Όπως έγινε γνωστό, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικών Εξοπλισμών, Πληροφορικής και Τεχνικής Υποστήριξης (BAAINBw) των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων ανέθεσε συμβόλαιο βιομηχανικής ανάπτυξης στο έργο “Μελέτη Συστήματος Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού – Mέρος 1” (SADS-Part 1) που αποτελεί το πρώτο επίσημο βήμα για την βιομηχανική μελέτη του “Κυρίου Συστήματος Χερσαίας Μάχης” (MGCS).
To πρόγραμμα κατατέθηκε για λογαριασμό των κυβερνήσεων της Γερμανίας και της Γαλλίας εξίσου, εφόσον αποτελεί διεθνές σχέδιο συνεργασίας, βιομηχανικής και υπηρεσιακής, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των γαλλικού και γερμανικού στρατών αναπτύσσοντας και παράγοντας από κοινού ένα κύριο άρμα μάχης που θα αρχίσει να αντικαθιστά τα άρματα AMX-54 Leclerc και Leopard-2 από το 2035 και μετά.
Στο πρόγραμμα μετέχουν πολλές βιομηχανίες και από τις δύο χώρες καθώς και συνεργαζόμενοι όμιλοι και οργανισμοί, με κύριους “παίχτες” τις βαριές βιομηχανίες Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW) και Rheinmetall AG της Γερμανίας και την Nexter Systems της Γαλλίας.
Γερμανία και Γαλλία υπογράφουν σημαντικές συμφωνίες για τον διάδοχο των Leclerc / Leopard 2
Σκοπός της μελέτης που εκκινεί με το συμβόλαιο αυτό, ύψους 15 εκατομμυρίων Ευρώ, είναι να προσφέρει μια σύγκλιση μεταξύ των βιομηχανικών προτάσεων των τριών κυρίων βιομηχανιών οδηγώντας έτσι σε ένα κοινό σχέδιο μελέτης για την επόμενη φάση. Οι τρεις βιομηχανίες θα μελετήσουν ζητήματα όπως:
– Την τεχνική δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος στα καθορισμένα ως σήμερα χρονοδιαγράμματα
– Την ικανότητα του σχεδίου να ικανοποιήσει εξίσου τους δύο στρατιωτικούς οργανισμούς Γαλλίας και Γερμανίας
– Τη δυνατότητα να συνεργαστεί και να υποστηριχθεί από τα υπάρχοντα εθνικά προγράμματα διαχείρισης και ελέγχου των δύο χωρών (το Γαλλικό SCORPION και το Γερμανικό D-LBO)
Ο φόρτος εργασίας του προγράμματος θα μοιραστεί ισόποσα μεταξύ των ομάδων εργασίας Γαλλίας και Γερμανίας και αναμένεται να διαρκέσει 18 μήνες. Μια κοινή ομάδα έχει ήδη διαμορφωθεί στις εγκαταστάσεις του γερμανικού BAAINBw στελεχωμένη με Γάλλους και Γερμανούς ειδικούς υπό γερμανική διεύθυνση, καθώς η Γερμανία είναι επικεφαλής του όλου σχεδίου.
Το πρόγραμμα SADS Part 1 εντάσσεται στη Φάση Επίδειξης Τεχνολογίας που θα εξετάσει το κατά πόσον το πρόγραμμα είναι τεχνολογικά αλλά και πολιτικά εφικτό. Ας θυμηθούμε πως ανάλογα προγράμματα συνεργασίας μεταξύ των δύο ισχυρών ευρωπαϊκών βιομηχανικών κρατών, απέτυχαν να υλοποιηθούν λόγω της διαφωνίας σε επίπεδο πολιτικής (προγράμματα Leopard-1/AMX-30, Eurofighter) ενώ άλλα είχαν επιτυχία (προγράμματα Roland, ALPHAJET). Η Φάση Επίδειξης Τεχνολογίας, για την οποία έχουν προϋπολογιστεί 370.5 εκατομμύρια Ευρώ, έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί ως το 2024.
Θα ακολουθήσει η Φάση Παρουσίασης Πρωτοτύπου Παραγωγής, όπου ένα λειτουργικό πρωτότυπο θα κατασκευαστεί και θα δοκιμαστεί εκτενώς. 375.8 εκατομμύρια Ευρώ έχουν δεσμευτεί για την ολοκλήρωσή της. Το 2028, θα ξεκινήσει η επόμενη φάση, η Φάση Προπαραγωγής με τα πρώτα οχήματα παραγωγής να περνούν εκτεταμένες δοκιμές αποδοχής και αντοχής από τους στρατιωτικούς οργανισμούς των δύο χωρών. Μόλις ολοκληρωθεί και αυτή, θα ξεκινήσει η Φάση Πλήρους Παραγωγής και παράδοσης των οχημάτων στους στρατούς Γαλλίας και Γερμανίας ξεκινώντας, αν όλα πάνε καλά, από το 2035, με τα οχήματα να αποκτούν αρχική επιχειρησιακή ικανότητα ως το 2040.
Τέσσερις προτάσεις μελετούνται για τον αντικαταστάτη των Leopard 2 / Leclerc