11.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXThinkOutOfTheBox: Είναι τα γαλλικά Mirage 2000D/N ένας πιθανός αντικαταστάτης για τα ελληνικά...

ThinkOutOfTheBox: Είναι τα γαλλικά Mirage 2000D/N ένας πιθανός αντικαταστάτης για τα ελληνικά F-4E AUP;

- Advertisement -

Πριν λίγες μέρες επισημάναμε το πολύ σοβαρό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η ΠΑ με την απόσυρση των τελευταίων F-4E AUP από υπηρεσία μέχρι το 2024. Το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο, οι αναγνώστες μας το γνωρίζουν εδώ και αρκετά χρόνια. Δυστυχώς, ούτε τα F-4E είναι αθάνατα, αν και φήμες λένε ότι τελικά θα πετάξουν στην τελετή απόσυρσης των F-35…

Think Out of The Box: Θα μας ενδιέφεραν τα 33 Eurofighter Typhoon Tranche 1 της Luftwaffe σαν αντικαταστάτες των F-4E (και των Mirage 2000);

Τώρα, νέα μαχητικά δεν μπορούμε να αγοράσουμε, ενώ δωρεάν F-35A δεν έχει πάρει ούτε καν το Ισραήλ. Άντε να έχουμε καμιά επιδότηση τιμής, τίποτα διαμοιρασμό υποδομών, αλλά νέα αεροσκάφη, από δύσκολο ως αδύνατο. Όσοι διάβασαν το άρθρο μας προχτές, θα θυμόνται πως ο χρόνος πιέζει, ενώ τα οικονομικά, απλά “δεν υπάρχουν”, κυριολεκτικά.
Άρα, έχουμε δυο προβλήματα. Χρειαζόμαστε άμεση ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της ΠΑ, με νέα μαχητικά, και αυτό πρέπει να γίνει χωρίς λεφτά… Εντάξει, αν γίνει αυτό, τότε ο  τετραγωνισμός του κύκλου θα είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα για τους επιτελείς της ΠΑ και του ΓΕΕΘΑ.
Και για να μην μακρηγορούμε, η μόνη λύση θα ήταν κάποια μεταχειρισμένο μαχητικό, που θα “έφερνε” μια προσωρινή λύση στο ΓΕΑ.

ΘΕΜΑ: Όχι άλλο F-15, θα σκάσουν τα καζάνια

Τώρα, οι επιλογές δεν είναι πολλές. Έχοντας ξεχάσει την -ειλικρινά γελοία- F-15ιάδα, οι επιλογές από τις ΗΠΑ είναι είτε μεταχειρισμένα F-16C/D είτε F/A-18C/D. Τώρα, τα τελευταία είναι είδος σε ανεπάρκεια, καθώς οι υποχρεώσεις του USN τα έχει εξαντλήσει, πέρα από το γεγονός ότι θα μιλάγαμε για ένα νέο τύπο. Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση στα F-16, καθώς η USAF σιγά-σιγά εξαντλεί τις ώρες πτήσης τους, και αργά αλλά σταθερά τα αεροσκάφη λιώνουν στις επιχειρήσεις…
Τώρα, καθώς η ΠΑ βασίζεται σε δυο τύπους, τα F-16 και Mirage 2000, λογικό θα ήταν να ρίξουμε μια ματιά σε μεταχειρισμένα Mirage 2000. Δεν θα ασχοληθούμε με τα καταριανά Mirage 2000 (πάλιωσε το αστείο, το Κατάρ προτιμά να τα χαρίσει στο Πακιστάν ή ακόμη και την Τουρκία, παρά στην Ελλάδα, άλλωστε είναι στενός σύμμαχος της τελευταίας).

Η Τουρκία επεκτείνει σημαντικά την στρατιωτική της παρουσία στο Κατάρ

Επίσης, δεν θα πούμε ανέκδοτα με τα ταϊβανέζικα Mirage 2000-5, καθώς πιστεύουμε πως είναι ΜΗ-λύση για την ΠΑ. Άλλωστε η κατάστασή τους ενδέχεται να είναι χειρότερη από αυτή που βρίσκονται τα ελληνικά Mirage 2000EGM/BGM, ενώ η Ταϊβάν θέλει να τα ξεφορτωθεί, αφού τα αντικαταστήσει… Τώρα, το πως αυτά τα αεροσκάφη, θα μπορούσαν να έρθουν Ελλάδα, την στιγμή που η Ταϊβάν δεν έχει πει κάπου πως τα πουλάει, άγνωστο.
Πάμε τώρα, στην παλιά, καλή, Armée de l’Air. Όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, η τελευταία έχει μια ποσότητα Mirage 2000-5F που θα αποσύρει, ενώ προφανώς έχει αφήσει εκτός εκσυγχρονισμού και κάποια Mirage 2000D.
Σε ότι αφορά τα γαλλικά Mirage, μπορείτε να διαβάσετε μια πλήρη ανάλυσή μας παρακάτω…

ΘΕΜΑ: Η περίπτωση της ενίσχυσης της ΠΑ από πλεονάζοντα γαλλικά Mirage 2000

Τα Mirage 2000D είναι μια εξαιρετική επιλογή, αν και ουσιαστικά θα μιλάμε για ένα νέο αεροσκάφος σε υπηρεσία. Όπως έχουμε γράψει και στο παραπάνω άρθρο, ένας μικρός αριθμός Mirage 2000D θα μπορούσε να γίνει διαθέσιμος (που δεν θα εκσυγχρονιστεί). Αντιγράφουμε από το παραπάνω άρθρο…
Τα γαλλικά Mirage σε υπηρεσία είναι 37 (ή 38) Mirage 2000-5F, 68 Mirage 2000D και 22 Mirage 2000N. Σε ρόλους LIFT υπηρετούν και 6 Mirage 2000B. Τώρα, προκειμένου να γίνουμε λίγο πιο σαφείς, τα Mirage 2000N πρόκειται να αποσυρθούν άμεσα (ίσως και μέσα στο 2018), ενώ από τα 68 Mirage 2000D θα εκσυγχρονιστούν τα 55 (σε ένα σχετικά “ελαφρύ” και χαμηλού κόστους πρόγραμμα εκσυγχρονισμού) που θα επιτρέψει στα αεροσκάφη να μείνουν σε υπηρεσία μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Συνεπώς, τα “διαθέσιμα” θα ήταν τα 37 Mirage 2000-5F, τα 22 Mirage 2000N, αλλά και τα 13 (;) Mirage 2000D.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Πόσο “παίζει” τελικά το ενδεχόμενο παραλαβής μεταχειρισμένων Mirage 2000-5F από την Γαλλία;

Αυτό σημαίνει πως οι Γάλλοι θα αποσύρουν με “συνοπτικές” διαδικασίες 13 Mirage 2000D και 22 Mirage 2000N (τα Ν έχουν ήδη αποσυρθεί). Αν και τα τελευταία δεν έχουν τις δυνατότητες των 2000D, εντούτοις μπορούν να μεταφέρουν κατευθυνόμενα όπλα (στις επιχειρήσεις, ρίχνουν βόμβες laser που καθοδηγούν τα Mirage 2000D). Σε κάθε περίπτωση, τα Mirage 2000D μπορούν να φέρουν τους SCALP-EG.
Τώρα, η Γαλλία θα μπορούσε μάλλον εύκολα να αποδείξει έμπρακτα την αλληλεγγύη της, με την παραχώρηση των διαθέσιμων Mirage 2000D. Τα τελευταία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν από την AdlA καθώς η εμπορική τους “αξία” είναι περιορισμένη.
Με το τελευταίο εννοούμε πως καμία χώρα δεν θα ήθελε ένα μεταχειρισμένο μαχητικό κρούσης, ειδικά αν δεν το έχει σε υπηρεσία. Έτσι, ενώ τα Mirage 2000-5F φαίνεται πως ίσως να μπορούσε κάπου να τα “σπρώξει”, τα Mirage 2000D/N θα έχουν την τύχη των Mirage 2000C (απόσυρση).

Mirage 2000-5 Mk2, ο εναέριος κυρίαρχος του Αιγαίου

Βέβαια, αν μια χώρα έχει στη διάθεσή της ήδη αριθμό Mirage 2000, τότε δεν θα μιλάμε για την εισαγωγή ενός νέου τύπου εντελώς, αλλά για ένα αεροσκάφος αρκετά “όμοιο” με όσα ήδη υπηρετούν. Ακόμη και τα Mirage 2000-5Mk2 και τα Mirage 2000EGM διαφέρουν μόνο στα ηλεκτρονικά. Αντίστοιχα λοιπόν, τα Mirage 2000N/B διαφέρουν από τα Mirage 2000-5Mk2/BGM μόνο στα ηλεκτρονικά.
Η σκέψη είναι πολύ απλή. Ο τελευταίος εκσυγχρονισμός των Mirage 2000D δεν έφερε θεαματικές αλλαγές στο Mirage 2000D, καθώς μικρές ήταν οι αλλαγές. Αν εξαιρέσουμε το αναλογικό σύστημα κινούμενου χάρτη που έγινε ψηφιακό, τότε οι άλλες αλλαγές είναι ήσσονος σημασίας (δυνατότητα χρήσης πυροβόλου σε ατρακτίδιο, δυνατότητα ασύμμετρης φόρτωσης όπλων κοκ).

Όσα θέλετε να μάθετε για τον εκσυγχρονισμό (ή μη) των Mirage 2000EGM/BGM

Άνετα λοιπόν, θα μπορούσαν τα Mirage 2000D να καλύψουν ανάγκες της ΠΑ σε αποστολές κρούσης, αλλά το κυριότερο, να σηκώσουν το βάρος της στρατηγικής κρούσης με SCALP EG. Σημειώνουμε πως τα Mirage 2000D είναι και ιδανικός μεταφορέας του ατρακτιδίου ASTAC!
Αν και ο αριθμός των προς διάθεση Mirage 2000D είναι αρκετά μικρός, μόλις 13 (αν όλα πάνε καλά), εντούτοις υπάρχει διαθέσιμος και ένας ικανός αριθμός Mirage 2000N. Τα τελευταία είναι της έκδοσης N-K3, ενώ φέρουν το ραντάρ Antilope 5 αντί του Antilope 50 των Mirage 2000D. Το θέμα είναι πως μπορούν να φέρουν συμβατικά όπλα (πχ βόμβες Laser), αλλά δεν μπορούν να φέρουν ατρακτίδια σκόπευσης, με αποτέλεσμα να χρειάζεται η συνεργασία τους με τα Mirage 2000D.

Σε πρώτο πλάνο αεροσκάφος Mirage 2000N φορτωμένο με έξυπνα όπλα, και σε δεύτερο Mirage 2000D με ατρακτίδιο Laser. Το τελευταίο θα χρησιμοποιηθεί για τα όπλα και των δυο…

Τα αεροσκάφη επίσης μπορούσαν να φέρουν τον πύραυλο ASMP (ένα πραγματικά μη αναχαιτίσιμο πυρηνικό όπλο), αλλά την δουλειά τους την κάνουν πλέον τα Rafale. Στον κεντρικό πυλώνα όμως, θα μπορούσαν πολύ εύκολα να μεταφέρουν έναν SCALP-EG όπως κάνουν τα Mirage 2000D/5-Mk2/-9. Άλλωστε η διασύνδεση ενός όπλου σαν το SCALP δεν θα ήταν τόσο δύσκολο σε ένα Mirage 2000.
Η όλη “ιστορία”, θα μπορούσε να συνοδευτεί από έναν αριθμό Mirage 2000-5F, που θα αντικαθιστούσαν τα Mirage 2000EGM. Αν και ακούγεται “παράξενο”, πιστεύουμε πως δεν θα ζητούσαν μεγάλο κόστος οι Γάλλοι για τα παλιά τους μαχητικά, ειδικά αν τελικά αγοράσουμε τις φρεγάτες Belh@rra με διακρατική συμφωνία κι όχι με εμπορική.

Πρόστιμο €227 εκατ. επιβάλει για τo σκάνδαλο των Mirage 2000-5 η Ταϊβάν

Από την στιγμή που η ίδια η Γαλλία “βγαίνει μπροστά” για να πωλήσει πολεμικά πλοία, τότε έχει λογική να προσφέρει και κάτι σε  “είδος”. Η εισαγωγή σε υπηρεσία περισσότερων Mirage 2000 στην ΠΑ θα μπορούσε να αφήσει ανοιχτή την πόρτα σε περισσότερες ελληνικές επενδύσεις σε γαλλικά όπλα και συστήματα.
Το θέμα είναι πως εμείς το βλέπουμε έτσι, και ίσως αρκετοί αναγνώστες να υποδεχτούν θετικά την πρόταση. Το θέμα είναι πως θα το δουν οι Γάλλοι!

ΑΠΟΨΗ: Μήπως αντί για τα F-16C/D Block 30, να πουλήσουμε το σύνολο των Mirage 2000EGM/BGM/-5Mk2 και να εκσυγχρονίσουμε όλα τα F-16 σε F-16V;

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Nordic Response 24: οι Σκανδιναβοί στέλνουν μήνυμα αεροπορικής ισχύος

Η διεθνής αεροπορική άσκηση Nordic Response 24 θα φιλοξενηθεί στη Νορβηγία στις 4-15 Μαρτίου και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγράψουν οι...

Theon: Η μόνη αμυντική στη λίστα FT1000, των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη για το 2024

Η Theon International ανακοινώνει ότι αποτελεί τη μόνη αμυντική εταιρεία που αναγνωρίστηκε σήμερα από τους Financial Times & Statista, ως μία από τις 1.000...

Τα νέα ιταλικά υποβρύχια Type 212 NFS θα έχουν μπαταρίες λιθίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση των ναυπηγείων Fincantieri, που έχουν αναλάβει την κατασκευή 4 νέων υποβρυχίων για το Ιταλικό Ναυτικό, κλάσης Type 212 NFS, αυτά θα...