Οι αμερικανικές κυρώσεις εναντίον -μεταξύ άλλων- της ρωσικής εταιρείας Aerocomposit, θυγατρικής της United Aircraft Corporation και της ORPE Technologiya (μέρος της Rostec Holding) μεταθέτουν την εμπορική διάθεση στην αγορά του νέου επιβατικού αεροσκάφους MC-21 από τα μέσα του 2019 στο τέλος του 2020, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Rostec κ. Σεργκέι Τσεμέζοφ σε ρωσικά μέσα ενημέρωσης.
Νέα κρατική επένδυση 5,7 δις Ευρώ για την ανάπτυξη του ρωσικού επιβατικού αεροσκάφους MC-21
Εξαιτίας των κυρώσεων αυτών, έπαυσε η πρόσβαση των ρωσικών εταιρειών σε απάρτια από συνθετικά υλικά από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία που ήταν απαραίτητα για την παραγωγή της πτέρυγας του MC-21. Τα απάρτια αυτά τώρα πρέπει να υποκατασταθούν από άλλα ρωσικής σχεδίασης και κατασκευής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ρωσική εφημερίδα Kommersant τα εξαρτήματα της πτέρυγας του MC-21 και του κάθετου σταθερού που παράγει η αμερικανική εταιρεία Hexcel και η ιαπωνική εταιρεία Toray Industries, δεν είναι πλέον διαθέσιμα διότι η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις σε δύο ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην παραγωγή του αεροσκάφους.
Η Kommersant πάντως σε αντίθεση με τον Τσεμεζόφ δεν είναι τόσο αισιόδοξη σημειώνοντας ότι ρωσικές εταιρείες όπως η Umatex θα μπορούσαν θεωρητικά να παράξουν τα απαραίτητα απάρτια αλλά θα χρειάζονταν χρόνο πρώτα για να τα αναπτύξουν και δεν θα ήταν τόσο προηγμένα όσο προβλέπονταν για τις ανάγκες επιδόσεων του αεροσκάφους.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος χωρητικότητας 130-220 επιβατών και εμβέλειας 6000 χιλιομέτρων έχει ήδη προπαραγγελθεί από κάποιες (φυσικά) ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες έχουν ανάγκη από 200 αεροσκάφη του τύπου, ενώ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από άλλες αεροπορικές εταιρείες, κυρίως της Ασίας και της Μέσης Ανατολής.
Υπό μία έννοια οι αμερικανικές κυρώσεις εξυπηρετούν διπλό σκοπό αφού ουσιαστικά «πνίγουν» ένα ανταγωνιστικό αεροσκάφος που θα μπορούσε να περικόψει πωλήσεις από αεροσκάφη αντίστοιχης κατηγορίας της αμερικανικής Boeing.