19.7 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΔΙΑΣΤΗΜΑ–ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑNASA: κρίσιμο τεστ αύριο για το χρονοδιάγραμμα εκτόξευσης του Artemis 1

NASA: κρίσιμο τεστ αύριο για το χρονοδιάγραμμα εκτόξευσης του Artemis 1

- Advertisement -

Σε συνέχεια της προηγούμενης αναφοράς μας για το χρονοδιάγραμμα της πρώτης δοκιμής του προγράμματος Artemis, που φιλοδοξεί να επιστρέψει τον άνθρωπο στη Σελήνη, μια αξιολόγηση της επισκευής που υλοποίησε η NASA σε σωληνώσεις του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων αύριο, το οποίο είχε παρουσιάσει διαρροή, θα κρίνει τις εξελίξεις.

Εκτόξευση της αποστολής Artemis 1, ίσως και νωρίτερα μέσα στο Σεπτέμβριο!

Το τεστ φόρτωσης των κρυογενικών καυσίμων, υγρού υδρογόνου και οξυγόνου, αύριο Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου θα δοκιμάσει το αποτέλεσμα της επισκευής σε πλήρως λειτουργικές και όχι τοπικές συνθήκες.

Εάν το τεστ είναι επιτυχημένο, τότε την 27η Σεπτεμβρίου ανοίγει ένα «παράθυρο» για μια πιθανή τρίτη προσπάθεια εκτόξευσης, με εναλλακτική ημερομηνία την 2α Οκτωβρίου.

Aκόμη όμως και εάν η αξιολόγηση είναι θετική υπάρχει ένα άλλο κώλυμα που πρέπει να υπερπηδηθεί. Κάθε πυραυλικός φορέας που εκτοξεύεται από το Kennedy Space Center έχει ενσωματωμένο ένα σύστημα τερματισμού της διαδικασίας (flight termination system) σε περίπτωση δυσλειτουργίας, που δεν είναι τίποτε άλλο από ένα εκρηκτικό μηχανισμό που διαλύει τον πύραυλο στον αέρα με τέτοιο τρόπο ώστε η πτώση του να μην έχει καταστροφικά αποτελέσματα στο έδαφος. Εάν ο πύραυλος είναι επανδρωμένος, τότε φυσικά αυτό λειτουργεί μετά την ενεργοποίηση του συστήματος διαφυγής του θαλαμίσκου.

Ο μηχανισμός αυτός ενσωματώνει μπαταρίες που τον ενεργοποιούν, ώστε να έχει πλήρη αυτονομία, οι οποίες όμως πρέπει να ελέγχονται κάθε 25 ημέρες, ώστε να διαπιστώνεται η  καλή κατάστασή τους και να υπάρχει η βεβαιότητα ότι θα λειτουργήσει όταν απαιτηθεί.

Για τον πύραυλο της αποστολής Artemis 1 το χρονικό αυτό όριο των 25 ημερών έχει λήξει στις 6 Σεπτεμβρίου, αλλά ο έλεγχος δεν μπορεί να γίνει στην εξέδρα εκτόξευσης, όπου βρίσκεται αλλά μόνο στο γιγάντιο κτήριο κατακόρυφης συναρμολόγησης, όπου θα πρέπει να αποσυρθεί.

Κάτι τέτοιο όμως θα προσθέσει τουλάχιστον δυο εβδομάδες καθυστερήσεων και θα μετακινήσει την εκτόξευση μετά τα μέσα Οκτωβρίου.

Έτσι η NASA βρίσκεται σε συνεννοήσεις με την US Space Force, την αρμόδια υπηρεσία της USAF, που έχει την ευθύνη των εκτοξεύσεων από το Cape Canaveral για να βρεθεί λύση, αφού αυτή έχει τον τελευταίο λόγο.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

88
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Απριλίου 1943: Επιχείρηση “Mincemeat”, η Συμμαχική απόβαση...

7
Η επιχείρηση με τον κωδικό “Mincemeat” («Κιμάς») ήταν μια επιτυχημένη δράση εξαπάτησης των Γερμανών από τις Βρετανικές μυστικές υπηρεσίες, για τον τόπο της συμμαχικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Σκέψεις για +4 υποβρύχια για τη Σουηδία – πως ένα Ναυτικό εξελίσσεται με μέθοδο

Δείγμα διαφορετικής νοοτροπίας -από την ελληνική τουλάχιστον- είναι η πρόσφατη μελέτη που δημοσιοποιήθηκε από την σουηδική κοινοβουλευτική επιτροπή Άμυνας, σχετικά με την ενίσχυση των...

Raytheon: Και αυτή «ψηφίζει» Ισπανία για κατασκεύη Patriot

Η αμερικανική Raytheon διάλεξε μία ισπανική εταιρεία, τη Sener, για την κατασκευή εξαρτήματος του πυραύλου GEM-T που χρησιμοποιεί το αντιαεροπορικό σύστημα Patriot. Η συμφωνία...

Ποιο αεροδρόμιο στον κόσμο δεν έχει χάσει βαλίτσα εδώ και 30 χρόνια;

Ένα απίθανο ρεκόρ σημείωσε φέτος το διεθνές αεροδρόμιο Kansai στην Ιαπωνία, στην Οσάκα: Από το άνοιγμα του το 1994 έως φέτος, δηλαδή 30 συνεχόμενα...