Όπως αναφέρουν τουρκικά και μαλαισιανά ΜΜΕ, ο Μαλαισιανός υπουργός Άμυνας, Mohamad bin Hasan, ανακοίνωσε πως η χώρα του θα πάρει κορβέτες τουρκικής σχεδίασης, για το πρόγραμμα Littoral Mission Ship (LMS) Batch 2.
Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ποιά τουρκική σχεδίαση κερδίζει την παραγγελία, καθώς στην σχετική μαλαισιανή διερεύνηση είχαν “κατέβει” υποψήφιες 3 διαφορετικές. Η Dearsan πρότεινε το σχέδιο της C92, ενώ η STM και ο κρατικός αμυντικός όμιλος ASFAT (που διαχερίζεται τα κρατικά ναυπηγεία), είχαν προτείνει το σχέδιο των κορβετών Ada (που έχει προμηθευθεί ήδη η Τουρκία, το Πακιστάν και έχει παραγγείλει και η Ουκρανία) αλλά και το σχέδιο των Hisar που ουσιαστικά είναι μια εκδοχή των Ada, με πιο βαρύ εξοπλισμό και προωστήριο σύστημα μόνο με ντίζελ (η Τουρκία έχει ήδη παραλάβει 2 τέτοια σκάφη ως “περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης”).
Εφόσον η μαλαισιανή επιλογή επιβεβαιωθεί θα είναι μια ακόμη αμυντική συνεργασία των δύο χωρών, μιας και η ασιατική χώρα έχει ήδη πάρει πυραύλους, μη επανδρωμένα και άλλα τουρκικά συστήματα.
Ενδιαφέρον είναι πως η Μαλαισία συνεχίζει να ταλαιπωρείται από το σκάνδαλο της προηγούμενης παραγγελίας κορβετών, για το πρόγραμμα LCS Batch 1. Αυτό δηλαδή που είχε παραγγείλει 6 κορβέτες Gowind, από τις οποίες καμμία ακόμη δεν έχει παραδοθεί, μιας και διαδοχικές υπερβάσεις κόστους, αλλάγες προδιαγραφών, αμφισβητήσεις της ίδιας της επιλογής πλοίου (το Ναυτικό της χώρας είχε διαλέξει σχέδιο της ολλανδικής Damen), συν υποψίες οικονομικής λαθροχειρίας, έχουν μπλοκάρει την όποια εξέλιξη. Η κακή αυτή εμπειρία ώθησε την κυβέρνηση της Μαλαισίας να δηλώσει πως η επόμενη αγορά κορβετών θα γίνει με διακρατική συμφωνία και όχι με εμπορική, ώστε να υπάρχουν περισσότερες διασφαλίσεις.
Πάντως το νέο μαλαισιανό πρόγραμμα κορβετών προβλέπει την αρχική αγορά 3 σκαφών, και με πρόβλεψη να φθάσουν τις 8. Στην διαδικασία είχαν εμφανίστει 11 ναυπηγεία με τις προτάσεις τους, όπως η νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries με το σχέδιο HDC-2000, η ιταλική Fincantieri με το FCx-15, η εμιρατιανή EDGE με την 92Μ, η Damen με ένα μοντέλο Sigma κ.λπ.
Κορβέτες Gowind για τη Μαλαισία, «κόβεται» η τελευταία μήπως σωθεί το πρόγραμμα