22.6 C
Athens
Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤα Mirage 2000-5 δεν είναι τόσο άγνωστα στους Τούρκους όσο θα θέλαμε...

Τα Mirage 2000-5 δεν είναι τόσο άγνωστα στους Τούρκους όσο θα θέλαμε…

- Advertisement -

Αυτές τις ημέρες διεξάγεται στο Κατάρ η άσκηση Shahin 21 (Γεράκι 21) της Αεροπορίας του Εμιράτου με την τουρκική Αεροπορία, όπως έχουμε ήδη γράψει σχετικά.

«Shahin-21»: συσφίγγοντας τους δεσμούς Τουρκίας-Κατάρ


Στην άσκηση αυτή συμμετέχουν μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-5 από πλευράς Κατάρ και F-16C/D από πλευράς Τουρκίας.


Η Τουρκία είναι γνωστό ότι επιδιώκει κάθε πιθανή ευκαιρία για συνεκπαίδευση με μαχητικά Mirage 2000, καθώς πρόκειται για έναν τύπο που σε αντίθεση με το F-16 και παλαιότερα και το F-4E δεν βρίσκεται στις τάξεις της αλλά ούτε και είχε πρόσβαση σ’ αυτό μέσω της Γαλλίας.
Έτσι ήταν ένα αεροσκάφος που θεωρούνταν άγνωστο για την τουρκική Αεροπορία και δεν είχε την δυνατότητα να εκπαιδευθεί σ’ αυτό. Την λύση στο πρόβλημα αυτό την έδωσαν συμμαχικές αεροπορικές δυνάμεις που είχαν πρόσβαση στο Mirage 2000, κι από ό,τι φαίνεται την δίνουν ακόμα.
Το Κατάρ απέκτησε 12 Mirage 2000-5 (9 μονοθέσια και 3 διθέσια) μετά από παραγγελία του 1994, για την αντικατάσταση μαχητικών αεροσκαφών Mirage F1EDA. Για τον δε εξοπλισμό τους, παρήγγειλε πύραυλους MICA.

Υπήρξε περίοδος που τα αεροσκάφη του του τύπου προσφέρθηκαν για πώληση στην διεθνή αγορά και μάλιστα με πολύ λίγες ώρες πτήσης. Προωθήθηκαν στο Πακιστάν και στην Ινδία, αλλά δεν επιτεύχθηκε πώληση.
Εκτός του Κατάρ, η Τουρκία έχει συμμετάσχει αρκετές φορές σε ασκήσεις και με την Αεροπορία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που έχει στις τάξεις της το Mirage 2000-9. Αεροσκάφη του τύπου έχουν ταξιδεύσει στην Τουρκία για συμμετοχή στην διεθνή άσκηση Anatolian Eagle σε αρκετές περιστάσεις.
Παλαιότερα, η Τουρκία επεδίωκε συνεκπαιδεύσεις και με την Αίγυπτο, που διέθετε έναν μικρό αριθμό Mirage 2000 ήδη από τη δεκαετία του ’80. Η επιλογή αυτή λόγω αλλαγής του γεωπολιτικού σκηνικού και στις σχέσεις των δυο χωρών δεν είναι πλέον εφικτή.
Θα πρέπει να σημειωθεί βέβαια πως το γεγονός αυτό από μόνο του σημαίνει πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Μία συνεκπαίδευση κάθε κάποια χρόνια στην οποία συμμετέχει μικρός (μονοψήφιος) αριθμός χειριστών, που την επόμενη χρόνια μπορεί να μην ξέρουν καν αν θα είναι ακόμα σε υπηρεσία ή στην φυλακή (αν δεν είναι τυχεροί) ή ιδιωτικοί υπάλληλοι σε κάποια αεροπορική εταιρεία (αν είναι) δεν συνεπάγεται ότι οι χειριστές αυτοί «έμαθαν» το αεροσκάφος ενάντια στο οποίο πέταξαν.
Για να μπορούν να το πουν αυτό, θα πρέπει να έχουν απεριόριστη πρόσβαση σ’ αυτό, στα όπλα του, στο σύστημα ελέγχου πυρός του, στο σύστημα αυτοπροστασίας του και επομένως πλήρη γνώση του τι μπορεί και δεν μπορεί να κάνει, καθώς και υπό ποιες συνθήκες έχει τις όποιες δυνατότητές του.
Έπειτα, θα πρέπει να ασκηθούν με αυτά, κι όχι όπως είπαμε σε μία άσκηση κάθε κάποια χρόνια, αλλά σε πολύ πιο τακτική βάση, κι ιδανικά στο ίδιο παρόμοιο περιβάλλον μ’ αυτό που θα κληθούν να πολεμήσουν. Ή έρημος του Κατάρ κι ο Περσικός Κόλπος δεν είναι αυτό το περιβάλλον.
Και τέλος, ακόμα κι αν υποθετικά συνέτρεχαν όλες αυτές οι προϋποθέσεις, στο τέλος της ημέρας θα υπήρχε πάντα και μία ακόμα επιπρόσθετη: Θα έπρεπε να ήταν διατεθειμένοι να πετάξουν αν χρειαστεί και σε πραγματικές συνθήκες ενάντια στο αεροσκάφος στο οποίο υποτίθεται ότι εκπαιδεύτηκαν, δηλαδή ενδεχομένως να διακινδυνέψουν και τις ζωές τους. Τότε τα πράγματα δείχνουν ότι δεν είναι και τόσο απλά.
Παρόλαυτά πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται εκμετάλλευση του γεγονότος για επικοινωνιακούς σκοπούς, ως μία μορφή ψυχολογικών επιχειρήσεων σε βάρος του χρήστη του «άγνωστου» αεροσκάφους.
Πρόσφατα είχαμε παρατηρήσει μία ακόμα παρόμοια περίπτωση, και πάλι με το Κατάρ αλλά αυτή τη φορά με αεροσκάφη Rafale, που πρόκειται να παραλάβει η Ινδία, και ούτε καν για κοινή συνεκπαίδευση αλλά μία απλή παρουσίαση του αεροσκάφους σε στελέχη της πακιστανικής Αεροπορίας.

Εκπαιδεύτηκαν Πακιστανοί πιλότοι σε μαχητικά Rafale, έστω καταριανά;

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

65
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8/20 Σεπτεμβρίου 1822: Ξεκινά η Ναυμαχία των Σπετσών

0
Ισχυρός οθωμανικός στόλος υπό το ναύαρχο (καπουδάν πασά) Καρά Μεχμέτ με 94 πλοία, εισέρχεται στον Αργολικό κόλπο. Σκοπός είναι η καταστροφή των βάσεων του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τεχεράνη: θα αναστείλει τη συνεργασία με τον ΔΟΑΕ σε περίπτωση επαναφοράς των κυρώσεων του ΟΗΕ

H Τεχεράνη θα αναστείλει τη συνεργασία της με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) σε περίπτωση που επιβληθούν εκ νέου οι κυρώσεις του ΟΗΕ,...

Schiebel Camcopter S-100 included in MDA space solution for RCN ISTAR programme

Schiebel announced today it has been selected by MDA Space Ltd., a leading provider of advanced technology and services to the rapidly expanding global...

Do228 fleet maintenance contract signed between Bangladesh Navy and Do228 OEM General Atomics AeroTec Systems

The long-standing successful cooperation between the Bangladesh Navy (BN) and General Atomics AeroTec Systems (GA-ATS) continues with a new maintenance contract covering heavy maintenance,...