11.1 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΝέα Μη-Επανδρωμένη Ναυτική Πλατφόρμα παρουσίασε η τουρκική Dearsan

Νέα Μη-Επανδρωμένη Ναυτική Πλατφόρμα παρουσίασε η τουρκική Dearsan

- Advertisement -

Τα τουρκικά ναυπηγεία Dearsan παρουσίασαν στις 23 Δεκεμβρίου μια νέα οικογένεια Μη-Επανδρωμένων Οπλισμένων Σκαφών Θαλάσσης (armed unmanned surface vessels – ΑUSV) με την ονομασία USV-15.

Η εταιρεία είχε αποκαλύψει πληροφορίες για την ύπαρξη του σχεδίου τον Οκτώβριο του 2021 με μια διαφήμιση που δημοσίευσε υπό τον τίτλο “coming soon”. Δυο μήνες αργότερα, το USV 15 παρουσιάστηκε στο κοινό. Η Dearsan δεν έκανε αναφορά για καμία εταιρεία με την οποία να συνεργάστηκε στο πρόγραμμα, γεγονός ασυνήθιστο εφόσον τα περισσότερα τουρκικά προγράμματα USV γίνονται μέσω κοινοπραξιών και κοινής ανάπτυξης.

Η σχεδιαστική φάση έχει ολοκληρωθεί και το πρωτότυπο αναμένεται να παραδοθεί σύντομα. Το σκάφος που παρουσιάστηκε σε απεικονίσεις αποκαλείται “ATAK USV 15”. Σύμφωνα με την Dearsan θα εξελιχθούν τουλάχιστον τρία μοντέλα με διαφορετική διαμόρφωση το καθένα. Ένα περιπολίας 15 μέτρων και ένα ακόμα 11 μέτρων, το τελευταίο με δύο διαμορφώσεις. Η μία από αυτές θα είναι εξοπλισμένη με εκτοξευτές κατευθυνομένων πυραύλων και έναν τηλεχειριζόμενο σταθμό με πολυβόλο των 12,7 mm, που θα μπορεί να πλέει με ταχύτητα 60 κόμβων.

Κι άλλα αυτόνομα σκάφη επιφανείας σχεδιάζει η Τουρκία, αυτή τη φορά από την Aselsan

Όπως αναφέρει η Dearsan, το AUSV μπορεί να κατευθύνεται από κέντρο που θα βρίσκεται στην ξηρά, σε οχήματα εδάφους ή οποιαδήποτε ναυτική πλατφόρμα. Θα είναι ένα πλήρως αυτόνομο σκάφος και θα μπορεί να προσφέρει σε επιχειρήσεις αναγνώρισης, περιπολίας, καθήκοντα ακτοφυλακής, παρακολούθησης και συλλογής πληροφοριών, πόλεμο επιφανείας, ασύμμετρες επιθέσεις, ένοπλη συνοδεία, καθήκοντα έρευνας και διάσωσης και προστασία στρατηγικής σημασίας εγκαταστάσεων.

Η κατασκευή του κύτους είναι από συνθετικά υλικά με συνολικό μήκος γάστρας τα 14,79 μέτρα και πλάτος τα 3,83 Η πρόωση γίνεται με δύο κινητήρες diesel με υδροπροωθητές ικανούς να αποδώσουν ταχύτητες 50 κόμβων τουλάχιστον, με την εταιρεία να ισχυρίζεται πως η τελική ταχύτητα είναι δυνατόν να φτάσει και τους 60 κόμβους ανάλογα και με τις απαιτήσεις του χρήστη. Η ακτίνα δράσης μπορεί να φτάσει και τα 300 ναυτικά μίλια με οικονομική ταχύτητα.

Στην έκδοση κρούσης, το σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με τον σταθεροποιημένο σταθμό οπλισμού με πολυβόλο των 12,7 mm και τον εκτοξευτή πυραύλων Cirit και L-UMTAS κατευθυνομένων με λέιζερ της Roketsan.

Αυτόματο σύσημα ναυτιλίας θα του επιτρέπει να πλέει αυτόνομα ενώ θα εξοπλίζεται με ένα σύστημα ηλεκτροοπτικής παρακολούθησης και αναγνώρισης που θα περιλαμβάνει μια κάμερα CCTV και μια θερμικής απεικόνισης για περιμετρική παρατήρηση. Το σύστημα επικοινωνίας θα περιλαμβάνει δορυφορικό σύστημα και πομποδέκτη ακριβείας ευρείας φάσης (LOS).

Δεν είναι η πρώτη φορά που τουρκική εταιρεία ασχολείται με το θέμα Μη-Επανδρωμένων Σκαφών θαλάσσης. Μόλις πέρσι αποκαλύφθηκε το ULAQ, που δοκιμάζεται ήδη για το τουρκικό ναυτικό, προϊόν των ναυπηγείων ARES και της Meteksan Defence. Από την άλλη, η, Aselsan τον περασμένο Ιούλιο παρουσίασε το ανθυποβρυχιακό RD 09 και το αντιπλοϊκό NB57. Τα ναυπηγεία Sefine, συνεργάτης της Aselsan, έκοψαν μάλιστα τα πρώτα μέταλλα για την κατασκευή του πρωτοτύπου μέσα στο καλοκαίρι.

Τουρκία: Πρώτες δοκιμές εν πλω για το εγχώριο οπλισμένο USV ‘ULAQ’

Επιπλέον, η Aselsan παρουσίασε το σχέδιο Albatros-S, στην έκθεση IDEF-2021 στην Κωνσταντινούπολη. Το συγκεκριμένο προωθεί την λογική “σμήνους” με κοινή δράση των σκαφών επιφανείας.

Σχεδόν έτοιμο το μη επανδρωμένο τουρκικό σκάφος ULAK, δυνατότητα για παραγωγή έως 50 το χρόνο

Η Dearsan είναι γνωστή ως κατασκευάστρια σκαφών περιπολίας και της κορβέτας C-92 για το πολεμικό ναυτικό του Τουρκμενιστάν και έχει πρόσφατα ανακοινώσει μια συμφωνία για να ναυπηγήσει δύο περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης για τη Νιγηρία.

Ευσεβείς πόθοι; Ενημέρωση Ντεμίρ για την εξέλιξη των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

18 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

81
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1915: Ναυμαχία του Dogger Bank, σύγκρουση...

0
Έχοντας υποκλέψει τα ραδιομηνύματα του γερμανικού στόλου, ισχυρή βρετανική μοίρα καταδρομικών αιφνιδιάζει αργοκίνητη μοίρα καταδρομικών του γερμανικού Στόλου Ανοιχτών Θαλασσών στο αβαθές πεδίο του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Δηλώσεις Κάγια Κάλας και Χακάν Φιντάν μετά τη συνάντησή τους

Την Άγκυρα επισκέπτεται ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ για την Εξωτερική Πολιτική Κάγια Κάλας, η οποία είχε συνάντηση με τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας Χακάν...

Η ελληνική FEAC πήρε βραβείο καινοτομίας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας

Το βραβείο "Αμυντικής Καινοτομίας 2024", του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (European Defence Agency, EDA) κέρδισε η ελληνική εταιρεία FEAC Engineering για το σύστημα της ελέγχου...