30.2 C
Athens
Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων "ΙΙΙ" της Dassault

Mirage 50, το τελευταίο της οικογένειας των διάσημων “ΙΙΙ” της Dassault

- Advertisement -

Το Mirage 50, η τελευταία εξέλιξη του Mirage 5, που με τη σειρά του ήταν μια παραλλαγή των Mirage III, με αναβαθμίσεις που το κατέστησαν μια αποτελεσματική επιλογή στον αέρα, χωρίς όμως εξαγωγική επιτυχία.

Το πρωτότυπο Mirage 50, 01, μια μετατροπή ενός από τα  Mirage III R E (n°301), πέταξε για πρώτη φορά στο Istres στις 15 Μαίου 1979, με πιλότο τον Patrick Experton.

Χιλιανό Mirage 50 σε απογείωση

Οι χρήστες του Mirage 50 όμως ήταν ελάχιστοι, καθώς παραγγέλθηκε μόνο από την Χιλή και τη Βενεζουέλα, οπότε κατασκευάστηκαν μόλις 24 αεροσκάφη, λιγότερα από κάθε άλλη παραλλαγή του Mirage III. Το αεροσκάφος αν και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν  δημοφιλές λόγω της ευελιξίας του σε διάφορες αποστολές, από αναχαιτίσεις μέχρι κρούσης, είχε να αντιμετωπίσει το ανώτερο Mirage F1 που είχε μόλις εμφανιστεί στη αγορά, και βέβαια σε αυτό είχε επικεντρωθεί η προσπάθεια προώθησης από την κατασκευάστρια Dassault.

Στον τομέα του εξοπλισμού, το Mirage 50 διέθετε αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με το Mirage III. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα στο ραντάρ Thomson-CSF Cyrano IV ή το Agave. Επιπλέον, το αεροσκάφος είχε τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με διάφορα συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ είχε βελτιωμένα ηλεκτρονικά.

Mirage 50 της Χιλής ενώ ανεφοδιάζεται στην αέρα

Όσον αφορά τον οπλισμό, μπορούσε να φέρει ένα ευρύ φάσμα πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, όπως οι Matra R530 και R550 Magic για αναχαιτίσεις, καθώς και βόμβες και πυραύλους επιφανείας όπως ο AS-30L. Το αεροσκάφος διέθετε επίσης τα πυροβόλα DEFA 553 των 30 mm.

Ο κινητήρας ήταν ο SNECMA Atar 9K50, ο οποίος αποτελούσε μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον Atar 9C των Μirage III. Με 70,6 kN ώσης (με μετάκαυση) έδινε μεγίστη ταχύτητα πάνω από Mach 2, ενώ προσέφερε βελτιωμένη αξιοπιστία και μεγαλύτερο φάκελο πτήσης, με ταχύτερο ρυθμό ανόδου, ευελιξία και μεταφορά φορτίου.

Συγκρίνοντας το Mirage 50 με το Mirage F1, το δεύτερο ήταν σαφώς η επόμενη γενιά, με βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, και πιο “δεκτικό” σε μετατροπές, όπως για παράδειγμα αυτή που προσέθεσε τους πύραυλους AIM-9 Sidewinder, οι οποίοι ενσωματώθηκαν κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Από την άλλη, το Mirage 50 είχε το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής, αφού το κόστος ανάπτυξης της οικογένειας των ΙΙΙ είχε αποσβεστεί. Ατύχησε όμως, γιατί στη χρονική περίοδο που βγήκε, δεν υπήρχε ενδιαφέρον από πολλές Αεροπορίες, είτε για να το προμηθευθούν ως καινούργιο, είτε να επενδύσουν στα παλαιότερα Mirage III/5 που διέθεταν, ώστε να τα μετατρέψουν σε -50.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 15 συμπεράσματα από τον νέο μα τόσο παλιό πόλεμο Ισραήλ-Ιράν

Μερικά συνοπτικά και επίκαιρα (άρα υπό συζήτηση) συμπεράσματα από τον χθεσινό γύρο πολεμικής αντιπαράθεσης Ισραήλ-Ιράν.1. Το Ισραήλ έχει και κεντρικό πολιτικό στόχο με τις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Ιουνίου 1815: Μάχες του Ligny και του...

0
Λαμβάνει χώρα η διπλή μάχη των Ligny και Quatre Bras, προανάκρουσμα της σύγκρουσης του Βατερλώ.Mε την επιστροφή του Ναπολέοντα από την εξορία, οι μεγάλες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Paris Air Show 25, το ελικόπτερο AW249 της Leonardo με εκτοξευτές μη επανδρωμένων

To νέο επιθετικό ελικόπτερο της Leonardo, το AW249, που έχει ήδη επιλεγεί από τον Ιταλικό Στρατό, εμφανίστηκε στην φετινή αεροπορική έκθεση του Παρισιού, με...

Βροχή τα fake news και στη σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

Αναμενόμενο ήταν και ήδη συνέβη να έχει κατακλυστεί ο ψηφιακός δημόσιος χώρος με δεκάδες ψευδείς εικόνες και βίντεο, αλλά και δηλώσεις και "αναλύσεις" από...

Paris Air Show 25, το γαλλογερμανικό μαχητικό 6ης γενιάς μαζί με το συνοδευτικό drone

Πρόπλασμα σε φυσικό μέγεθος δείχνει η Dassault, στο αεροπορικό σώου του Παρισιού που ξεκινά σήμερα, του υπό εξέλιξη μαχητικού 6ης γενιάς (FCAS) στο οποίο...