Στο ναυπηγείο LUNAS στην Μαλαισία, έπεσε επιτέλους στο νερό η πρώτη μαλαισιανή κορβέτα κλάσης Gowind, η LCS 1 Maharaja Lela, όπως αναφέρει το Malaysian Military Review. Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για το όλο πρόγραμμα “παράκτιων σκαφών” της χώρας όπως ονομάζεται (ουσιαστικά ελαφριών φρεγατών), το οποίο από το 2011 που ξεκίνησε, έχει τρωθεί με σκάνδαλα κακοδιαχείρισης, μεγάλες υπερβάσεις προυπολογισμού, έρευνες στη Βουλή, με το κουβάρι ευθυνών να μην έχει ακόμη ξεμπλεχθεί.
Φρεγάτες Gowind 3100 για το Ναυτικό της Μαλαισίας: Παράδειγμα κακής διαχείρισης
Η Maharaja Lela, μια Gowind στους 3.100 τόνους εκτόπισμα, είχε τυπικά βγει από το ναυπηγείο το 2017 και είχε γίνει τότε η πρώτη τελετή “καθέλκυσης”, αλλά το σκάφος παρέμεινε στο ντόκο όλα αυτά τα χρόνια, καθώς δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί λόγω των πολλών προβλημάτων που αναφέραμε. Το ναυπηγείο τότε λεγόταν Boustead και πλέον έχει μετονομαστεί σε LUNAS (Lumut Naval Shipyard) και βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο. Από το αρχικό πρόγραμμα ναυπήγησης που προέβλεπε 6 σκάφη με παράδοση του πρώτου το 2019, έχει ήδη “κοπεί” ένα και γίνεται προσπάθεια να συνεχιστεί για τα υπόλοιπα, αλλά βέβαια το κρίσιμο είναι το πρώτο της κλάσης, το Maharaja Lela, να ολοκληρωθεί.
Πριν λίγες μέρες, στο πλοίο είχε τοποθετηθεί και ο κεντρικός ιστός με το ραντάρ Smart-S. Αν και στην πρώτη τελετή καθέλκυσης, το 2017 το σκάφος είχε παρουσιαστεί με πλήρη ιστό, αυτός ήταν πρόπλασμα, για να δείξει πως θα είναι η τελική διαμόρφωση.

Το Maharaja Lela θα συνεχίσει τώρα στην επόμενη φάση, του εξοπλισμού με ηλεκτρονικά και όπλα, με στόχο το 2025 να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές.
Μας κοψοχολιασατε μέχρι να φτάσουμε να διαβάσουμε το Βραζιλία ….
Flat spin?
Τρομακτικό θέαμα!
Τρομακτική εμπειρία το flat spin.
Πρόσφατα είδα σχετικό επεισόδιο με τα ατυχήματα της σειράς ATR σε Αμερική και Ευρώπη λόγω του μη αποτελεσματικού συστήματος αποπαγωποίησης στις πτέρυγες των αρχικών μοντέλων.
Το πρόβλημα έχει θεωρητικά λυθεί από τότε με επανασχεδιασμό του συγκεκριμένου συστήματος.
Προκαλούσε όμως αντίστοιχες καταστάσεις εκτός ελέγχου λόγω απώλειας στήριξης στις πτέρυγες με ξαφνικά roll και απότομες βυθίσεις από τα οποία το αεροσκάφος ήταν αδύνατο να εξέλθει.
“Number of victims not yet known”
Ελπίζω να μην ψηφίζει ο τύπος