22.8 C
Athens
Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑMesserschmitt Me 262: μαζική παραγωγή και δράση – Α΄ μέρος

Messerschmitt Me 262: μαζική παραγωγή και δράση – Α΄ μέρος

- Advertisement -

Πολλές ήταν οι προκλήσεις για το Μe 262, αφού οι ναζιστικές απαιτήσεις απέβλεπαν στην κατασκευή ενός υπερ-μαχητικού όπου θα άλλαζε τη ροή ολοκλήρου του πολέμου.

Η κυριότερη εξ αυτών αφορούσε τους Junkers Jumo, καθώς η έως τότε δυσλειτουργία τους έφερνε σοβαρά εμπόδια στην έναρξη της μαζικής παραγωγής του. Οι συγκεκριμένοι προορίζονταν επίσης και για το Αrado Ar 234 «Βlitz», το οποίο ταίριαζε περισσότερο στους οραματισμούς του Χίτλερ για ένα turbojet μαχητικό-βομβαρδιστικό. Αυτά, συνεπώς, επιφόρτιζαν με περισσότερες ευθύνες τους μηχανικούς της Junkers για την ταχύτατη δημιουργία και παραγωγή ικανών και αξιόπιστων κινητήρων.

Η ακόμη πρώϊμη και περίπλοκη νέα τεχνολογία καθιστούσε το Μe 262 μια πολεμική μηχανή σαφώς περιορισμένων δυνατοτήτων, απέχοντας μακράν των ναζιστικών φιλοδοξιών για το απόλυτο όπλο. Στα όποια προβλήματα, προστίθεντο επίσης και η μικρή διάθεση κατασκευαστικών υλικών, καθώς και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το οποίο αναγκαζόταν να εργάζεται υπογείως λόγω των ακατάπαυστων εναερίων βομβαρδισμών. Γι’αυτό, καμία σκέψη για μαζική παραγωγή δεν μπορούσε να γίνει νωρίτερα από τον Απρίλιο του 1944. Έως τότε, το αεριωθούμενο μπορούσε να φτάσει ταχύτητες των 540 μιλίων την ώρα, περνώντας κατά πολύ οποιοδήποτε άλλο μαχητικό ή αναχαιτιστικό των Συμμάχων.

 

Συναρμολόγηση του αεροσκάφους σε υπόγεια βάση

 

Τέτοιες σκέψεις άρχισαν να γίνονται κατόπιν της κατασκευής δεκαέξι μαχητικών τον Απρίλιο και επτά ακόμη τον επόμενο μήνα. Τα ισχυρά πυροβόλα του Μe 262 μπορούσαν σε μία μόνο έφοδο να καταρρίψουν βαρύ εχθρικό βομβαρδιστικό, οπότε τα ανώτατα στελέχη της Luftwaffe πείσθηκαν πως είχαν πια στα χέρια τους αυτό που ζητούσαν για να δώσουν στον πόλεμο νέες διαστάσεις.

Πρόβλημα όμως ήταν και ο χρόνος που απαιτείτο για την εκπαίδευση πιλότων επάνω σε turbojet αεροσκάφη. Λόγω αυτού, όσα Μe 262 βγήκαν από το εργοστάσιο, αποφασίστηκε να μετατραπούν σε διθέσια, με το πρώτο να παραδίδεται τον Ιούλιο του 1944. Η απόφαση απέφερε κάποιους καρπούς με την πρώτη επιτυχία του νέου αεριωθουμένου να καταγράφεται προς το τέλος του μηνός (συγκεκριμένως στις 24 Ιουλίου), καταρρίπτοντας ένα de Havilland «Mosquito». Αντιστρόφως, η πρώτη απώλεια ενός Μe 262 έλαβε χώρα στις 28 Αυγούστου μετά από αερομαχία με δύο Republic P-47 «Thunderbolts».

Διαβάστε τη συνέχεια στο Military-History.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

65
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Σεπτεμβρίου 1944: Η ΙΙΙ Ορεινή Ταξιαρχία καταλαμβάνει...

9
Η ΙΙΙ Ελληνική Ορεινή Ταξιαρχία φτάνει στο κέντρο της Ιταλικής πόλης Ρίμινι και υψώνει τη σημαία της στο δημαρχείο. Είναι το τέλος της σκληρής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Σεπτεμβρίου 1944: Η ΙΙΙ Ορεινή Ταξιαρχία καταλαμβάνει το Ρίμινι

Η ΙΙΙ Ελληνική Ορεινή Ταξιαρχία φτάνει στο κέντρο της Ιταλικής πόλης Ρίμινι και υψώνει τη σημαία της στο δημαρχείο. Είναι το τέλος της σκληρής...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Σεπτεμβρίου 1951: Η Πολεμική Αεροπορία στην εποχή των jet

Παραδίδονται στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία τα πρώτα αεριωθούμενα αεροσκάφη, δύο Τ-33 Α “Shooting Star” (s/n 50-435/TR 435 και 50-434/TR 434), που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Σεπτεμβρίου 1942: Πρώτη πτήση του βομβαρδιστικού Boeing B-29 Superfortress

Το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό της Αμερικανικής Αεροπορίας, Β-29, πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Τα σχέδια του  κατατέθηκαν από τη Boeing στην κυβέρνηση το 1940,...