αλλά αντίθετα, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχουν από τα προγράμματα που έχει συμμετάσχει η EODH, παρουσιάζουν ένα πραγματικά ολοκληρωμένο προϊόν, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα προϊόντα που κυκλοφορούν στη διεθνή αγορά.
Προκειμένου να μην κρατάμε τους αναγνώστες μας σε αγωνία, θα πούμε ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ΤΟΜΑ με πυροβόλο 30 χιλιοστών, που μπορεί να ακολουθήσει άνετα τα Leo2HEL στη μάχη, ενώ το κόστος της μετασκευής, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν θα ξεπεράσει το 1 εκ. ευρώ. Η τιμή αυτή έχει υπολογιστεί όχι “στο περίπου” αλλά με τα υψηλά κοστολογικά στάνταρντς που έχει η εταιρεία, αποτέλεσμα της συμμετοχής της σε πλήθος διεθνών projects.
Ποιο είναι το πυροβόλο; πως θα τοποθετηθεί;
Το πυροβόλο είναι το γνωστό σε όλους Mauser MK30F των 30mm, το πυροβόλο που χρησιμοποιήθηκε στο όχι και τόσο επιτυχημένο αντιαεροπορικό σύστημα ARTEMIS 30. Η ιστορία του ΑΡΤΕΜΙΣ δεν χρειάζεται ειδική μνεία, αλλά σίγουρα, το πυροβόλο της Mauser είναι ένα από τα καλύτερα του είδους του. Θυμίζουμε πως το μεγαλύτερο μέρος του πυροβόλου κατασκευαζόταν στην Ελλάδα, ενώ λογικά ακόμη υπάρχουν οι εργαλειομηχανές στα ΕΑΣ για την κατασκευή περισσοτέρων.
 
Η EODH όμως κάνει μια εξαιρετικά έξυπνη σχεδίαση, και προσφέρει για τοποθέτηση στα νέα ΤΟΜΑ, τα ήδη υπάρχοντα πυροβόλα στην Ελλάδα. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πυροβόλων που δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, και στην κυριολεξία είναι στα “λάδια” τους, ενώ φυσικά υπάρχει και το απόθεμα των αποσυρθέντων ΑΡΤΕΜΙΣ 30, που κάπου πρέπει να σκουριάζουν αφού δεν χρησιμοποιούνται πλέον από τις Ε.Δ της χώρας μας.
Το ελληνικό απόθεμα των MK30F υπολογίζεται σε 220 με 240 πυροβόλα, αρκετά για μια πρώτη “παρτίδα” ελληνικών ΤΟΜΑ. Στο θέμα όμως πυροβόλο μπορούμε να επιστρέψουμε και αργότερα.
Η EODH εξασφάλισε από το εξωτερικό δικαίωμα κατασκευής στην Ελλάδα ενός εξαιρετικά ικανού, ευέλικτου, και προηγμένου τηλεχειριζόμενου πυργίσκου, ηλεκτρικής οδήγησης, που μπορεί να φέρει φυσικά το MK30F αλλά και κάποιο πολυβόλο. Η αποθήκη πυρομαχικών του πύργου είναι … 180 βλήματα, ένα ικανότατο απόθεμα για αρκετές ώρες μάχης, και χωρίς να χρειαστεί επαναπλήρωσή του από τους στρατιώτες.

Το βάρος του πύργου, δεν ξεπερνά τον 1 τόνο, και μπορεί άνετα να τοποθετηθεί στο LEONIDAS σύμφωνα με τις μελέτες της εταιρείας.
Θωράκιση, Level 5 μπροστά, και Level 4 στο πλάϊ
Η EODH έχει μια ειδίκευση στις θωρακίσεις, και μάλιστα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στον τομέα αυτό. Η εταιρεία έχει ήδη προτείνει συλλογή αναβάθμισης του LEONIDAS και πάνω στην πρόταση αυτή βασίζεται και η νέα πρόταση της ετιαρείας. Καθώς σίγουρα θα επανέλθουμε στο θέμα του ελληνικού ΤΟΜΑ, θα κάνουμε πλήρη ανάλυση του επιπέδου προστασίας των εκσυγχρονισμένων LEONIDAS 1/2.
Μπορούμε όμως να πούμε πως το όχημα θα έχει κατά πολύ ανώτερη προστασία από κάθε τεθωρακισμένο του ΕΣ, εκτός από τα Leo2HEL. Σίγουρα, η θωράκισή του δεν θα μπορεί να διατρηθεί από τα τουρκικά πυροβόλα των 25 χιλιοστών, ενώ αντίστροφα, το πυροβόλο των 30 χιλιοστών θα μπορεί να καταστρέψει κάθε τουρκικό ΤΟΜΑ από μεσαίες αποστάσεις.
Οι εμπλοκές με τα συστήματα οπτικών που έχει επιλέξει η EODH μπορούν να γίνουν ημέρα ή νύχτα μέχρι τις αποστάσεις των 2500 μέτρων, αλλά ο ΕΣ έχει τη δυνατότητα να επιλέξει κάποιο άλλο ηλεκτρο-οπτικό σύστημα από την ελληνική ή διεθνή αγορά. Στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν εξαιρετικά ηλεκτρο-οπτικά.
Καλά, θα “πηγαίνει” το LEONIDAS με όλα αυτά; Ή θα σέρνεται;
Όπως γράψαμε και παραπάνω, η EODH έχει κάνει μια πλήρη μελέτη για το όχημα. Έτσι, θα αλλάξει τα δυο “προβληματικά” κομμάτια του  οχήματος, τον αναιμικό κινητήρα αλλά και το ανεπαρκές κιβώτιο μετάδοσης. Στη θέση του θα βάλει κινητήρα Caterpillar C7 με ισχύ 360 ίππων, ενώ ταυτόχρονα θα αλλάξει όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της μετάδοσης, με νέο αυτόματο κιβώτιο, νέο διαφορικό κοκ. Ο κινητήρας μπορεί να συντηρηθεί πανεύκολα καθώς είναι ευρέως διαδεδομένος.
Φυσικά θα γίνουν επεμβάσεις στις αναρτήσεις, έτσι ώστε να μπορούν να δεχτούν το αυξημένο βάρος. Το τελευταίο υπολογίζεται περίπου στους 17 τόνους, κάτι που σημαίνει ότι το LEONIDAS θα μπορεί πλέον να αναπτύσσει πολύ υψηλές ταχύτητες, και θα μπορεί να ακολουθεί τα Leo2HEL χωρίς πρόβλημα.
Πυροβόλο. Φτάνουν τα πυροβόλα Mauser MK30F για αρκετά οχήματα;
Όπως είπαμε και παραπάνω, στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά πυροβόλα για την κατασκευή τουλάχιστον 220 οχημάτων. Η EODH έχει όμως μελετήσει και την χρήση διαφορετικών λύσεων, αν αυτό επιθυμεί ο ΕΣ, έτσι ώστε να μην υπάρξει αύξηση του κόστους. Θα μπορούσε στη θέση των Mauser να τοποθετηθούν πυροβόλα 23 mm από το αντιαεροπορικό Zu-23-2 του ΕΣ, ενώ ο πύργος είναι αρκετά ευέλικτος και θα μπορούσε να λάβει μέχρι και DEFA 553 των 30 mm από αποσυρθέντα Mirage F.1CG. To F2 20mm από αποσυρθέντα ΑΜΧ-10P θα ήταν επίσης μια δυνατή επιλογή.

Το ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ της ΕΛΒΟ που δεν μπήκε ποτέ σε υπηρεσία δίπλα στα Leopard 2HEL (ΑΡΧΕΙΟ)


Το κόστος για μια τέτοια αναβάθμιση, δεν θα ξεπερνούσε το 1 εκ ευρώ για το κάθε όχημα, με την προϋπόθεση βέβαια πως θα χρησιμοποιηθούν τα άχρηστα σήμερα, αλλά πανάκριβα στην αγορά MK30F. Το πυροβόλο αυτό είχε τοποθετηθεί και στο ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, που τελικά δεν προχώρησε και δεν εξόπλισε τις τεθωρακισμένες ταξιαρχίες του ΕΣ.
Θα ευχόμασταν το πρωτότυπο του οχήματος να μπορούσε να παρελάσει τον ερχόμενο Μάρτιο στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Και τα επόμενα χρόνια, ελληνικής κατασκευής ΤΟΜΑ να ενισχύσουν τις δυνάμεις του ΕΣ στον Έβρο. Η προστιθέμενη αξία του όλου εγχειρήματος είναι εντυπωσιακή. Αναμένουμε τις απόψεις του ΓΕΣ και του ΓΕΕΘΑ μετά την εξέταση της πρότασης της EODH!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα M1117

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Textron Aerosonde που όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τις ΗΠΑ, εγκρίνονται για πώληση στην Ελλάδα, θα είναι μια σημαντική προσθήκη στις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς αναβάθμιση 500 τεθωρακισμένων Μ-113 βαδίζει ο Ελληνικός Στρατός

2
Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Εμείς οι Έλληνες" του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό "Παραπολιτικά 90,1" μίλησε ο εκδότης της "ΠΤΗΣΗΣ", Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με τον αναζητούμενο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Δεκεμβρίου 962: Ο Νικηφόρος Φωκάς καταλαμβάνει τη...

0
Ένα χρόνο μετά την επιτυχημένη εκστρατεία για την ανάκτηση της Κρήτης το 961 μ.Χ., ο στρατηγός Νικηφόρος Φωκάς εισέρχεται στη Συρία και επιτίθεται στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Επέστρεψε από την Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ-βίντεο

Κατέπλευσε νωρίς σήμερα το πρωί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ, έχοντας ολοκληρώσει την αποστολή της στο πλαίσιο της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES).https://www.youtube.com/watch?v=gixbqRrtvuw Το πλοίο...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς αναβάθμιση 500 τεθωρακισμένων Μ-113 βαδίζει ο Ελληνικός Στρατός

Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Εμείς οι Έλληνες" του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό "Παραπολιτικά 90,1" μίλησε ο εκδότης της "ΠΤΗΣΗΣ", Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με τον αναζητούμενο...

Προχωρά ο τουρκικός πυρηνικός σταθμός στο Ακούγιου με κινεζικά εξαρτήματα αντί γερμανικά

Προ καιρού είχαμε αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετώπιζε η εξέλιξη της κατασκευής του τουρκικού πυρηνικού σταθμού στο Ακούγιου, καθώς η Siemens Energy δεν παρέδιδε...