7.6 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑTo άρμα Μ-1A2 SEPV3 Abrams είναι παλιό στο όνομα αλλά νέο σε...

To άρμα Μ-1A2 SEPV3 Abrams είναι παλιό στο όνομα αλλά νέο σε όλα τα άλλα

- Advertisement -

Στις 4 Οκτωβρίου 2017 το Πρόγραμμα Χερσαίων Οχημάτων του Στρατού των ΗΠΑ ανακοίνωσε πως παρέλαβε το πρώτο άρμα μάχης Abrams επιπέδου M-1A2 SEP V3 “εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού”. Ο Στρατός παρήγγειλε τα επόμενα 58 άρματα αυτής της διαμόρφωσης το 2018 έναντι συνολικής απαίτησης για 1,000 περίπου οχήματα ώστε να εξοπλίσει όλες τις μονάδες των τεθωρακισμένων σχηματισμών του.
Το M-1A2 SEP V3 είναι στην ουσία ένα νέο άρμα μάχης, παρά το γεγονός ότι η κατασκευάστρια General Dynamics Land Systems το δομεί ουσιαστικά αναβαθμίζοντας παλιότερα οχήματα του Στρατού. Το εύρος των αναβαθμίσεων είναι τέτοιο που το SEP V3 αποτελεί ένα νέο όχημα αρκετά διαφορετικό από το προηγούμενο μοντέλο SEP V2 που άρχισε να εισέρχεται σε υπηρεσία το 2007. Αυτή τη στιγμή το κόστος αναβάθμισης των Μ-1A2 SEP V3 ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια δολάρια ανά άρμα αλλά η τιμή αυτή προβλέπεται να μειωθεί με την επίτευξη οικονομιών κλίμακας όσο συνεχίζεται το πρόγραμμα αναβάθμισης.
H αναβάθμιση των Μ-1Α2 SEP V3 ενσωματώνει συστήματα βελτιωμένης αδρανειακής πλοήγησης η οποία βελτιώνει την ακρίβεια πυρός του κυρίως πυροβόλου. Νέα τεχνολογία ζεύξης δεδομένων διασυνδέει τα συστήματα αυτά με τα πυρομαχικά του άρματος το οποίο γίνεται έτσι ικανό να βάλλει τα “έξυπνα” πυρομαχικά, που σταδιακά εισάγονται όλο και περισσότερο στον Στρατό.

Οι ΗΠΑ δείχνουν τον δρόμο: νέα ταξιαρχία M1A2 SEPv3 Abrams με στάνταρ σύστημα αυτοπροστασίας Trophy


Το V3 έχει επίσης ισχυρότερη πρόσθια και οπίσθια θωράκιση από ότι το V2 καθώς και ηλεκτρονικό παρεμβολέα για την εξουδετέρωση του σήματος των εκρηκτικών μηχανισμών που ενεργοποιούνται μέσω ασυρμάτου πομπού.
Άλλες βελτιώσεις, όσο ανιαρές κι αν ακούγονται, είναι και οι πιο σημαντικές. Το άρμα M-1A2 SEP V3 ενσωματώνει μικρό βοηθητικό κινητήρα, όπως τα ελληνικά Leopard-2A6HEL, που επιτρέπουν στο πλήρωμα να κρατά ανοιχτά τα ηλεκτρονικά συστήματα του άρματος χωρίς να ενεργοποιεί τον κεντρικό κινητήρα. Έτσι το άρμα μπορεί να διατηρεί το πλεονέκτημα της ενεργούς χρήσης των υποσυστημάτων του σε συνθήκες πεδίου χωρίς τον θόρυβο και την θερμική υπογραφή που θα έδινε με αναμμένο κινητήρα και εξοικονομώντας σημαντική ποσότητα καυσίμων.
Σύμφωνα με την εταιρία, το πλήρωμα μπορεί να επιτηρεί το πεδίο επιχειρήσεων για ώρες ενώ επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμων σε ποσοστό μέχρι και 30% σε σχέση με προηγούμενα έκδοχα του άρματος Abrams.
O κινητήρας του οχήματος παραμένει ο ίδιος. Αν και η εταιρία πρότεινε την αλλαγή του ενεργοβόρου αεριοστροβίλου με έναν πιο οικονομικό κινητήρα diesel, ο Στρατός των ΗΠΑ αποφάσισε να διατηρήσει τον παλιό “αφού έθεσε τις προτεραιότητές του και εκτίμησε τις κινήσεις του” κατά δήλωση του εκπροσώπου της GDLS. Ωστόσο, η έκδοση V3 ενσωματώνει νέα γεννήτρια ισχύος 1,000 amp ικανή να υποστηρίξει τα νέα ηλεκτρονικά του συστήματα και κυρίως τους νέους ψηφιακούς ασυρμάτους που αναπτύσσονται από το Πεντάγωνο. Για την υποστήριξη των τελευταίων, το V3 έχει πρόβλεψη για αρχιτεκτονική ethernet και καλύτερες μονάδες αποκατάστασης της γραμμής (στην ουσία “μαύρα κουτιά” για τις μητρικές κάρτες).

Ο Αμερικανικός Στρατός εξοικειώνεται με τη νεότερη έκδοση του άρματος μάχης Abrams


Αν και το βάρος του οχήματος δεν έχει αυξηθεί αισθητά, παραμένοντας στους 70 περίπου τόνους, το V3 διατηρεί την ανάρτηση των παλιότερων V2 αλλά η πιθανότητα μελλοντικής αύξηση με την ενσωμάτωση βελτιωμένων υποσυστημάτων κάνει την εταιρία να εξετάζει ήδη κάποιες εναλλακτικές.
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το άρμα διατηρεί το ίδιο σκάφος, πυροβόλο και κινητήρα με ανάρτηση, είναι ήδη ένα όχημα μάχης ικανό να χτυπά με μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τις προηγούμενες εκδόσεις του. Σε άλλες εποχές, μια τέτοια αναβάθμιση θα είχε σίγουρα λάβει νέο όνομα στη μορφή πιθανότατα του Μ-1Α3, αλλά οι σημερινές εποχές είναι εποχές συστολής και περικοπών και το Πεντάγωνο θέλει να διατηρήσει χαμηλό προφίλ.
Στο Ναυτικό των ΗΠΑ, αντίστοιχα, η απόκτηση νέων μαχητικών βομβαρδισμού μετά την αποτυχία του βομβαρδιστικού stealth A-12, το οδήγησε σε μια ολική επανασχεδίαση του F/A-18 Hornet, το οποίο αποκάλεσε F/A-18E/F δείχνοντας πωςς αποτελεί μια μικρή αναβάθμιση σε σχέση με τα μαχητικά σε υπηρεσία F/A-18A/D παρά το γεγονός ότι το νέο Hornet είχε μεγαλύτερη άτρακτο, νέους κινητήρες, νέο ραντάρ και επανασχεδιασμένες πτέρυγες και κόκπιτ.
Ομοίως, σε μια προσπάθεια να μην προκαλέσει το αίσθημα οικονομίας των επιτροπών του Κογκρέσου και του μέσου φορολογούμενου, ο Στρατός των ΗΠΑ διατείνεται πως απλά εκσυγχρονίζει άρματα σχεδόν 40 ετών ενώ στην ουσία παραλαμβάνει ολικά αναβαθμισμένα οχήματα. Και αυτό είναι το M-1A2SEPV3, παλιό μόνο στο όνομα.
Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

49
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ–14 Ιανουαρίου 1969: Η καταστροφική πυρκαγιά του USS Enterprise

1
Μόλις 18 μήνες μετά από αντίστοιχο ατύχημα στο αεροπλανοφόρο USS Forrestal, νέο ατύχημα επί του καταστρώματος πτήσης του USS Enterprise -ενώ εκτελούσε γυμνάσια ανοιχτά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: Πολλαπλάσια η αναλογία Ελλήνων ανωτάτων αξιωματικών σε σχέση με τις ΗΠΑ

Σχετικά με τα όσα αναφέρονται στον δημόσιο λόγο περί δήθεν «λανθασμένων» στοιχείων στις αναφορές του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, όσον αφορά τη σύγκριση...

Βουλγαρία: παραλαβή πρώτων F-16 την άνοιξη – τι άλλα όπλα θα πάρουν φέτος

Τα πρώτα δύο μαχητικά F-16 θα φτάσουν στη Βουλγαρία ως το τέλος Απριλίου, σύμφωνα με δήλωση του Βούλγαρου υπουργού Άμυνας Atanas Zapryanov. Ο Zapryanov...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 55, Ιανουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 55, Ιανουάριος 2024, είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 04-01 με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...