Το αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford, το πρώτο της νέας ομώνυμης κλάσης, θα παραδοθεί τελικά στο αμερικανικό Ναυτικό τρεις μήνες αργότερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Το αμερικανικό Ναυτικό υποστηρίζει ότι η νέα αυτή καθυστέρηση είναι απαραίτητη για την επίλυση ζητημάτων με το πυρηνικό προωστήριο σκεύος και τους ανελκυστήρες που έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν τα πυρομαχικά μέχρι το κατάστρωμα.
Σε δοκιμές αποδοχής το νέο αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford.
Το θέμα είναι ότι το Ford, η οποία εισάγει αρκετές φιλόδοξες νέες τεχνολογίες σε υπηρεσία στην πρώτη γραμμή για πρώτη φορά, είναι ήδη τουλάχιστον δύο χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Το αμερικανικό Ναυτικό, σύμφωνα με USNI, αναφέρει ότι το Ford δεν θα παραδοθεί στον στόλο τον Ιούλιο, όπως ήταν προγραμματισμένο, αλλά τον Οκτώβριο. Οι τρεις επιπλέον μήνες χρειάζονται πριν την προγραμματισμένη περίοδο 12 μηνών μετά την παράδοση για να γίνουν τροποποιήσεις στο πυρηνικό σύστημα πρόωσης και να ολοκληρωθούν οι Προηγμένοι Ανελκυστήρες Όπλων (AWE).
Το πρόβλημα με το προωστήριο σκεύος πάντως δεν σχετίζεται με τους πυρηνικούς αντιδραστήρες αλλά με τους στροβίλους που κινούνται από τον ατμό που παράγεται από τους αντιδραστήρες.
To USS Gerald R. Ford επιστρέφει στο λιμάνι με ζητήματα πρόωσης
Οι Προηγμένοι Ανελκυστήρες Όπλων από την άλλη πλευρά παρουσιάζουν συνεχόμενα προβλήματα. Σε αντίθεση με τους κλασικούς ανελκυστήρες στα υπόλοιπα αεροπλανοφόρα, οι AWE χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητική πρόωση για να μεταφέρουν πυρομαχικά από τις αποθήκες στα αεροσκάφη που πρόκειται να πετάξουν σε αποστολές.
Οι συγκεκριμένοι ηλεκτρομαγνητικοί ανελκυστήρες, έχουν σχεδιαστεί για να ανυψώσουν 20.000 λίβρες πυρομαχικών με ταχύτητα 50 μέτρων το λεπτό. Οι παλαιού τύπου ανελκυστήρες στην προηγούμενη κλάση Nimitz μπορούσαν να ανυψώσουν μόνο 10.500 λίβρες πυρομαχικών με ταχύτητα 33 μέτρα το λεπτό.
Το αποτέλεσμα των προβλημάτων τους ήταν το Ford να ενταχθεί σε υπηρεσία με το αμερικανικό Ναυτικό τον Ιούλιο του 2017 χωρίς ούτε έναν λειτουργικό ανελκυστήρα από τους έντεκα που θα έπρεπε να είχε. Από τότε, το Ford έχει πια μόλις δύο ανελκυστήρες πιστοποιημένους και λειτουργικούς.
Το USS Ford, η οποία ενσωματώνει και άλλες νέες εξωτικές για τα σημερινά δεδομένα τεχνολογίες, όπως ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες, ένα νέο σύστημα διαχείρισης προσνήωσης και ένα νέο ραντάρ, είναι πλέον όχι μόνο δύο χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα παράδοσης αλλά επιπλέον έχουν υπάρξει κι υπερβάσεις κόστους τουλάχιστον 22% πάνω από τον προϋπολογισμό.
Αρχικά προβλεπόταν να κοστίσει 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος ναυπήγησης του έχει τώρα φτάσει τα 13,027 δισ. Δολάρια, καθιστώντας το το πιο ακριβό πολεμικό πλοίο που υπήρξε ποτέ.
Σχεδόν όλες οι νέες τεχνολογίες είχαν προβλήματα ανάπτυξης και υπερβάσεις κόστους – για παράδειγμα, το κόστος του συστήματος διαχείρισης προσνήωσης έχει τριπλασιαστεί από 301 εκατομμύρια δολάρια σε 961 εκατομμύρια δολάρια.
Το Ford είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του επιχειρησιακή αποστολή το 2021. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν αυτή η τελευταία καθυστέρηση θα επηρεάσει αυτό το πρόγραμμα.
Δύο νέα αεροπλανοφόρα κλάσης Ford για (μόνο…) 26 δισεκατομμύρια δολάρια