11.5 C
Athens
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΕκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, αύριο η ενημέρωση της Βουλής, για να... πάρει εμπρός

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, αύριο η ενημέρωση της Βουλής, για να… πάρει εμπρός

- Advertisement -

Καθώς τον τελευταίο καιρό πολλά ακούγονται σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200Η η εξέλιξη είναι η εξής: Αύριο λοιπόν, Παρασκευή 7 Απριλίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας θα φέρει στη Βουλή το θέμα των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, κατόπιν συνεννοήσεως με το Πολεμικό Ναυτικό και το ΓΕΕΘΑ. Αυτό όμως που προβλέπεται είναι μια ενημέρωση για τη μέχρι σήμερα πορεία του προγράμματος και μετά θα υπάρξει και “πράσινο φως” για την τυπική έναρξη των διαπραγματεύσεων υλοποίησης του.

Κοινώς, αύριο δεν θα εκκινήσει το πρόγραμμα σε κάποιο τελικό του στάδιο, αλλά θα έρθει στο ΣΑΓΕ και θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό, προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί. Επίσης θα αρχίσουν οι επίσημες διαπραγματεύσεις με τους συνεργαζόμενους Γερμανούς και Ολλανδούς των εταιριών TKMS και Thales Netherlands αντίστοιχα, προκειμένου να φτάσουμε σε κάποια στιγμή να θεωρηθούν ανάδοχοι, ώστε να προχωρήσει και η κατάρτιση της σύμβασης. Αυτά τα γράφουμε όχι για να απογοητεύσουμε τους αναγνώστες μας, αλλά για να γνωρίζουμε όλοι σε ποια φάση βρισκόμαστε.

Προς το παρόν υπάρχει μια αρχική συναίνεση όπου η TKMS και η Thales καλύπτουν βασικές απαιτήσεις του ΠΝ, με ένα κόστος 605 εκατ. ευρώ. Σε αυτό περιλαμβάνονται αρκετά, αλλά όχι όλα που θα ήθελε το Ναυτικό. Έτσι, όπως έχουμε γράψει, η αναβάθμιση-ψηφιοποίηση του κύριου πυροβόλου Mk45 και ο αντίστοιχος εκσυγχρονισμός των Phalanx είναι εκτός. Βέβαια, η νέα ηγεσία του ΠΝ κινήθηκε άμεσα, και έβαλε την αναβάθμιση των Phalanx ως έκτακτο πρόγραμμα χτες στο ΣΑΓΕ, συνεπώς ξεκινά και η υλοποίηση του.

Σε αβέβαιο μονοπάτι ο εκσυγχρονισμός των MEKO 200HN

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ 200ΗΝ όπως φαίνεται θα ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ, φθάνοντας δηλαδή τις τιμές που είχαν δώσει Αμερικανοί και Βρετανοί από την αρχή. Αλλά, όπως και η ολοκλήρωση των FDI, η υλοποίηση του θα γίνει με παράλληλα προγράμματα και όχι με ένα συνολικό πακέτο. Με την ευκαιρία να πούμε, πως αν δεν γίνει η ψηφιοποίηση των Phalanx, τότε δεν θα μπορούν να συνδεθούν πλήρως στο σύστημα μάχης TACTICOS και θα πρέπει να λειτουργούν αυτόνομα. Τα ηλεκτρονικά τους είναι 30 ετών παλιά, κι αυτό που τα “σώζει” είναι πως ήταν σε χρήση στο Αμερικανικό Ναυτικό οπότε υπάρχει στοκ ανταλλακτικών, αλλά και πολλή εργασία από τα πληρώματα του ΠΝ.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Τι συζητήθηκε στο σημερινό ΣΑΓΕ, ελικόπτερα C/SAR για ΠΑ, αναβάθμιση Phalanx, πολυβόλα MINIMI

Γενικότερα οι διάφορες “πατέντες” που γίνονται τώρα στις ΜΕΚΟ δεν μπορούν να συνεχίζονται, ειδικά για πλοία που μπορεί να κληθούν να πολεμήσουν σε ένα κορεσμένο περιβάλλον απειλών. Επίσης, τυχόν ιδέες περί ενός περιορισμένου εκσυγχρονισμού, ή σκέψεις για λιγότερα πλοία (π.χ. να αναβαθμιστούν μόνο 2 από τις 4 φρεγάτες), απορρίπτονται από το ΠΝ, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ελπίδα για να επιτευχθεί η Δομή Δυνάμεων που θέλει 12 φρεγάτες και 6 κορβέτες.

Οπότε αυτό που επιδιώκει το ΓΕΝ είναi…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

0
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Απριλίου 1453: Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη

28
Ξεκινά η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του σουλτάνου Μεχμέτ του Β΄, του «Πορθητή», όπως θα ονομαστεί. Τα πρώτα στρατεύματα άρχισαν να φτάνουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση για τη Chevron

Υπεγράφη σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση για την αποδοχή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος που υπέβαλε η αμερικανική Chevron.Η εκδήλωση...

Σε ανοδική τροχιά η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% τον περασμένο Μάρτιο, φτάνοντας τους 2,22 εκατομμύρια επιβάτες.Σύμφωνα με...

Νέα στοιχεία για τη δραστηριότητα στη Σαντορίνη – Τα πρώτα ευρήματα του ΑΠΘ

Ενδείξεις δραστηριότητας στο βόρειο τμήμα της καλδέρας της Σαντορίνης τον Ιούλιο του 2024 και εδαφική παραμόρφωση που εξελίχθηκε έως και τα τέλη του έτους...