6.5 C
Athens
Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤο ΝΑΤΟ θα έχει πρόβλημα αν δεν αντικαταστήσει σύντομα τα Ε-3 AWACS...

Το ΝΑΤΟ θα έχει πρόβλημα αν δεν αντικαταστήσει σύντομα τα Ε-3 AWACS  

- Advertisement -

Η Συμμαχία «ξεμένει από χρόνο» προειδοποιούν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του ΝΑΤΟ, κινδυνεύοντας να αντιμετωπίσει στο μέλλον σημαντικά μεγαλύτερες δαπάνες εάν δεν επιλέξει εγκαίρως τον τύπο που θα αντικαταστήσει τα γερασμένα E-3A AWACS. Ο Michael Gschossmann, επικεφαλής της υπηρεσίας που διαχειρίζεται τον στόλο των 14 αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου, δηλώνει στο Reuters ότι έως τον Δεκέμβριο θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί το συμβόλαιο ύψους 750 εκατ. δολαρίων με την Boeing για την επέκταση της επιχειρησιακής ζωής των αεροσκαφών μέχρι το 2035.
Επίσης προβλέπεται επιπλέον δαπάνη 250 εκατ. δολαρίων για την μελέτη σχεδίασης, ανταλλακτικά και τις σχετικές δοκιμές. Αν το ΝΑΤΟ καθυστερήσει κι άλλο να λάβει τις δέουσες αποφάσεις, θα υποχρεωθεί σε κοστοβόρα μέτρα για να μπορέσει να συνεχίσει να διατηρεί αεροσκάφη του 1979-1980 σε υπηρεσία, επισημαίνει ο Gschossmann.

Ο ίδιος δεν κρύβει την προτίμησή του για το Ε-7 Wedgetail της Boeing το οποίο, όπως υπενθυμίζει, προμηθεύτηκαν τα μέλη της Συμμαχίας, Βρετανία και Τουρκία. Η Γαλλία και οι ΗΠΑ, οι οποίες επίσης επιχειρούν με Ε-3Α, θα μπορούσαν τα επόμενα χρόνια να αγοράσουν Ε-7 μειώνοντας το κόστος προμήθειας δια της δημιουργίας ικανού αριθμού παραγγελιών.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι αρκετά μεγάλο για να επιτρέψει προσεχώς την προσθήκη νέων δυνατοτήτων, π.χ επιχειρήσεις επιτήρησης με drones, λέει. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα προμηθευτούμε ένα σύστημα το οποίο έχει δυναμική ανάπτυξης αλλά παράλληλα –για λόγους οικονομίας και χρόνου– βασίζεται σε υπάρχουσες, δοκιμασμένες δυνατότητες… Αυτό θα μας έδινε μια βασική δυνατότητα που θα μπορούσαμε να επεκτείνουμε μελλοντικά».

Προβλήματα συντήρησης απαξιώνουν τα Ε-3D Sentry της RAF


«Το ΝΑΤΟ ξεμένει από χρόνο» υποστηρίζει ο George Riebling, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της υπηρεσίας. «Αν δεν έχεις ιδέα τί προτίθεσαι να κάνεις για να αντικαταστήσεις τα AWACS, τότε το ‘F’ του προγράμματος FLEP (Final Lifetime Extension Programme) δεν μπορεί να σημαίνει «τελικό»… Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να κρατήσουμε τον στόλο των Ε-3Α πτήσιμο μετά το 2040» τονίζει.
Το θέμα της αντικατάστασης των AWACS σημειώνει μεγάλες καθυστερήσεις, τόσο λόγω των ταχέως εξελισσόμενων απειλών όσο και των νέων δυνατοτήτων που προκύπτουν. Το πρόγραμμα FLEP προβλέπει την αναβάθμιση του «πακέτου» αποστολής των αεροσκαφών, όπως και τους επεξεργαστές για την κεραία ESM (Electronic Support Measures) που φέρουν. Ωστόσο δεν καλύπτει το ραντάρ, κάτι το οποίο θα διπλασίαζε το κόστος.
Υπενθυμίζεται ότι τα ιπτάμενα ραντάρ της Συμμαχίας συγκαταλέγονται μεταξύ των ελαχίστων assets που δεν ανήκουν σε κράτη-μέλη αλλά στο ΝΑΤΟ το οποίο και τα διαχειρίζεται. Χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση αποστολών εναέριας αστυνόμευσης (air policing) σε χώρες για τις οποίες έχει ληφθεί σχετική απόφαση, υποστήριξης αντιτρομοκρατικών επιχειρήσεων, αντιμετώπισης κρίσεων κ.ά.
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από...

0
Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου/8 Φεβρουαρίου 1827: Μάχη του Καματερού,...

0
Με την πολιορκία της Ακρόπολης να συνεχίζεται από τις αρχές Αυγούστου του 1826, η κατάσταση των έγκλειστων Ελλήνων είχε καταστεί απελπιστική. Τα πυρομαχικά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από τον εκσυγχρονισμό των MLRS

Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...

Γερμανία: Διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα εναντίον της ακροδεξιάς

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν και σήμερα κατά της ακροδεξιάς στο Μόναχο, στο Ανόβερο, στην Βρέμη, στην Λειψία και σε άλλες πόλεις.Με κεντρικά συνθήματα «Το...

De Havilland Sea Vixen, μια εποχή που το Βρετανικό Ναυτικό είχε σοβαρή αεροπορική ισχύ

Το Sea Vixen αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και πρωτοποριακά στρατιωτικά τζετ της βρετανικής αεροπορικής ιστορίας. Η ιστορία του ξεκινά στα μέσα της...