Φωτογραφίες που έκαναν την εμφάνισή τους σε πλάνα της κινεζικής τηλεόρασης αποκάλυψαν ένα (ακόμα) νέο τεθωρακισμένο όχημα που προορίζεται για τις δυνάμεις των αλεξιπτωτιστών.
Το όχημα ανήκει στην κατηγορία της “τανκέτας”, έναν τύπο οχήματος που αναπτύχθηκε αρκετά στην προπολεμική Ευρώπη τη δεκαετία του 1930 αλλά έχει ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό με ελάχιστα σύγχρονα δείγματα. πρόκειται για ένα ελαφρύ τεθωρακισμένο όχημα με μέγεθος μικρού αυτοκινήτου πόλης που κινείται με ερπύστριες και φέρει εμφανώς ομοιότητες εξωτερικά με το αντίστοιχο όχημα Wiesel του Γερμανικού Στρατού.
Η Κίνα έχει παρουσιάσει με μεγάλη γκάμα οχημάτων, τόσο βαρέων όσο και ελαφρών, πολλά από τα οποία αποτελούν αντιγραφή επιτυχημένων ξένων σχεδιάσεων. Προκειμένου να επιτύχουν μέγιστη αποδοτικότητα στον ελάχιστο δυνατόν χρόνο, οι Κινέζοι σχεδιαστές δεν έχουν διστάσει να αντιγράψουν τόσο δυτικά όσο και ανατολικά σχέδια (με άδεια των αρχικών παραγωγών ή και χωρίς) παρουσιάζοντας σταδιακά εξελιγμένα σχέδια με μεγαλύτερη κινεζική συμμετοχή.
Το τελευταίο διάστημα, η Κίνα έχει επενδύσει σοβαρά σε δυνάμεις ταχείας αντίδρασης του Στρατού της, με τις ανάγκες για ανανέωση του υλικού τους και την ανάγκη να τους παρέξουν τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό να κάνουν την αμυντική της βιομηχανία να καταφεύγει σε πολλές “εμπνεύσεις” από το εξωτερικό. Η παρουσίαση μιας ερπυστριοφόρου τανκέτας (tankette) ξεφεύγει κάπως από την πεπατημένη, αφού η εξέλιξη των αναρτήσεων των τροχοφόρων οχημάτων παρέχει εξίσου καλή απόδοση σε ανώμαλο έδαφος με κλάσμα του λειτουργικού κόστους ενός ερπυστριοφόρου. Το τελευταίο, ωστόσο, εξακολουθεί να διατηρεί κάποια πλεονεκτήματα σε τραχύ έδαφος.
Το γερμανικό όχημα Wiesel-1/2 χρησιμοποιείται από τις δυνάμεις Γερμανών αλεξιπτωτιστών εδώ και δεκαετίες, κυρίως ως όχημα-φορέας βαρέων όπλων (πυροβόλου των 20 mm, φορέας Α/Τ πυραύλου TOW, όλμου των 120 mm, MEDEVAC) και οι Fallschirmjäger δεν φαίνονται διατεθειμένοι να το εγκαταλείψουν. Το όχημα είναι αερομεταφερόμενο από ελικόοπτερα СH-53 και αεροσκάφη C-160 και A-400 Atlas. Σε κινεζική υπηρεσία τα οχήματα αναμένεται να μεταφερθούν από τα μεταγωγικά αεροσκάφη Y-20, Y-9, Y-8, Il-76 και Y-7 καθώς τα μεγάλα μεταγωγικά ελικόπτερα Z-8 δεν είναι μάλλον ικανά να τα μετακινήσουν ενώ αποσύρονται από κινεζική υπηρεσία. Πέραν του Wiesel, η πάλαι ποτέ βραζιλιάνικη Engensa (κατασκευάστρια των κυπριακών Cascavel και Jararaca) είχε περουσιάσει κάποτε ένα παρόμοιο σχέδιο με την ονομασία ΕΕ-Τ4 ‘Ogum’ που όμως ποτέ δεν υιοθετήθηκε.
Η Κίνα επένδυσε πολύ στις ελαφρές δυνάμεις της για εκστρατευτικούς λόγους την τελευταία 15-ετία, αρχικά με αφορμή την άμεση αντιδραση σε φυσικές καταστροφές και κατόπιν στην ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων σε αποστολές στο εξωτερικό αλλά και στα ακατοίκητα νησιά ανοιχτά της Κινεζικής θάλασσας, που οι ελαφρές δυνάμεις έπαιξαν άμεσο ρόλο.