18.7 C
Athens
Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗMartin XB-48, το μεσαίο βομβαρδιστικό που έχασε από το B-47 Stratojet

Martin XB-48, το μεσαίο βομβαρδιστικό που έχασε από το B-47 Stratojet

- Advertisement -

Το Martin XB-48 ήταν ένα αεριωθούμενο βομβαρδιστικό που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Glenn L. Martin Company στις Ηνωμένες Πολιτείες, στα τέλη της δεκαετίας του 1940. Σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Υπουργείου Πολέμου των ΗΠΑ, το οποίο το 1944 ζήτησε νέα σχέδια για αεριωθούμενα βομβαρδιστικά με μέγιστο βάρος απογείωσης από 36.000 έως 91.000 κιλά. Το ίδιο συνδύαζε την τεχνολογία των πρώιμων τζετ κινητήρων με σχεδιαστικά στοιχεία από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως η κλασική οβάλ διατομής άτρακτος και οι ευθείες πτέρυγες.

Το αεροσκάφος που κατασκευάστηκε είχε μήκος 26,14 μέτρα, εκπέτασμα 33,02 και και ύψος 8,08 μέτρα. Ζύγιζε άδειο 26.535 κιλά, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης έφτανε τα 46.540 κιλά. Εξοπλιζόταν με έξι… αναιμικούς κινητήρες General Electric J35, οι οποίοι παρείχαν ώση 17 kN ο καθένας, τοποθετημένοι σε δυο φαρδιά ατρακτίδια κάτω από τις πτέρυγες.

Η μέγιστη ταχύτητα του XB-48 ήταν 841 χλμ/ώρα στα 35.000 πόδια, με εμβέλεια 2.900 χλμ. και μέγιστο ύψος πτήσης 12.000 μέτρα. Το πλήρωμα αποτελούνταν από τρία μέλη, κυβερνήτη, συγκυβερνήτη και βομβαρδιστή-πλοηγό. Το φορτίο έφθανε τις 36 βόμβες των 250 λιβρών και υπήρχε πρόβλεψη για διπλό πολυβόλο 0,50 ιντσών σε πυργίσκο στην ουρά, αν και αυτό το χαρακτηριστικό αφαιρέθηκε αργότερα.

Το XB-48 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που χρησιμοποίησε σύστημα προσγείωσης τύπου “ποδηλάτου”, με τους κύριους τροχούς, δύο ζεύγη των δύο, στην άτρακτο, συν πολύ πιο μικρούς σταθεροποιητικούς τροχούς στις πτέρυγες. Αυτό γιατί οι λεπτής διατομής πτέρυγες δεν είχαν χώρο για ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης.

Η πρώτη πτήση του πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιουνίου 1947, από το εργοστάσιο της Martin στη Βαλτιμόρη προς τη βάση Patuxent River, καλύπτοντας 117 χιλιόμετρα σε 37 λεπτά. Κατά την προσγείωση, το αεροσκάφος αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα πέδησης, με αποτέλεσμα να φθαρούν τα ελαστικά, αλλά δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή άλλες ζημιές.

Κατασκευάστηκαν μόνο δύο πρωτότυπα, με σειριακούς αριθμούς 45-59585 και 45-59586. Το δεύτερο πέταξε στις 16 Οκτωβρίου 1948. Το πρόγραμμα δοκιμών περιλάμβανε σχεδόν 100 πτήσεις, αλλά το XB-48 δεν προχώρησε σε παραγωγή. Αν και παρουσίασε ικανοποιητική απόδοση σε όλες τις δοκιμές, η εταιρεία έχασε το συμβόλαιο, και η USAF επέλεξε τον ανταγωνιστή του, το Boeing B-47 Stratojet, το οποίο είχε ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια και δυνατότητες εξέλιξης χάρη στις οπισθοκλινείς πτέρυγες και την απλούστερη διάταξη κινητήρων. Έτσι το XB-48 εγκαταλείφθηκε, καθώς η πρόοδος των αεροκατασκευών στην εποχή του ήταν τόσο ραγδαία, που ακόμη και σχέδια λίγων ετών είχαν ήδη ξεπεραστεί με το που έφθαναν στην περίοδο δοκιμών τους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Khabarovsk, το νέο ρωσικό υποβρύχιο ως επιστροφή στις “παλιές καλές μέρες” των πυρηνικών όπλων γιγατόνων

Την καθέλκυση του πρώτου της κλάσης του, ρωσικού υποβρυχίου Khabarovsk, δημοσιοποίησε η Μόσχα με εικόνες από την σχετική τελετή, στο ναυπηγείο της JSC PO...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Υποβρύχιo Scorpène, η δοκιμασμένη γαλλική λύση, μια ακόμη πρόταση για...

33
Η κλάση Scorpène, που αναπτύχθηκε από την γαλλική Naval Group (πρώην DCNS) σε στενή συνεργασία με την ισπανική Navantia από τα τέλη της δεκαετίας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Νοεμβρίου 1942: Ελ Αλαμέιν, ο Ρόμμελ υποχωρεί

5
Παρακούοντας τις ρητές εντολές του Χίτλερ, ο Ρόμμελ διατάσσει υποχώρηση των δυνάμεων του Afrika Korps και των Ιταλών συμμάχων του από την περίμετρο του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συντριβή του MD-11F στο Κεντάκι, χωρίς δυο κινητήρες-ξυπνά μνήμες από το παρελθόν

Τα πρώτα στοιχεία από το πολύνεκρο περιστατικό στο αεροδρόμιο Muhammad Ali International στη Λούισβιλ του Κεντάκι, που κατέπεσε ένα MD-11F της UPS, στην εμπορευματική...

Τουλάχιστον 40 νεκροί σε επίθεση στην πόλη Ελ-Ομπέιντ στο Σουδάν

Επίθεση στην στρατηγικής σημασίας πόλη Ελ-Ομπέιντ, περιφερειακή πρωτεύουσα του Βόρειου Κορντοφάν στο Σουδάν, προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπων, όπως ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία...

Τουλάχιστον 90 νεκροί από το φονικό πέρασμα του τυφώνα Καλμάγκι από τις Φιλιππίνες

Ο απολογισμός του τυφώνα Καλμάγκι στις Φιλιππίνες ξεπέρασε σήμερα τους 90 νεκρούς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο γι'...