18.1 C
Athens
Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων "ΙΙΙ" της Dassault

Mirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων “ΙΙΙ” της Dassault

- Advertisement -

Το Mirage 50, η τελευταία εξέλιξη του Mirage 5, που με τη σειρά του ήταν μια παραλλαγή των Mirage III, με αναβαθμίσεις που το κατέστησαν μια αποτελεσματική επιλογή στον αέρα, χωρίς όμως εξαγωγική επιτυχία.

Το πρωτότυπο Mirage 50, 01, μια μετατροπή ενός από τα  Mirage III R E (n°301), πέταξε για πρώτη φορά στο Istres στις 15 Μαίου 1979, με πιλότο τον Patrick Experton.

Χιλιανό Mirage 50 σε απογείωση

Οι χρήστες του Mirage 50 όμως ήταν ελάχιστοι, καθώς παραγγέλθηκε μόνο από την Χιλή και τη Βενεζουέλα, οπότε κατασκευάστηκαν μόλις 24 αεροσκάφη, λιγότερα από κάθε άλλη παραλλαγή του Mirage III. Το αεροσκάφος αν και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν  δημοφιλές λόγω της ευελιξίας του σε διάφορες αποστολές, από αναχαιτίσεις μέχρι κρούσης, είχε να αντιμετωπίσει το ανώτερο Mirage F1 που είχε μόλις εμφανιστεί στη αγορά, και βέβαια σε αυτό είχε επικεντρωθεί η προσπάθεια προώθησης από την κατασκευάστρια Dassault.

Στον τομέα του εξοπλισμού, το Mirage 50 διέθετε αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με το Mirage III. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα στο ραντάρ Thomson-CSF Cyrano IV ή το Agave. Επιπλέον, το αεροσκάφος είχε τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με διάφορα συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ είχε βελτιωμένα ηλεκτρονικά.

Mirage 50 της Χιλής ενώ ανεφοδιάζεται στην αέρα

Όσον αφορά τον οπλισμό, μπορούσε να φέρει ένα ευρύ φάσμα πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, όπως οι Matra R530 και R550 Magic για αναχαιτίσεις, καθώς και βόμβες και πυραύλους επιφανείας όπως ο AS-30L. Το αεροσκάφος διέθετε επίσης τα πυροβόλα DEFA 553 των 30 mm.

Ο κινητήρας ήταν ο SNECMA Atar 9K50, ο οποίος αποτελούσε μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον Atar 9C των Μirage III. Με 70,6 kN ώσης (με μετάκαυση) έδινε μεγίστη ταχύτητα πάνω από Mach 2, ενώ προσέφερε βελτιωμένη αξιοπιστία και μεγαλύτερο φάκελο πτήσης, με ταχύτερο ρυθμό ανόδου, ευελιξία και μεταφορά φορτίου.

Συγκρίνοντας το Mirage 50 με το Mirage F1, το δεύτερο ήταν σαφώς η επόμενη γενιά, με βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, και πιο “δεκτικό” σε μετατροπές, όπως για παράδειγμα αυτή που προσέθεσε τους πύραυλους AIM-9 Sidewinder, οι οποίοι ενσωματώθηκαν κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Από την άλλη, το Mirage 50 είχε το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής, αφού το κόστος ανάπτυξης της οικογένειας των ΙΙΙ είχε αποσβεστεί. Ατύχησε όμως, γιατί στη χρονική περίοδο που βγήκε, δεν υπήρχε ενδιαφέρον από πολλές Αεροπορίες, είτε για να το προμηθευθούν ως καινούργιο, είτε να επενδύσουν στα παλαιότερα Mirage III/5 που διέθεταν, ώστε να τα μετατρέψουν σε -50.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

74
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου/9 Οκτωβρίου 1831: Αίμα στα σκαλιά της...

15
Δολοφονείται στα σκαλοπάτια της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο, ο κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας. Ο φόνος έλαβε χώρα καθώς ο κυβερνήτης συνοδευόμενος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Χαμάς δηλώνει “τέλος στον πόλεμο” – η απελευθέρωση ομήρων το κρίσιμο επόμενο βήμα

Ο εξόριστος ηγέτης της Χαμάς στη Γάζα Χαλίλ αλ Χάγια ανακοίνωσε απόψε ότι η οργάνωση έλαβε εγγυήσεις από τις ΗΠΑ, τους Άραβες μεσολαβητές και...

Το Συνέδριο GSOF Europe 2025 στην Αθήνα: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τις Ειδικές Δυνάμεις

Σε μια εποχή όπου οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο και πέρα από αυτήν απαιτούν ταχύτητα, καινοτομία και στρατηγικές συμμαχίες, η Αθήνα υποδέχθηκε από...

Αμερικανικό ραντάρ AN/SPY-6 για τις γερμανικές φρεγάτες F127, στροφή αντί ευρωπαϊκών επιλογών

Το ραντάρ σταθερών πάνελ SPY-6(V)1 της Raytheon διάλεξε το Γερμανικό Ναυτικό για την κλάση των οκτών φρεγατών αεράμυνας F127, η οποία είναι σε εξέλιξη....