Τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group (NG) επιβεβαίωσαν πως κατεβαίνουν στον ινδικό διαγωνισμό P-75I για τα 6 νέας γενιάς υποβρύχια με το πρωτοποριακό σχέδιο SMX 3.0. Πρόκειται για το νέας τεχνολογίας ντιζελο-ηλεκτροκίνητο επιθετικό υποβρύχιο της NG που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα έναντι του προηγουμένου σχεδίου Scorpène, που ήδη εισέρχεται σε υπηρεσία με το ινδικό ναυτικό (κλάση Kalvari).
Η NG κατέθεσε αρχικά ένα σχέδιο μεγεθυμένου Scorpène αλλά το απέσυρε ενόψει του σκληρού ανταγωνισμού. To σχέδιο SMX 3.0 είναι ένα σκάφος 3.000 τόνων, που ξεπερνά κατά πολύ τα γερμανικά T214 και τα υπάρχοντα Scorpène των 1,800 τόνων.
Πρόκειται για ένα νέο σχέδιο που ενσωματώνει ψηφιακή τεχνολογία για επαυξημένη αντίδραση και λειτουργικότητα ενώ διαθέτει σύστημα πρόωσης ανεξάρτητο του αέρα AIP FC2G που του εξασφαλίζει μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος και μεγαλύτερη παραμονή εν καταδύσει.
Η σημαντικότερη, ίσως, καινοτομία των υποβρυχίων είναι το σύστημα κάθετης εκτίξευσης που ενσωματώνουν επιτρέποντας την εκτόξευση μη επανδρωμένων αεροσκαφών αλλά και πυραύλων για την αντιμετώπιση άλλου φάσματος απειλών και την ανάληψη περισσότερο πολύπλοκων αποστολών.
Το ινδικό ναυτικό θέλει να εξοπλίσει τα νέα του υποβρύχια με υποβρυχίως εκτοξευόμενους υπερηχητικούς πυραύλους BrahMos και υποηχητικούς αντιπλοϊκούς/κρουζ Nirbhay, εγχώριας ανάπτυξης καθώς και Exocet SM39 και SCALP για χερσαία πλήγματα.
Ποιοι είναι οι πέντε «μνηστήρες» για τα έξι νέα υποβρύχια της Ινδίας
Το SMX 3.0 αναμένεται να δώσει στην Naval Group σημαντικό πλεονέκτημα λόγω των παραπάνω αλλά επιπλέον γιατί το υποβρύχιο θεωρείται ιδιαίτερα ανθεκτικό σε επιθέσεις κυβερνοπολέμου και παρουσιάζει μικρότερο ακουστικό ίχνος λόγω της υδροδυναμικής του σχεδίασης.
Το πρόγραμμα P-75I θα αποδώσει 6 υποβρύχια που θα ναυπηγηθούν στην Ινδία από τα κρατικά Mazagon Dock Shipbuilders Limited (MDL) με τη συνεργασία της ιδιωτικής Larsen & Toubro (L&T).
Πηγή: Asia Pacific Defense Journal