24.2 C
Athens
Πέμπτη, 28 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων "ΙΙΙ" της Dassault

Mirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων “ΙΙΙ” της Dassault

- Advertisement -

Το Mirage 50, η τελευταία εξέλιξη του Mirage 5, που με τη σειρά του ήταν μια παραλλαγή των Mirage III, με αναβαθμίσεις που το κατέστησαν μια αποτελεσματική επιλογή στον αέρα, χωρίς όμως εξαγωγική επιτυχία.

Το πρωτότυπο Mirage 50, 01, μια μετατροπή ενός από τα  Mirage III R E (n°301), πέταξε για πρώτη φορά στο Istres στις 15 Μαίου 1979, με πιλότο τον Patrick Experton.

Χιλιανό Mirage 50 σε απογείωση

Οι χρήστες του Mirage 50 όμως ήταν ελάχιστοι, καθώς παραγγέλθηκε μόνο από την Χιλή και τη Βενεζουέλα, οπότε κατασκευάστηκαν μόλις 24 αεροσκάφη, λιγότερα από κάθε άλλη παραλλαγή του Mirage III. Το αεροσκάφος αν και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν  δημοφιλές λόγω της ευελιξίας του σε διάφορες αποστολές, από αναχαιτίσεις μέχρι κρούσης, είχε να αντιμετωπίσει το ανώτερο Mirage F1 που είχε μόλις εμφανιστεί στη αγορά, και βέβαια σε αυτό είχε επικεντρωθεί η προσπάθεια προώθησης από την κατασκευάστρια Dassault.

Στον τομέα του εξοπλισμού, το Mirage 50 διέθετε αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με το Mirage III. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα στο ραντάρ Thomson-CSF Cyrano IV ή το Agave. Επιπλέον, το αεροσκάφος είχε τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με διάφορα συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ είχε βελτιωμένα ηλεκτρονικά.

Mirage 50 της Χιλής ενώ ανεφοδιάζεται στην αέρα

Όσον αφορά τον οπλισμό, μπορούσε να φέρει ένα ευρύ φάσμα πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, όπως οι Matra R530 και R550 Magic για αναχαιτίσεις, καθώς και βόμβες και πυραύλους επιφανείας όπως ο AS-30L. Το αεροσκάφος διέθετε επίσης τα πυροβόλα DEFA 553 των 30 mm.

Ο κινητήρας ήταν ο SNECMA Atar 9K50, ο οποίος αποτελούσε μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον Atar 9C των Μirage III. Με 70,6 kN ώσης (με μετάκαυση) έδινε μεγίστη ταχύτητα πάνω από Mach 2, ενώ προσέφερε βελτιωμένη αξιοπιστία και μεγαλύτερο φάκελο πτήσης, με ταχύτερο ρυθμό ανόδου, ευελιξία και μεταφορά φορτίου.

Συγκρίνοντας το Mirage 50 με το Mirage F1, το δεύτερο ήταν σαφώς η επόμενη γενιά, με βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, και πιο “δεκτικό” σε μετατροπές, όπως για παράδειγμα αυτή που προσέθεσε τους πύραυλους AIM-9 Sidewinder, οι οποίοι ενσωματώθηκαν κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Από την άλλη, το Mirage 50 είχε το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής, αφού το κόστος ανάπτυξης της οικογένειας των ΙΙΙ είχε αποσβεστεί. Ατύχησε όμως, γιατί στη χρονική περίοδο που βγήκε, δεν υπήρχε ενδιαφέρον από πολλές Αεροπορίες, είτε για να το προμηθευθούν ως καινούργιο, είτε να επενδύσουν στα παλαιότερα Mirage III/5 που διέθεταν, ώστε να τα μετατρέψουν σε -50.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τα προγράμματα 2020-2023 που αναγέννησαν τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μετά τα Μνημόνια

Η οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα το 2009 οδήγησε σε μια δεκαετία σκληρής λιτότητας, γνωστή ως η περίοδος των μνημονίων (2010-2018). Υπό την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Τουρκία ξεκινά με συμβόλαιο 460 εκ. δολαρίων τον Χαλύβδινο Θόλο...

7
Στις 27 Αυγούστου 2025, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε μια σημαντική ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Τουρκίας, με επίκεντρο την παράδοση συστατικών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Αυγούστου 1943: Η καταστροφή των Βοριζίων στην...

0
Το ορεινό χωριό των Βοριζίων, στην πλαγιά του Ψηλορείτη, 55 χλμ. νότια του Ηρακλείου, καταστρέφεται ολοκληρωτικά από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής, ως αντίποινα για...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ορόσημο στο πρόγραμμα Collaborative Combat Aircraft, πρώτη πτήση YFQ-44A

Ένα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα CCA (Collaborative Combat Aircraft) έλαβε χώρα χθες, 27 Αυγούστου με την πρώτη πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους YFQ-42A της...

Ξένοι ηγέτες συρρέουν στο Πεκίνο για την μεγάλη παρέλαση της 3η Σεπτεμβρίου: αναμεσά τους Πούτιν, Κιμ και Πεζεσκιάν

Η κινεζική διπλωματία ανακοίνωσε σήμερα ότι 26 αρχηγοί κρατών ή κυβερνήσεων -συμπεριλαμβανομένων των προέδρων της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, του Ιράν Μασούντ Πεζεσκιάν και της...

Ο δράστης της επίθεσης στη Μινεάπολη: σκότωσε δύο μαθητές σε εκκλησία και τραυμάτισε άλλους 17 ανθρώπους

Δύο παιδιά σκοτώθηκαν και άλλοι 17 άνθρωποι τραυματίστηκαν την Τετάρτη σε καθολικό σχολείο στη Μινεάπολη, όταν ένας μαυροφορεμένος ένοπλος άνοιξε πυρ εναντίον μαθητών που...