18.7 C
Athens
Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗMesserschmitt Me 261: το δικινητήριο που σκόπευε σε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας και...

Messerschmitt Me 261: το δικινητήριο που σκόπευε σε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας και αποστάσεως

- Advertisement -

Το Messerschmitt Me 261 ήταν ένα φιλόδοξο project που προηγήθηκε του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και γεννήθηκε καθαρά για λόγους προπαγάνδας, αφού επρόκειτο να παρουσιαστεί ως ένα από τα τεχνολογικά θαύματα της ναζιστικής αεροπλοΐας που θα μετέφερε την ολυμπιακή φλόγα στην Ιαπωνία. Σκόπευε να διανύσει απόσταση 9.445 χλμ χωρίς ενδιάμεση στάση ανεφοδιασμού, καταρρίπτοντας έτσι κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Tα πάντα άλλαξαν με το ξέσπασμα του πολέμου, αφού οι αγώνες ακυρώθηκαν, ενώ το ίδιο το αεροπλάνο προορίζετο κατόπιν για μακράς εμβελείας αναγνωριστικό. Μόνο τρία κατασκευάστηκαν, τα V1, V2 και V3, ενώ κανένα από αυτά δεν έμεινε μετά τον πόλεμο.

Το Me 261 έμεινε γνωστό ως «Αδολφίνη». Αυτή ήταν η ανεπίσημη ονομασία που του δόθηκε προς τιμήν του Φύρερ. Η ιστορία του ξεκινάει το 1937 ως «Projekt P.1064». Βασίστηκε στο μικρότερο Bf 110, διατηρώντας το γενικό σχεδιασμό του, αλλά έφερε και κάποια ιδιαίτερα στοιχεία που το καθιστούσαν ένα ταχύτατο αεροσκάφος.

Δομικά χαρακτηριστικά

Ήταν εξ’ολοκλήρου μεταλλικό χαμηλοπτέρυγο δικινητήριο που κατέληγε σε διπλό κάθετο ουραίο. Η άτρακτος ήταν μοκοκόμματη και μικρής διατομής. Το πλήρωμα ήταν πενταμελές. Στο κόκπιτ, οι θέσεις των πιλότων ήταν η μία δίπλα στην άλλη, ενώ από πίσω βρισκόταν αυτή του ασυρματιστού. Πίσω από το ύψος των πτερύγων υπήρξε ξεχωριστός θάλαμος για το μηχανικό πτήσης και τον πλοηγό. Διέθετε ακόμη χώρο για την ανάπαυση του πληρώματος, ο οποίος μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί είτε για αποθήκευση φορτίου είτε για θέσεις επιβατών. Ως εκ τούτου, οι κύριες δεξαμενές καυσίμων, χωρητικότητας, περίπου 17.000 λίτρων, μεταφέρθηκαν στις πτέρυγες, ειδικά σχεδιασμένες για αυτόν τον σκοπό, με μονή μπάρα στηρίξεως.

Το πρώτο πρωτότυπο, Me 261 V1

Για την τροφοδοσία του επιλέγησαν οι υδρόψυκτοι Daimler-Benz DB 601 που περιέστρεφαν τετράφυλλες έλικες μεταβλητού βήματος και διαμέτρου 4,6 μέτρων. Λειτουργώντας σε ζεύγη με κοινό κιβώτιο κινήσεως, μετατρέπονταν σε DB 606, αναπτύσσοντας 2.700 ίππους έκαστος κατά την απογείωση. Έτσι το αεροσκάφος διέθετε κατ’ουσίαν τέσσερις κινητήρες, εγκατεστημένους σε δύο ατρακτίδια (το συγκεκριμένο σύστημα είχε αναπτυχθεί για το στρατηγικό βομβαρδιστικό Heinkel He 177, το οποίο απεδείχθη προβληματικό, παρά τις 1.169 μονάδες που παρήχθησαν κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο). Οι ψύκτες λαδιού βρίσκονταν κάτω από τα άκρα των κινητήρων. Οι κύριοι τροχοί του συμβατικού συστήματος προσγειώσεως ανασύρονταν στο πίσω μέρος των ατρακτιδίων των κινητήρων, ενώ ο ουραίος στην άτρακτο.

Το δεύτερο πρωτότυπο

Συνεχίζεται στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

65
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Οκτωβρίου 314: Μάχη του Cibelae, ο Κωνσταντίνος...

0
Ο στρατός του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου νικά τον διπλάσιο σχεδόν στρατό του ανταγωνιστή του, Λικινίου, ξεκινώντας μια μακρά και αιματηρή περίοδο συγκρούσεων που θα λήξει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...

Το πρωτοποριακό X-29Α, η τελική εξέλιξη του… F-5A Freedom Fighter!

Το Grumman X-29 αποτελεί ένα από τα εμβληματικά πειραματικά αεροσκάφη στην ιστορία της αεροναυπηγικής τεχνολογίας, καθώς εισήγαγε μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη σχεδίαση μαχητικών μέσω...

Ο θρυλικός πιλότος Randy “Duke” Cunningham πέταξε για τελευταία φορά

Ο Randy "Duke" Cunningham, ο πιλότος μαχητικών και ο πρώτος Αμερικανός άσος του Πολέμου του Βιετνάμ, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών. Ο Cunningham, γνωστός...