Το πρώτο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KDC-10 της Βασιλικής Ολλανδικής Αεροπορίας ολοκλήρωσε την τελευταία του αποστολή την 1η Νοεμβρίου και αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, εν όψει της άφιξης του πρώτου A330 MRTT τον Μάιο.
Vandaag eerste tastbare stap van de @VlbEindhoven transitie naar de multinationale A330 Multi Role Tanker Transport vloot: afscheid van de eerste van twee KDC10’s. Op weg naar een derde leven (na Martinair en @Kon_Luchtmacht) bij een Amerikaans bedrijf. Dankbaar voor alle inzet! pic.twitter.com/sRpn8PgX2E
— LtGen Dennis Luyt (@dennisluyt) November 4, 2019
Σύμφωνα με το «Luchtvaart Nieuws», το KDC-10 θα συνεχίσει να πετά με την αμερικανική ιδιωτική εταιρεία Omega Aerial Refueling Services, η οποία προσφέρει υπηρεσίες εναέριου ανεφοδιασμού στις αμερικανικές δυνάμεις. Στην Omega θα καταλήξει και το δεύτερο ολλανδικό KDC-10, όταν αποσυρθεί το 2021.
Θα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική Αεροπορία;
Η Ολλανδία απέκτησε τα DC-10 από τη Martinair το 1992 και τα τροποποίησε σε «ιπτάμενα τάνκερ» KDC-10 μέχρι το 1995. Κύριο χαρακτηριστικό των KDC-10 είναι η ύπαρξη βραχίονα boom με τον οποίο μπορεί να ανεφοδιάσει τόσο το μαχητικό F-16 όσο το F-35A. Το ποσό πώλησης των δύο KDC-10 και του στοκ ανταλλακτικών στην Omega δεν έχει ανακοινωθεί.