Την στιγμή που γράφονται αυτές οι λίγες λέξεις, ο πρόεδρος της νέας ελληνικής κυβέρνησης, δεν έχει αποκαλύψει το όνομα του (ή της) νέου (ή νέας) υπουργού Εθνικής Άμυνας. Συνεπώς δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιος είναι, ενώ φυσικά δεν μεταδίδουμε, ούτε θα μεταδώσουμε “φήμες” ή “κουτσομπολιά” για το θέμα. Το ποιος θα είναι ο Υπουργός θα το μάθουμε (ή μάλλον, όταν δημοσιευτεί αυτό το κείμενο, θα το ξέρουμε).
Ξέρουμε όμως τι πρέπει να κάνει ο νέος ΥΠΑΜ. Τι; όσα δεν έκαναν οι δυο προκάτοχοί του από το 2015.
Αναμένεται άμεσα η ενεργοποίηση σύμβασης FOS για τα ελικόπτερα S-70B6 AegeanHawk του ΠΝ
Πότε πρέπει να τα κάνει; ΧΤΕΣ!
Για να μην έχουμε νέες “αυταπάτες”, αποφασίσαμε να γράψουμε τα θέματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Δεν μιλάμε για αγορές F-35 ή νέο ναυπηγικό πρόγραμμα, αλλά θέματα που έχουν χρονίσει, και ταλαιπωρούν τις Ένοπλες Δυνάμεις. Τι είναι αυτά που πρέπει να κάνει ο νέος ΥΠΑΜ λοιπόν;
Επιγραμματικά λοιπόν, είναι τα εξής:
ΕΞΕΛΙΞΗ: Εν αναμονή απόφασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων 214ΗΝ
- Ο πρόεδρος της ΝΔ σε προεκλογική του συνέντευξη δεσμεύτηκε για την υλοποίηση του εκσυγχρονισμού των F-16. O τελευταίος δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν ψηφιστεί το Νομοσχέδιο για τα Αντισταθμιστικά των F-16. Πολύ κακώς ο απερχόμενος ΥΠΑΜ άφησε αυτό το πολύ σοβαρό νομοσχέδιο στο συρτάρι του.
- Πρέπει να ψηφιστεί η απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ των απαρτίων που θα εισαχθούν από τις ΗΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των F-16, όπως επίσης και για το βιομηχανικό έργο που θα κάνει η ΕΑΒ στα αεροσκάφη. Πρόκειται για απλό νομοσχέδιο, αλλά και οι δυο προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες το άφησαν εκτός. Αυτό είναι απαράδεκτο, την στιγμή που ακόμη και μετά την προκήρυξη εκλογών συνεχίστηκαν οι “τακτοποιήσεις θεμάτων”.
- Υπογραφή της σύμβασης για τα 4 ελικόπτερα MH-60R και της FOS για τα παλαιότερα S70B6.
- Αγορά τορπιλών. Ας μην το κουράσουμε, τις χρειαζόμαστε άμεσα.
- Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Ας μην κουράζουμε, τα έχουμε ήδη γράψει.
- Υπογραφή, επιτέλους, FOS για τα μαχητικά Mirage 2000EGM/BGM/-5Mk2. Πέρασαν τόσα χρόνια με εμμονές από την πολιτική “ηγεσία” κατά της Dassault και των “κακών” Γάλλων, και η αιχμή του δόρατος της ΠΑ έχει μείνει να βασίζεται στις προσπάθειες των στελεχών της και μόνο.
- Αξιοποίηση των ΝΗ-90. Προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ τα εκτιμούσε μόνο όταν ήθελε ιπτάμενο ταξί ή όταν έκαναν αεροδιακομιδές. Επίσης αρέσκονταν να διακινεί ανόητα σενάρια περί πώλησής τους σε τρίτη χώρα. Πρέπει να παραληφθούν τα υπόλοιπα ελικόπτερα, και επίσης πρέπει να υπογραφεί FOS για τα υπερπολύτιμα αυτά ελικόπτερα.
- Εξασφάλιση των δυο φρεγατών κλάσης Adelaide από την Αυστραλία, έστω και χωρίς Standard SM-2, πριν αυτές καταλήξουν στη Χιλή. Αν δεν γίνει εντός καλοκαιριού, θα τις καμαρώνουμε σε χιλιανά χέρια όπως και τις πρώην ολλανδικές Μ.
- FOS για τα C-27J (επιτέλους) και αξιοποίηση των C-130.
Αυτά είναι θέματα που πρέπει να λυθούν άμεσα, ίσως και εντός του καλοκαιριού. Αντιλαμβανόμαστε πως κάθε νέα κυβέρνηση χρειάζεται να βρει τα “πατήματά” της, να παράξει έργο στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα.
Για να έχουμε όμως τους δυο προηγούμενους τομείς, πρέπει να έχουμε και …χώρα. Συνεπώς, να ευχηθούμε δυο πράγματα στο νέο ΥΠΑΜ. Καλή επιτυχία και “κλείσιμο” της παραπάνω λίστας άμεσα.
Οι εξελίξεις του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ουσιαστικά λίγο πριν τις ελληνικές καλένδες