18 C
Athens
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου, 2024
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟΝαυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO...

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN (Μέρος B΄)

- Advertisement -

Ενώ ο προβληματισμός στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200HN συνεχίζεται, στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, στους κόλπους του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK, Turk Deniz Kuvvetleri), υλοποιείται ένα μεθοδικό πρόγραμμα εγχώριων ναυπηγήσεων για τη σταδιακή αντικατάσταση των φρεγατών κλάσης Gabya (FFG-7, O.Η. Perry) και των παλαιότερων εκ των πλοίων MEKO 200TN Track I της υποκλάσης Yavuzap από  φρεγάτες κλάσης I (ISTIF/Istanbul). Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί έγκαιρα η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200TN Track IIA/IIB, δηλαδή της υποκλάσης Barbaros. Ακολουθεί, σε δύο μέρη, ανάλυση με αυτό το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.

Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των MEKO 200TN, ενώ στο δεύτερο παρακάτω ολοκληρώνουμε την αναφορά μας με τον οπλισμό και τα συμπεράσματα των τουρκικών επιδιώξεων, συγκριτικά με τις προσπάθειες του ΠΝ.

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN (Μέρος Α΄)

Οπλισμός

Σημαντικές αναβαθμίσεις προβλέπονται και στο θέμα του οπλισμού με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών. Η εκσυγχρονισμένη κλάση φρεγατών θα διαθέτει 16 εκτοξευτές (4x4) βλημάτων ATMACA σε σχέση με τον υφιστάμενο 2×8 εκτοξευτή Mk141 για βλήματα RGM-84 Harpoon και φυσικά θα πλεονεκτεί έναντι της κλάσης MEKO 200HN. Το αρχικό σχέδιο ήταν η διατήρηση των 2×4 RGM-84 και η προσθήκη 2×4 ATMACA, αλλά το επίπεδο ωριμότητας του τουρκικού αντιπλοϊκού πυραύλου οδήγησε στην πλήρη υιοθέτησή του έναντι των αμερικανικής προέλευσης Harpoon. Τα πλοία θα εφοδιαστούν με το βλήμα ATMACA Block I, που θεωρείται τουρκικό «αντίγραφο» του Harpoon, βάρους περίπου 750 kg, με δυνατότητα εμπλοκής σταθερού ή κινούμενου στόχου στη θάλασσα ή και την ξηρά (δηλαδή έχει δυνατότητα υπερπτήσης εδάφους) έως και τα 220+ km, με γόμωση HE/BF βάρους 220 kg. Χρησιμοποιεί εγχώριο κινητήρα KTJ-3200 και καθοδήγηση ανάλογη του Harpoon, ήτοι GPS/INS και υψομετρικό ραντάρ για την αρχική φάση της πτήσης προς τον στόχο και ενεργό ερευνητή της Aselsan για την τερματική φάση. Το ενδιαφέρον σημείο είναι η δυνατότητα πτήσης σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος (super sea skimming), που σύμφωνα με τουρκικές πηγές φθάνει και κάτω του ενός μέτρου! Διαθέτει δυνατότητα επαναστοχοποίησης ή ενημερώσεων για τον στόχο με δεδομένα μέσω data link ή και εγκατάλειψης της αποστολής.

Οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες θα διαθέτουν 16 εκτοξευτές (4×4) βλημάτων ATMACA έναντι του αρχικού σχεδίου για 2×4 RGM-84 και 2×4 ATMACA.

=====================η συνέχεια στο navaldefence.gr===========

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι ρόλο έπαιξε η πολεμική αναμέτρηση Ελλάδας-Άξονος στην έκβαση του 2ου Παγκοσμίου;

Ο δρόμος προς τον 2ο ΠΠ – Πρελούδιο Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο 2ος ΠΠ έγινε για το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών που είχε αφήσει ανοιχτούς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους...

11
Ενώ ο προβληματισμός στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200HN συνεχίζεται, στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, στους κόλπους του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Οκτωβρίου 1940: “Alors… c’est la guerre”

5
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 28ης Οκτωβρίου 1940, ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα Εμμανουέλε Γκράτσι, επιδίδει τελεσίγραφο -ουσιαστικά όμως κήρυξη πολέμου- στον κυβερνήτη Ιωάννη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

FDI-HN & FDI-FR, δυο ωραίες εικόνες της ημέρας 28-10-2024

Δυο πανέμορφες εικόνες, η πρώτη της Φ/Γ ΝΕΑΡΧΟΣ με τον νεοτοποθετημένο ιστό PSIM από την Naval Group με τις ευχές της για την Ημέρα...

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος Α΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024Ενώ ο προβληματισμός στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200HN συνεχίζεται, στην άλλη πλευρά του...

Ήταν το Β-1Α το κορυφαίο πολεμικό αεροσκάφος που πέταξε ποτέ;

Ποιες ιδιότητες καθιστούν ένα πολεμικό αεροσκάφος κορυφαίο (εννοούμε τεχνολογικά και ασχέτως της όποιας επιχειρησιακής του δράσης); Κατά την εκτίμησή μας, οι εξής δύο: αφενός...