Ενώ ο προβληματισμός στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200HN συνεχίζεται, στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, στους κόλπους του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK, Turk Deniz Kuvvetleri), υλοποιείται ένα μεθοδικό πρόγραμμα εγχώριων ναυπηγήσεων για τη σταδιακή αντικατάσταση των φρεγατών κλάσης Gabya (FFG-7, O.Η. Perry) και των παλαιότερων εκ των πλοίων MEKO 200TN Track I της υποκλάσης Yavuzap από φρεγάτες κλάσης I (ISTIF/Istanbul). Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί έγκαιρα η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200TN Track IIA/IIB, δηλαδή της υποκλάσης Barbaros. Ακολουθεί, σε δύο μέρη, ανάλυση με αυτό το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των MEKO 200TN, ενώ στο δεύτερο παρακάτω ολοκληρώνουμε την αναφορά μας με τον οπλισμό και τα συμπεράσματα των τουρκικών επιδιώξεων, συγκριτικά με τις προσπάθειες του ΠΝ.
Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN (Μέρος Α΄)
Οπλισμός
Σημαντικές αναβαθμίσεις προβλέπονται και στο θέμα του οπλισμού με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών. Η εκσυγχρονισμένη κλάση φρεγατών θα διαθέτει 16 εκτοξευτές (4x4) βλημάτων ATMACA σε σχέση με τον υφιστάμενο 2×8 εκτοξευτή Mk141 για βλήματα RGM-84 Harpoon και φυσικά θα πλεονεκτεί έναντι της κλάσης MEKO 200HN. Το αρχικό σχέδιο ήταν η διατήρηση των 2×4 RGM-84 και η προσθήκη 2×4 ATMACA, αλλά το επίπεδο ωριμότητας του τουρκικού αντιπλοϊκού πυραύλου οδήγησε στην πλήρη υιοθέτησή του έναντι των αμερικανικής προέλευσης Harpoon. Τα πλοία θα εφοδιαστούν με το βλήμα ATMACA Block I, που θεωρείται τουρκικό «αντίγραφο» του Harpoon, βάρους περίπου 750 kg, με δυνατότητα εμπλοκής σταθερού ή κινούμενου στόχου στη θάλασσα ή και την ξηρά (δηλαδή έχει δυνατότητα υπερπτήσης εδάφους) έως και τα 220+ km, με γόμωση HE/BF βάρους 220 kg. Χρησιμοποιεί εγχώριο κινητήρα KTJ-3200 και καθοδήγηση ανάλογη του Harpoon, ήτοι GPS/INS και υψομετρικό ραντάρ για την αρχική φάση της πτήσης προς τον στόχο και ενεργό ερευνητή της Aselsan για την τερματική φάση. Το ενδιαφέρον σημείο είναι η δυνατότητα πτήσης σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος (super sea skimming), που σύμφωνα με τουρκικές πηγές φθάνει και κάτω του ενός μέτρου! Διαθέτει δυνατότητα επαναστοχοποίησης ή ενημερώσεων για τον στόχο με δεδομένα μέσω data link ή και εγκατάλειψης της αποστολής.
=====================η συνέχεια στο navaldefence.gr===========