19.3 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΝΑΛΥΣΗ: Ο εξοπλισμός εναντίον πλοίων, των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού μας Ναυτικού

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο εξοπλισμός εναντίον πλοίων, των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού μας Ναυτικού

- Advertisement -

Του Πάνου Ευαγγέλου (από το αρχείο της ΠΤΗΣΗΣ)

Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε την προμήθεια τεσσάρων (τότε) σύγχρονων φρεγατών: η τελική επιλογή του τύπου MEKO 200HN του Γερμανικού Ναυπηγείου Blohm + Voss ανακοινώθηκε στις 18 Απριλίου 1988. Ακολούθησε στις 10 Φεβρουαρίου 1989 η υπογραφή της σύμβασης με κοινοπραξία των γερμανικών εταιριών Blohm + Voss AG (B+V) και Thyssen Rheinstahl Technik GmbH, για τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου σε γερμανικά ναυπηγεία, ενώ τα υπόλοιπα τρία θα ναυπηγούντο στην Ελλάδα με την παροχή υλικών και υπηρεσιών από την κοινοπραξία.

H τρόπιδα της φρεγάτας ΥΔΡΑ τοποθετήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1990: ακολούθησε η καθέλκυση στις 15 Ιουνίου 1991, η ολοκλήρωση της ναυπήγησης, η έναρξη δοκιμών τον Ιούνιο του 1992 και η επίσημη παράδοση στο Π.Ν., ενώ η άφιξη στην Ελλάδα προγραμματίζεται για τα τέλη Ιανουαρίου 1993.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία των ΜΕΚΟ στην Ελλάδα, που μέχρι την έλευση των νέων φρεγατών FDI, θα παραμείνουν τα πιο αξιόμαχα σκάφη μας. Τα οποία αξίζουν, όπως έχουμε ξαναγράψει την αναβάθμιση τους, καθώς και αρκετά χρόνια ζωής έχουν “μέσα” τους, και καλή είναι η βασική σχεδίαση τους και δεν μας περισσεύουν πλώρες.

Ποιες είναι όμως οι δυνατότητες τους στον πόλεμο επφανείας;

Αρχικά τα ελικόπτερα S-70B-6 του Π.Ν. διέθεταν εξαρχής ικανότητα μεταφοράς και εκτόξευσης ενός Βλήματος Αέρος-Επιφανείας (ASM) PENGUIN Mk2 Mod7 της NFT που εξοπλίζει τα SH-60B του Αμερικανικού Ναυτικού ως AGM-119B. Το βλήμα βάρους 385kg μεταφέρει ημι-διατρητική (SAP) εκρηκτική κεφαλή Mk19 των 120kg με ταχύτητα υψηλότερη των Mach 0,8 σε ακτίνα δράσης 19NM (34km).

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οπλίζοντας τις νέες φρεγάτες του ΠΝ (Part 2), αγώνας επιφανείας, Harpoon Blk2 , Exocet MM40 Blk3, NSM, Gabriel MkV

Στην ενδιάμεση φάση πτήσης το βλήμα ελέγχεται από Σύστημα Αδρανειακής Αναφοράς (INS), που επιτρέπει μεταβολή πορείας ακόμη και κατά 90ο σε προγραμματισμένο σημείο της διαδρομής για την απόκρυψη της διόπτευσης του φορέα εκτόξευσης, ή την εμπλοκή στόχου πίσω από εμπόδια όπως νησιά.

Στην τελική φάση πτήσης ενεργοποιείται ο παθητικός ερευνητής υπερύθρων IR του βλήματος που παρέχει πεδίο έρευνας επιλεγόμενου μεγέθους και σχήματος, δυνατότητα αγνόησης ορισμένων στόχων για την προσβολή συγκεκριμένων πλοίων ενός σχηματισμού, καθώς και προηγμένα χαρακτηριστικά απόρριψης Αντι-Μέτρων IR (IRCM) και διάκρισης στόχων από θαλάσσιο ή χερσαίο περιβάλλον IR.

3.1 δισεκατομμύρια δολάρια για πυραύλους Harpoon και SLAM για το Ναυτικό των ΗΠΑ

Για τον υπολογισμό και προγραμματισμό των παραπάνω στοιχείων ναυτιλίας και εμπλοκής, το Σύστημα Ελέγχου Βλήματος (MCS) της NFT στον ειδικό βραχίονα ανάρτησης δέχεται δεδομένα στόχου από το σύστημα ASN-150(V) του ελικοπτέρου, τα οποία εξάγονται είτε από το ραντάρ APN-143(V)3, είτε από το σύστημα ALR-606(V)2 ESM.

Στην τελευταία περίπτωση αν και δεν παρέχονται δεδομένα ακτίνας στόχου, συνεπώς η εκτόξευση εκτελείται αποκλειστικά με βάση στοιχεία διόπτευσης (BOL), η διαμόρφωση είναι εντελώς παθητική, ο στόχος δεν προειδοποιείται από εκπομπές ραντάρ για την επικείμενη επίθεση. Ανάλογα χαρακτηριστικά παρουσιάζει η διαμόρφωση εκτόξευσης στη Γραμμή Σκόπευσης (LOS) με οπτική πρόσκτηση στόχου που χρησιμοποιείται σε έκτακτες καταστάσεις.

Εναλλακτικά, δεδομένα στόχου μπορούν να μεταβιβασθούν στο ελικόπτερο από οποιαδήποτε εξωτερική πηγή εφοδιασμένη με συμβατή ζεύξη δεδομένων. Είναι προφανής η μοναδική επιχειρησιακή ευελιξία που παρέχει στις φρεγάτες του Π.Ν. ο εξοπλισμός του οργανικού τους ελικοπτέρου με βλήμα PENGUIN Mk2 Mod7: το S-70B-6 επεκτείνει δραματικά την ακτίνα εμπλοκής στόχων επιφανείας του πλοίου, ενώ μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολή ASW με εξοπλισμό ενός βλήματος και δύο τορπιλών Mk46 Mod5, συνήθως όμως θα μεταφέρει εξωτερική δεξαμενή καυσίμου αντί της δεύτερης τορπίλης ώστε η αυτονομία να υπερβαίνει τις 3 ώρες παραμονής σε απόσταση 50NM από το πλοίο!

Αξίζει να σημειωθεί πως οι υψηλές επιδόσεις επιχειρησιακής αυτονομίας του S-70B-6 και ο εξοπλισμός του με προηγμένα συστήματα επιτήρησης εξασφαλίζουν στο πλοίο πληρέστερη αντίληψη της τακτικής κατάστασης επιφανείας, πέραν του ορίζοντα ραντάρ που δεν υπερβαίνει τα 11NM (20km). Επιπλέον η μεταβίβαση δεδομένων στόχου από το ραντάρ ή το σύστημα ESM του ελικοπτέρου μέσω της ζεύξης δεδομένων, επιτρέπει την εμπλοκή στόχων πέραν του ορίζοντα ραντάρ του πλοίου με τα Βλήματα Επιφανείας-Επιφανείας (SSM) του τελευταίου.

Το βράδυ των Ιμίων, οι Έλληνες πιλότοι των A-7 θα θυσιάζονταν ρίχνοντας Iron Bombs, γιατί οι πύραυλοι AGM-84A Harpoon μας είχαν φανεί "ακριβοί"

Οι φρεγάτες κλάσης ΥΔΡΑ διαθέτουν οκτώ βλήματα McDonnell Douglas RGM-84C Harpoon σε δύο τετράδες κυλίνδρων εκτόξευσης Mk141. Το βάρος του βλήματος είναι 694kg και μεταφέρει εκρηκτική κεφαλή τύπου SΑΡ/εκτόνωσης βάρους 221,5kg με ταχύτητα πτήσης Mach 0,85. Στα βλήματα του Block 1C, η μέγιστη ακτίνα δράσης προσεγγίζει τα 80NM (148km)!

Στην τελική φάση πτήσης τον έλεγχο…

Η συνέχεια στο Naval Defence

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Σκάφος της Frontex εντόπισε 25 μετανάστες και τους μετέφερε στους Καλούς Λιμένες

Στους Καλούς Λιμένες του Δήμου Φαιστού βρίσκονται ήδη 25 μετανάστες που εντοπίστηκαν σήμερα στις επτά το πρωί, από σκάφος της Frontex, σε θαλάσσια περιοχή...

ΥΠΕΞ: Δεν αποδεχόμαστε τετελεσμένα της τουρκικής εισβολής και κατοχής στην Κύπρο

«Η μονομερής ανακήρυξη του ψευδοκράτους πριν από 41 χρόνια στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και απαξίωση της διεθνούς...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 53, Νοέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 53, Νοέμβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα την Τετάρτη 06-11-2024, με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά...