16.5 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝMCAS Iwakuni: Έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης, προβλήματα Διοίκησης = συνταγή για μείζον ατύχημα

MCAS Iwakuni: Έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης, προβλήματα Διοίκησης = συνταγή για μείζον ατύχημα

- Advertisement -

Πόσο καλά εκπαιδευμένοι είναι στ’ αλήθεια οι Πεζοναύτες που υπηρετούν σε βάσεις στην Ιαπωνία; Διότι η αναψηλάφηση δύο ξεχωριστών ατυχημάτων που συνέβησαν τον Δεκέμβριο του 1918 και τον Απρίλιο του 2016 με μαχητικά F/A-18 της Μοίρας Κρούσης Παντός Καιρού VMFA(AW)-242 ‘Bats’ και ιπτάμενα τάνκερ KC-130 έδειξε μερικά πολύ ανησυχητικά πράγματα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας The Japan Times, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού ήταν ένα από τα πολλά αίτια που συνέβαλλαν το 2018 στην συντριβή ανοικτά των ιαπωνικών ακτών ενός KC-130 και ενός F/A-18D, οδηγώντας στον θάνατο έξι άτομα. Η ανοχή της Διοίκησης σε ορισμένα περιστατικά «χαλαρότητας» που αψηφούσαν τους κανονισμούς και μια «κουλτούρα» ξένη με τις παραδόσεις των Πεζοναυτών έπαιξαν επίσης τον ρόλο τους.

«Οι πρακτικές επάνδρωσης του Σώματος Πεζοναυτών αθέλητα τοποθέτησαν ιπτάμενους (με ικανότητες) πολύ κάτω του μέσου όρου στην πρώτη τους μετάθεση» σε ένα «ιδιαίτερο απαιτητικό πτητικό περιβάλλον» αναφέρει το σχετικό πόρισμα. Λόγω της έλλειψης πιστοποιημένου προσωπικού τόσο σε επίπεδο πληρωμάτων αέρος όσο και σε επίπεδο συντηρητών (maintainers) η ετοιμότητα της Μοίρας κατά τον Διοικητή της είχε υποβαθμιστεί, επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
«Ιπτάμενοι δεύτερης και τρίτης θητείας (tour of duty) με πείρα άνω του μέσου όρου δεν τοποθετούντο στο Iwakuni σε αριθμούς ανάλογους των Μοιρών F/A-18 της Ανατολικής και Δυτικής ακτής των ΗΠΑ». Παρόλο που το Ιουάκουνί θεωρείται «από τα πλέον απαιτητικά περιβάλλοντα» επιχειρήσεων ακόμη και εν καιρώ ειρήνης –πτήσεις από μονό διάδρομο, συχνά δυσμενείς καιρικές συνθήκες και έλλειψη κοντινών εναλλακτικών αεροδρομίων για αναγκαστική προσγείωση– η ισχύουσα πολιτική τοποθετήσεων του Σώματος έστελνε εκεί τους «πιο αδύναμους αεροπόρους» σε στατιστικά δυσανάλογους αριθμούς.

Όπως υπογραμμίζει το πόρισμα, οι υπερπόντιες μεταθέσεις δεν είναι ελκυστικές στους περισσότερους ιπταμένους, με τις αεροπορικές βάσεις στην Δυτική και Ανατολική Ακτή να προηγούνται αυτές της Ιαπωνίας στις επιλογές του προσωπικού όταν πρέπει να δηλώσει τις προτιμήσεις του. Αυτό κάποτε θα γύριζε «μπούμερανγκ».
Στις 6 Δεκεμβρίου 2018, ένα F/A-18D από το Ιουάκουνί και ένα KC-130J Super Hercules (χαρακτηριστικό κλήσης ‘Sumo 41’) συνετρίβησαν στον Δυτικό Ειρηνικό μετά από σύγκρουση κατά την διάρκεια άσκησης εναερίου ανεφοδιασμού, περίπου 100 χλμ από το Ακρωτήριο Μουρότο της επαρχίας Κότσι. Ένα ακόμη Hornet που ελάμβανε μέρος στην άσκηση δεν υπέστη ζημιές.
Τα αεροσκάφη εκτελούσαν ανεφοδιασμό σε ύψος 15.000 ποδών νύχτα, με διόπτρες NVG, όταν ολοκληρώνοντας την διαδικασία ο άπειρος χειριστής του δεύτερου F/A-18D με χαρακτηριστικό κλήσης ‘Profane 12’ ζήτησε να τοποθετηθεί αριστερά (Left Echelon) του KC-130J, ένας μη τυποποιημένος ελιγμός για επιχειρήσεις εναερίου ανεφοδιασμού. Κινούμενος εν νέου για να «πιάσει σχηματισμό» με τον αρχηγό (‘Profane 11’) απώλεσε προς στιγμήν την συναίσθηση της κατάστασης με αποτέλεσμα να περάσει ακουσίως πάνω από το τάνκερ, από αριστερά προς τα δεξιά, προσκρούοντας στο πίσω μέρος του ‘Sumo 41’ που άρχισε να πέφτει φλεγόμενο.

Kατά την εκδοχή του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων Kyodo, ο πιλότος του ενός F/A-18 αποχωρώντας μετά την λήψη καυσίμου άναψε τα φώτα σχηματισμού του μαχητικού του «τυφλώνοντας» τον χειριστή του άλλου τζετ ο οποίος προσέκρουσε στο τάνκερ καταλήγοντας στον ωκεανό –ο χειριστής οπλικών συστημάτων (WSO) διασώθηκε τελικά από την Ιαπωνική Ακτοφυλακή μετά από 10 ώρες και 35΄ στο νερό. Αυτό δεν ήταν το μόνο ατύχημα της Μοίρας που σταθμεύει στην εν λόγω βάση.
Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2016, ένα άλλο F/A-18 συγκρούστηκε με KC-130 ανοικτά της Οκινάουα ενώ εκτελούσε ανεφοδιασμό εν πτήσει. Αμφότερα αεροσκάφη προσγειώθηκαν στην αεροπορική βάση Κάντενα χωρίς να αναφερθούν τραυματισμοί. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο πόρισμα που εξεδόθη τον περασμένο Σεπτέμβριο επεσήμαινε πως ορισμένοι χειριστές F/A-18 από το Ιουάκουνί ευρέθησαν εμπλεκόμενοι σε πράξεις ανάρμοστες εν ώρα πτήσης, όπως π.χ να βγάζουν selfies ή να έχουν πάρει χάπια…
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

9
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ισραηλινός Στρατός: νέες επιδρομές στην Δυτική Όχθη- νεκροί “τρομοκράτες”, όπως αναφέρει

Στρατιωτική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα στο βόρειο τμήμα της κατεχόμενης Δυτικής Όχθης, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες στο AFP, με τον στρατό του Ισραήλ να...

Πολεμική Αεροπορία: οι κάσκες της εποχής της αεριοπροώθησης

Του Θέμη Βρανά. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 52, Οκτώβριος 2024Η ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (18 Φεβρουαρίου 1952) οδήγησε στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της Ελληνικής...

Πρώτος Πολωνός πιλότος σε F-35, άντε και στα δικά μας… το 2028

Βίντεο από την πρώτη πτήση Πολωνού πιλότου σε F-35, στην Αεροπορική Βάση Ebbing, της Αεροπορικής Εθνοφρουράς του Αρκάνσας, όπου γίνεται πλέον η εκπαίδευση των...