Πολλές ήταν οι προκλήσεις για το Μe 262, αφού οι ναζιστικές απαιτήσεις απέβλεπαν στην κατασκευή ενός υπερ-μαχητικού όπου θα άλλαζε τη ροή ολοκλήρου του πολέμου.
Η κυριότερη εξ αυτών αφορούσε τους Junkers Jumo, καθώς η έως τότε δυσλειτουργία τους έφερνε σοβαρά εμπόδια στην έναρξη της μαζικής παραγωγής του. Οι συγκεκριμένοι προορίζονταν επίσης και για το Αrado Ar 234 «Βlitz», το οποίο ταίριαζε περισσότερο στους οραματισμούς του Χίτλερ για ένα turbojet μαχητικό-βομβαρδιστικό. Αυτά, συνεπώς, επιφόρτιζαν με περισσότερες ευθύνες τους μηχανικούς της Junkers για την ταχύτατη δημιουργία και παραγωγή ικανών και αξιόπιστων κινητήρων.
Η ακόμη πρώϊμη και περίπλοκη νέα τεχνολογία καθιστούσε το Μe 262 μια πολεμική μηχανή σαφώς περιορισμένων δυνατοτήτων, απέχοντας μακράν των ναζιστικών φιλοδοξιών για το απόλυτο όπλο. Στα όποια προβλήματα, προστίθεντο επίσης και η μικρή διάθεση κατασκευαστικών υλικών, καθώς και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το οποίο αναγκαζόταν να εργάζεται υπογείως λόγω των ακατάπαυστων εναερίων βομβαρδισμών. Γι’αυτό, καμία σκέψη για μαζική παραγωγή δεν μπορούσε να γίνει νωρίτερα από τον Απρίλιο του 1944. Έως τότε, το αεριωθούμενο μπορούσε να φτάσει ταχύτητες των 540 μιλίων την ώρα, περνώντας κατά πολύ οποιοδήποτε άλλο μαχητικό ή αναχαιτιστικό των Συμμάχων.
Τέτοιες σκέψεις άρχισαν να γίνονται κατόπιν της κατασκευής δεκαέξι μαχητικών τον Απρίλιο και επτά ακόμη τον επόμενο μήνα. Τα ισχυρά πυροβόλα του Μe 262 μπορούσαν σε μία μόνο έφοδο να καταρρίψουν βαρύ εχθρικό βομβαρδιστικό, οπότε τα ανώτατα στελέχη της Luftwaffe πείσθηκαν πως είχαν πια στα χέρια τους αυτό που ζητούσαν για να δώσουν στον πόλεμο νέες διαστάσεις.
Πρόβλημα όμως ήταν και ο χρόνος που απαιτείτο για την εκπαίδευση πιλότων επάνω σε turbojet αεροσκάφη. Λόγω αυτού, όσα Μe 262 βγήκαν από το εργοστάσιο, αποφασίστηκε να μετατραπούν σε διθέσια, με το πρώτο να παραδίδεται τον Ιούλιο του 1944. Η απόφαση απέφερε κάποιους καρπούς με την πρώτη επιτυχία του νέου αεριωθουμένου να καταγράφεται προς το τέλος του μηνός (συγκεκριμένως στις 24 Ιουλίου), καταρρίπτοντας ένα de Havilland «Mosquito». Αντιστρόφως, η πρώτη απώλεια ενός Μe 262 έλαβε χώρα στις 28 Αυγούστου μετά από αερομαχία με δύο Republic P-47 «Thunderbolts».
Διαβάστε τη συνέχεια στο Military-History.gr