18.1 C
Athens
Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMirage ΙΙΙ Milan, όταν το γαλλικό μαχητικό άφησε "μουστάκια"!

Mirage ΙΙΙ Milan, όταν το γαλλικό μαχητικό άφησε “μουστάκια”!

- Advertisement -

To Mirage Milan είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παραλλαγές του Mirage III και βασίστηκε σε μια απαίτηση της Ελβετικής Αεροπορίας, για ένα αεροσκάφος τακτικής υποστήριξης με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία από το Mirage III, το οποίο είχε ήδη προμηθευθεί. Στόχος ήταν το αεροσκάφος να αυξήσει την ικανότητα ελιγμών του, ειδικά σε χαμηλό ύψος, ώστε να κινείται μέσα στο γεμάτο φαράγγια και κοιλάδες ορεινό ελβετικό τοπίο.

Έτσι υπήρξε συνεργασία της κατασκευάστριας Dassault με την ελβετική Fabrique fédérale d’Avion, που κατέληξε στην ενσωμάτωση μικρών ανασυρόμενων πτερυγίων στο ρύγχος, ελάχιστου πλάτους, που πράγματι έμοιαζαν με… μουστάκια! Αυτά μείωσαν την απόσταση απογείωσης, αύξησαν το ωφέλιμο φορτίο, η ευελιξία είδε μειωμένη ακτίνα στροφής κατά 15%, ενώ μειώθηκε και η ταχύτητα προσέγγισης κατά 20+ κόμβους.

Ένα αεροσκάφος Mirage 5J (μια εξέλιξη του ΙΙΙ) πρωτοπέταξε με σταθερά πτερύγια (ως πρώιμα canards) στις 27 Σεπτεμβρίου 1968, έχοντας το παρατσούκλι “Αστερίξ”, ακριβώς από τον ήρωα των κόμικ με το μεγάλο χαρακτηριστικό μουστάκι του. To συγκεκριμένο Mirage 5 προοριζόταν για το Ισραήλ, αλλά είχε παραμείνει στη Γαλλία, καθώς είχε επιβληθεί εμπάργκο από τον Ντε Γκώλ από το 1967.

Ακολούθησε το πρώτο Mirage III (με αριθμό παραγωγής 344), με ανασυρόμενα “μουστάκια”, που πέταξε στις 24 Μαΐου 1969. Ο μηχανισμός έκτασης/ανάσυρσης εν πτήση προστέθηκε καθώς είχε διαπιστωθεί πως από μια ταχύτητα και πάνω -περίπου από τους 300 κόμβους- δημιουργούσαν αεροδυναμικές διαταραχές. Το συγκεκριμένο το δοκίμασε και ομάδα Ελβετών πιλότων.

Στη συνέχεια έγινε μετασκευή ενός ακόμη Mirage III (με αριθμό παραγωγής 589 το οποίο χρησιμοποιούνταν για τέστ), που έφερε και νέο σύστημα ελέγχου πυρός, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά στις 29 Μαΐου 1970. Ως μια ειδική πλέον έκδοση “Milan” προτάθηκε το 1971 στην Ελβετία, η οποία συζητούσε την αγορά εξειδικευμένου αεροσκάφους κρούσης, έχοντας εκφράσει ενδιαφέρον και για το αμερικανικό  A-7 Corsair II.

To Milan μαζί με το Corsair A-7 για δοκιμές στην Ελβετία

Το Milan παρουσιάστηκε πλήρες για επιχειρήσεις, καθώς έφερε εξελιγμένο σύστημα ναυτιλίας από το SEPECAT Jaguar, νέο κινητήρα ATAR 9K50, αποστασιόμετρο laser στο ρύγχος, ραντάρ ναυτιλίας, αλλά στην σύγκριση με το Corsair, σε ασκήσεις βομβαρδισμού τόσο με Ελβετούς χειριστές όσο και Γάλλους, δεν ήταν ανταγωνιστικό. Εκεί που ξεχώριζε ήταν στην ικανότητα του για αερομαχία (αν χρειαζόταν), καθώς διέθετε σαφώς πιο “αγωνιστικά” γονίδια από τον αμερικανό υποηχητικό “χοντρούλη”, που είχε σχεδιασθεί εξαρχής για κρούση. 

Τελικά η κεντροευρωπαϊκή χώρα δεν προχώρησε στην προμήθεια είτε του ενός είτε του άλλου, αλλά προτίμησε τα Norhtrop F-5E το 1976, μερικά από τα οποία υπηρετούν ακόμη. 

H Dassault δεν παράτησε τις ελπίδες της για ένα εξελιγμένο Milan που θα κατάφερνε διεθνείς πωλήσεις. Οπότε παρά την αποτυχία να πάρει το ελβετικό συμβόλαιο συνέχισε την ανάπτυξη του τελευταίου αεροσκάφους, ενσωματώνοντας νέο HUD, νέο σύστημα αδρανειακής πλοήγησης, νέο σύστημα κινούμενου χάρτη, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση του σε βομβαρδισμό. Το πρότεινε μάλιστα στην Αίγυπτο, αλλά χωρίς επιτυχία. Έτσι το τελικό Milan περάσε από ανακατασκευή, ώστε να ξαναγίνει Mirage IIIE και επεστράφη στη Γαλλική Αεροπορία. Εκεί όμως καταστράφηκε το 1982 σε ευτυχώς μη θανατηφόρο ατύχημα κατά την προσγείωση.

Η κληρονομία του Milan όμως παρέμεινε, καθώς όλες αυτές οι δοκιμές, ειδικά σε συστήματα πλοήγησης, ναυτιλίας και στοχοποίησης εδάφους-επιφανείας, προσέφεραν τεχνογνωσία για τις εξαγωγικές εκδόσεις των Mirage F1 και Super-Etendard.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

74
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου/9 Οκτωβρίου 1831: Αίμα στα σκαλιά της...

15
Δολοφονείται στα σκαλοπάτια της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο, ο κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας. Ο φόνος έλαβε χώρα καθώς ο κυβερνήτης συνοδευόμενος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Χαμάς δηλώνει “τέλος στον πόλεμο” – η απελευθέρωση ομήρων το κρίσιμο επόμενο βήμα

Ο εξόριστος ηγέτης της Χαμάς στη Γάζα Χαλίλ αλ Χάγια ανακοίνωσε απόψε ότι η οργάνωση έλαβε εγγυήσεις από τις ΗΠΑ, τους Άραβες μεσολαβητές και...

Το Συνέδριο GSOF Europe 2025 στην Αθήνα: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τις Ειδικές Δυνάμεις

Σε μια εποχή όπου οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο και πέρα από αυτήν απαιτούν ταχύτητα, καινοτομία και στρατηγικές συμμαχίες, η Αθήνα υποδέχθηκε από...

Αμερικανικό ραντάρ AN/SPY-6 για τις γερμανικές φρεγάτες F127, στροφή αντί ευρωπαϊκών επιλογών

Το ραντάρ σταθερών πάνελ SPY-6(V)1 της Raytheon διάλεξε το Γερμανικό Ναυτικό για την κλάση των οκτών φρεγατών αεράμυνας F127, η οποία είναι σε εξέλιξη....