H Lockheed Martin σήμερα έκανε μια ειδική διαδικτυακή παρουσίαση της πρότασης της MMSC-HN (της “ελληνικής” MMSC, -HN προς στιγμήν τη λέμε εμείς και οι αναγνώστες μας) σε επιλεγμένα ελληνικά και διεθνή μέσα. Εκεί λοιπόν παρουσιάστηκε το πλοίο, και μετά η εταιρεία απάντησε σε ερωτήσεις των μέσων.
Έτσι, μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε πως το πλοίο βασίζεται μεν στην LCS, αλλά είναι αρκετά διαφορετικό, σε επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά οπλισμού. Οι διαφορές όμως δεν σταματούν εκεί. Το πλοίο που προτείνεται στην Ελλάδα θα έχει διαφορετικούς κινητήρες diesel, της εταιρείας MTU, διαφορετικούς από αυτούς που “φορά” η LCS. Έτσι θα έχει μεγαλύτερη συμβατότητα με τις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, που το ΠΝ σκοπεύει να εκσυγχρονίσει στο επίπεδο των MMSC-HN.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Γιατί το ΠΝ επέλεξε τις MMSC; Aπαντάμε 12+1 ερωτήσεις για τις LCS/MMSC…
To πλοίο της παρουσίασης δεν ήταν άλλο από το σαουδαραβικό, καθώς η ελληνική έκδοση δεν έχει “κλείσει”. Για να γίνει αυτό, πρέπει να σταλεί κάποια στιγμή το επίσημο LoR, έτσι ώστε, το Αμερικανικό Ναυτικό, σε συνεργασία με το ΠΝ, να οριστικοποιήσουν την πρόταση κάποια στιγμή εντός του 2021. Ναι, η πρόταση δεν έχει κλειδώσει, κι όσο η Ελλάδα δεν στέλνει το Letter of Request στις ΗΠΑ, τόσο αργεί και η οριστικοποίηση της πρότασης. Είναι λοιπόν λίγο “ανόητο” να συζητάμε για την MMSC, και το τι θα έχουν ή δεν θα έχουν, και να μην έχει οριστικοποιηθεί η πρόταση.
ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;
Πάντως η Lockheed Martin επιβεβαίωσε πως το πλοίο μπορεί να λάβει SM-2 (όπως έχουμε ήδη γράψει), VL-ASROC (που τόσο θέλουν οι αναγνώστες μας από ότι έχουμε δει στα σχόλια), ESSM Blk1&2 (32 πύραυλοι στον 8πλό Mk41), CAMM-ER (ναι, οι ίδιοι πύραυλοι που το ΠΝ ήθελε να προσθέσει στις Belh@rra Helleniques), τους NSM, ενώ αναφέρθηκαν ακόμη και οι Exocet! Προφανώς η LM γνωρίζει την επένδυση του ΠΝ στους Exocet, και δεν διστάζει να τους προσθέσει στις MMSC, εάν κι εφόσον το ΠΝ τους θέλει. Ουσιαστικά, σαν μια απόδειξη του πόσο “ανοιχτό” είναι το COMBATSS-21, και τη δυνατότητα το πλοίο να λάβει οποιοδήποτε όπλο αποφασίσει ο “πελάτης”.
Το συνολικό κόστος είναι κάτι που θα διαμορφωθεί από την τελική λύση. Το πλοίο σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τους 30 κόμβους, ενώ έχει εμβέλεια 5000 μιλίων με ταχύτητα περίπου 10 κόμβων. Το εκτόπισμα όπως έχουμε γράψει θα φτάνει τους 4200 τόνους, σε αντίθεση με την LCS Freedom που έχει εκτόπισμα 3500 τόνους. Σε ότι αφορά την κατασκευή στην Ελλάδα, κλιμάκιο της εταιρείας θα έρθει στη χώρα μας μετά την LoR, και θα βρει τη βέλτιστη λύση σε επίπεδο ναυπηγείων. Η εταιρεία όμως θέλει να γίνει η ναυπήγηση στη χώρα μας.
Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα
Σε ότι αφορά την αξιοπιστία, η εταιρεία σημείωσε πως πρόσφατα πλοίο της κλάσης έκανε forward deployment 23 μηνών (!), το μεγαλύτερο για πλοίο της κατηγορίας αυτής. Επίσης, η κλάση LCS Freedom εχει διανύσει συνολικά 600.000 ναυτικά μίλια, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για την συνολική αξιοπιστία, lesson learnt, και πόσο πλέον το υπολογίζει το USN σαν αξιόπλοο και fully operational. Κάπου εδώ θα πρέπει επίσης να πούμε πως το πλοίο, σε ότι αφορά ακόμη και τον περιορισμένο οπλισμό που φέρει σε αμερικανική υπηρεσία, έχει κριθεί σαν fully certified για self defence.