Δυσκολεύουν αρκετές οι διαθέσιμες επιλογές για την περίφημη Ενδιάμεση Λύση για το Πολεμικό μας Ναυτικό, καθώς οι ημερομηνίες αποδέσμευσης της πρώτης ολλανδικής φρεγάτας κλάσης Μ “φεύγει” τελικά πολύ μακρυά για το ΠΝ. Έτσι, νεότερες πληροφορίες που μας έγιναν διαθέσιμες, αναφέρουν πως η πρώτη ολλανδική φρεγάτα κλάσης Μ θα είναι διαθέσιμη για παραχώρηση στο Πολεμικό μας Ναυτικό όχι μέσα στο 2022, αλλά στο τέλος του 2026. Αυτό αλλάζει άρδην τα δεδομένα, όχι μόνο στο διαγωνισμό, αλλά και στους σχεδιασμούς του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Δυστυχώς, η αργή αποδέσμευση της πρώτης Μ δεν είναι αποτέλεσμα ολλανδικών “ελιγμών”, αλλά μια σκληρή πραγματικότητα. Οι δυο φρεγάτες είναι οι μόνες του Ολλανδικού ΠΝ με δυνατότητα ανθυποβρυχιακού πολέμου. Τυχόν πώλησή τους στην Ελλάδα θα άφηνε τους Ολλανδούς μόνο με τις 4 LCF, αλλά και τα 4 περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης κλάσης Holland.
Θα θέλαμε, πριν αρχίσουν οι συνήθεις “διαμαρτυρίες” να πούμε πως είναι απόλυτα λογικό αυτό που συμβαίνει. Τότε περίπου θα σχεδιάζεται να μπει σε υπηρεσία η πρώτη φρεγάτα αντικαταστάτης των Μ, που αυτή τη στιγμή είναι σε φάση σχεδιασμού. Οι Ολλανδοί, θα αποσύρουν την πρώτη φρεγάτα περίπου ένα με δυο έτη νωρίτερα, προκειμένου να μεταφερθεί το πλήρωμα, και να γίνουν οι απαραίτητες εκπαιδεύσεις.
Το χειρότερο είναι, πως οι…
H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ
Τελικά ούτε οι Ολλανδοί είναι τόσο κορόιδα ούτε εμείς τόσο ”έξυπνοι”. Ωω τι έκπληξη!
Αν είναι έτσι όπως τα λέτε, πρέπει άμεσα να κλείσουμε το αρχικό Ολλανδικό πακέτο των δύο S10514 (με option +2) συν τις 4 S11515 Full extra. Μέχρι να γίνουν οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό των MEKO και να μπει το πρώτο πλοίο θα περάσουν δύο χρόνια από την ώρα της απόφασης. Για μένα γίνεται ακόμα περισσότερο εμφανές ότι ο προϋπολογισμός για τις MEKO θα πρέπει να είναι ο μικρότερος δυνατός και τα υπόλοιπα χρήματα θα πρέπει να επενδυθούν σε επιπλέον S10514 προς αντικατάσταση των παλαιότερων φρεγατών μας.
Πάρτε έστω της δυο L αύριο γιατί χαθήκαμε!
Το γράφω για δυο χρόνια τώρα και δεν κουνιέται φύλλο.
Δεν έχουμε άλλη λύση προς το παρόν!
Μετά η μόνη λύση δυστυχώς είναι τα LCS εκεί φτάσαμε στον πάτο!
Είχα την εντύπωση ότι δεν είχαν αρκετά πληρώματα και μετέφεραν το πλήρωμα μίας Μ για να καλύψουν κενά στις LCF.
Ή τελικά δεν ισχύει και τσάμπα χαιρόμασταν;
Εμένα μου φαίνεται ότι η δουλειά πάει στο μη χείρον βέλτιστον… USA με ευχές να δώσουν Tico, να βγουν καλές οι HF2, να σώσουν κανένα ναυπηγείο και τελικώς να μπορέσουμε να μπούμε στο Constellation Class…
Δεν κολλάει με το ότι έχου ήδη βγάλει μια M off λόγω έλλειψης προσωπικού
Από την άλλη όπως γραφόταν από την αρχή οι M είναι τα μοναδικά πλοία με οποτε εάν τα δίναν θα μέναν χωρίς ικανότητες και έχουν υποχρεώσεις εντός του NATO για ASW στον Ατλαντικό
Aλλη μια φορα αποδεικνύεται ποσο μεγάλο λάθος η έγκλημα ήταν να μην πάρουμε τις ADELAIDE!!
Καθίστε τώρα με τις S!!
Η καλύτερη λύση όπως έχω ξαναγράψει είναι να πάμε για κορβέτες όπως προτείνουν οι Ολλανδοί
Σύχρονα πλοία παραδοτέα σε 2.5-3 χρονια
Ε…αφού τότε είναι μονο 1 type 23 διαθέσιμη τι περιμένουν….Να την αρπάξουν και να πουν ευχαριστώ….
Και ας επιλεγεί η arrowhead 140 ως επιλογή …
Το έχω ξαναπεί και θα το ξαναπώ …
Οι type 23 μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτά που ξέρει το ΠΝ άλλο από ότι φένεται είναι οι μόνες που μπορούν πραγματικά να ενισχύσουν τα επόμενα 5 χρόνια το ΠΝ …Τώρα για τις μη αναβαθμυσμενες S να κρατηθούν με νύχια και με δόντια…δεν νομίζω το ΠΝ να επιθυμεί τις μικρές sigma για ενδιάμεση λύση …είναι πολύ μικρές για φρεγάτες….
Για αυτό κάλιο να πάρουν τώρα την μια type 23 να αντικαταστήσει την μια meko που θα μπει για αναβάθμιση ,να αγοραστεί και η άμεσος επόμενη type 23 το 2024 …μέχρι το 2024 ελπίζω να έχει ναυπηγηθει η πρώτη arrowhead…..ΕΙΝΑΙ Η ΜΌΝΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΦΈΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΡΊΖΟΝΤΑ
ΆΡΑ ΤΟ ΠΆΝΩ ΧΈΡΙ ΑΡΧΊΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΆΓΓΛΟΙ…
ΕΚΤΌΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΆ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΏΣΟΥΝ ΑΞΊΑ ΣΤΑ ΓΑΛΛΙΚΆ ΕΡΕΊΠΙΑ!!!!!!
Εγώ πάντως προτιμούσα 2 καινούριες κορβέτες. Αφού θα έρθουν και νωρίτερα ακόμα καλύτερα.. Αν θέλουμε να αντικαταστήσουμε τις kortenaer υπάρχουν και τα Θεμιστοκλής , που το πρόβλημα;
Λοιπόν αν ισχύει και δεν είναι τακτική των Ολλανδών έχει μεγάλες εξελίξεις για το πρόγραμμα.
Αν οι Άγγλοι δίνουν έστω και μία type 23 ASW με captas 4 καί άλλη μια από τό 2023-4 παίζουν μόνοι τους πια για μεταχειρισμένα πλοία.
Γάλλοι Αμερικάνοι έξω ούτε νά περιμένουμε τό φθινόπωρο μπορούμε ούτε νά ψάχνουμε Ticonderoga χωρίς να έχουμε πλοία για γενικές αποστολές εκτός αν νομίζει κανείς ότι θά βγάζουμε περιπολία στην Χίο τα tico ούτε τούς Γάλλους με παράδοση FDI 2025 2027 2029 2031 είναι εκτός.
Μένουν μόνο Γερμανία Αγγλία Ολλανδία και παρόλο που τό ολλανδικό σκαρί είναι θεωρητικά πολύ καλό χωρίς την σιγουριά τών Μ δεν βλέπω να έχει ελπίδες ένα πλοίο που ακόμα δεν έχει κατασκευαστεί.
Τελικός Αγγλία Γερμανία λοιπόν εξαρτάται τί θέλουμε.
Μόνη έκπληξη αν οι Ιταλοί κάνουν ρελανς καί μας δώσουν κάποιο από τα υπό παράδοση PPA μαζί με fremm.
Τέλος μάλλον θα πρέπει να εξεταστεί διαγωνισμός για κορβέτες.
ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΑΜΕΣΩΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΡΑ.
Αντε με τις υγείες μας!!! Έτσι είναι η ευκαιρία(Adelaide) είναι μια γυναίκα που μπροστά έχει μαλλιά και πίσω είναι φαλακρη. Όταν περνάει από μπροστα σου την αρπαζεις από μαλλιά αν περάσει όσο και να προσπαθείς να την πιάσεις πάει πέρασε έτσι και το ΠΝ ας καθίσει με τις 50χρονες s γιατί δεν τους άρεσαν οι Perry (Adelaide). Θα αναβαθμίσουμε τον στόλο με perry που εχουν οι απεναντι (έτσι ειπωθεικε).
Νομίζω πως μετά από αυτήν την εξέλιξη κλείνει οριστικά ο κύκλος της λεγόμενης ενδιάμεσης λύσης . Ας είμαστε ειλικρινείς ουδείς εκ των υποψηφίων δεν ευθύνεται για το ότι ξυπνήσαμε 15 χρόνια μετά και αποφασίσαμε να ξαναφτιάξουμε το ΠΝ και φυσικα καμία χώρα δεν είναι διατεθειμένη να διαλύσει το ναυτικό της για εμάς . Η μόνη λοιπόν ελπίδα για κάτι ενδιάμεσο έρχεται από τις ΗΠΑ και ακούει στο όνομα Ticonderoga αλλά ούτε εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα . Πλέον με την απουσία ενδιάμεσης λύσης τίθεται ξεκάθαρα υπό αμφισβήτηση και ο εκσυγχρονισμός των Μεκο αφού αν τα πλοία είναι ανενεργά το ΠΝ χάνει τις μοναδικές ικανές κυρίες μονάδες επιφάνειας που διαθέτει . Η ναυπήγηση μικρότερων πλοίων σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι μονόδρομος ( Sigma 11514 ή Gowind ). ενώ η συζήτηση για Cassard είναι απλά προσβολή για το ΠΝ . Το μόνο ευχάριστο είναι πως οι φρεγάτες κλάσης Ι θα αργήσουν σημαντικά λόγω του εμπάργκο όπλων οπότε το ισοζύγιο διατηρείται ως έχει ( θεωρούμε ότι η αγορά των Romeo αντισταθμίζει την εισαγωγή σε υπηρεσία των Τ-214 ΤΝ ) . Ηρεμία και ψυχραιμία χρειάζεται δεν είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζει το ΠΝ μια δύσκολη κατάσταση και σίγουρα υπάρχουν λύσεις ακόμα και όπως είμαστε τώρα .
Υ.Γ Η συζήτηση για τις Adelaide πρέπει ´οντως να ξεκινήσει ΑΜΕΣΑ και ευθύνες πρέπει να αποδωθούν επιτέλους .
Πως είναι δυνατόν όλες οι αντιπροσωπείες να έχουν μιλήσει με ΓΕΝ και ΥΠΕΘΑ, να τους έχουμε εξηγήσει τα χρονικά περιθώρια, να έχουμε στείλει ανθρώπους μας να επιθεωρήσουν τα πλοία…και ξαφνικά να μας λένε ότι τα πλοία είναι αποδεσμεύσιμα από το 2026! Δηλαδή ο εκσυγχρονισμός ποτε θα τελειώσει και τι ενδιάμεση λύση είναι αυτή. Μιλάμε για κοροϊδία ολκής και πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει πίεση από αλλού.
Πτήση κατόπιν τούτων δεν κατάλαβα γιατί οι Ολλανδοί τις προσέφεραν από την πρώτη στιγμή ως ενδιάμεση λύση (δλδ για κάλυψη κενού) αφού δε ήταν σε θέση να τις παραδώσουν πριν από οποιαδήποτε νέα ναυπήγηση;
I don’t want to make your “pain” bigger than it is but I was 100% right when I made the profecy that you will get the first ship in 2027 but I got attacked as being the “bad” guy…
Ε τώρα ετσι όπως τα κάναμε κακος πετάξαμε τους Ισπανούς απο το διαγωνισμό!!! Μαλον θα καταλήξουμε στο τέλος με mmsc
Από τα παραπάνω έχω να πω τα έξεις :
1. Δεν πιστεύω ότι ισχύει και το θεωρώ ως κίνηση τακτικής γιατι χαζοί δεν είναι οι Ολλανδοί και εμείς εξυπνοι, και μπορεί εδώ να λέμε ότι κάνουμε ” δυνατή ” διαπραγμάτευση και ότι καλά κάναμε που χωρίσαμε τα προγράμματα γιατί έτσι θα πετύχουμε περισσότερα. Αυτά τα κάνουν στην αρχή και αφού ξέρουν τι ζητάνε και όχι θεωρητικά κάνα μήνα πριν την επιλογή. Συνεχίζω να πιστεύω ότι αν επιλέχθει η ολλανδική πρόταση θα βρεθεί χρυσή τομή.
2. Να τα βλέπουν όσοι έβλεπαν τις adelaide ως βάρος και σε ” κακή κατάσταση “χωρίς να πάει κάποιος να τα δει στην ουσία και σε βάθος.
3. Κατά την άποψη μου καλύτερα αν τελικά δεν αποδεσμευτούν για να αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε κορβετες. Θα μπούμε νωρίτερα στην κουλτούρα των κορβετών, θα πάρουμε πλοία για 30+ χρόνια , θα είναι σύγχρονα και όχι ” ενδιάμεση λύση ” θα είναι λύση σκέτο, και αν δουλέψει μπορεί να αγοράσουμε και άλλες σε αριθμούς και με προσανατολισμό σε συγκεκριμένο είδος αγώνα π.χ. asw. Τέλος μπορούν να παραγγελθούν αύριο σε ξένο ναυπηγείο και να έρθουν σε 1.5 χρόνο περίπου.
Μάλλον πρέπει να ξεχάσουμε και την ενδιάμεση λύση και τον εξυχρνονισμό των ΜΕΚΟ. Απλά πάμε για νέα πλοία για αντικατάσταση όλων σιγά-σιγά.
Όπως γράφουν κι άλλοι, τις ΜΕΚΟ μπορούμε να τις αντικαταστήσουμε με μικρότερα σκαριά.
Επιστροφή στη λογική. Επειδή κάπου είναι παράλογο οι Ολλανδοί, όσο έμποροι και να είναι, να παραμείνουν με 4 μόνο φρεγάτες για παραπάνω από 5 χρόνια, ώστε να εξυπηρετηθούμε εμείς, ιδιαίτερα χωρίς ταυτόχρονη πώληση των 4 11515 στη χώρα μας!
Αν αληθεύει ότι -έστω- μια type 23 και μάλιστα από αυτές με το Artisan είναι άμεσα διαθέσιμη, καλό θα είναι να την αρπάξουμε, ακόμα και αν η επόμενη γίνει διαθέσιμη το 2025! Ακόμα και αυτό όμως αμφιβάλλω ότι ισχύει, χωρίς ταυτόχρονη πώληση των Arrowhead 140 στο ΠΝ μας!
Ένας ευγενικός τρόπος να μας πουν πάρτε τις sigma και βλέπουμε.
Δεν εξηγείται αλλιώς, έως τώρα για την μία δεν είχαν προσωπικό για απόπλου.
Να βάλουμε κανένα Ram στις 6 εκσυγχρονισμένες S ώστε να απελευθερωθούν οι SV από τη συνοδεία των φρεγατών και να πάνε στις δουλειές τους (καρτέρια σε προσορμίσεις, αγκιστρώσεις σε βράχους κλπ). Είναι κρίμα τα πλοιάρια να βγαίνουν στη Μεσόγειο, με κίνδυνο να σκυλοπνιγούν, για να σώσουν φρεγάτες από επιθέσεις κορεσμού, αλλά και να λείπουν από εκεί που πρέπει. Μετά, όταν αποσυρθούν οι S, τα βγάζουμε τα Ram (ή και τα εκσυγχρονισμένα Phalanx, Harpoon) και τα βάζουμε στα νέα πλοία. Ένας χρόνος έχει περάσει από τα περσινά καραγκιοζιλίκια και δεν έχουμε κάνει κάτι. Και μήπως πρέπει να γίνει το ίδιο και στις ΜΕΚΟ και θα το βρούμε έτοιμο σε πιθανό ΕΜΖ. Και φυσικά η οροφή θα μειωθεί, όπως έχει μειωθεί και στην ΠΑ (από 300+ σε 200+ μαχητικά την τελευταία 20ετία).
Πραγματικά εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη, αλλά όχι εντελώς μη αναμενόμενη. Επανειλημμένα γράφω ότι για τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί στο ΠΝ, πολλά από όσα γνωρίζουμε είναι ευσεβείς πόθοι ή υποθέσεις και έτσι εξάγονται συμπεράσματα κατά το δοκούν. Επιπλέον είχα πει ότι δεδομένες και χειροπιαστές λύσεις ως ενδιάμεσες είναι μόνο οι cassard, που προσφέρονται δωρεάν και μέχρι πρότινος οι maestrale. Για τις type 23 μαθαίνουμε σήμερα ότι είναι οι εξής …μία. Φυσικά οι ευθύνες βαραίνουν αποκλειστικά τη δική μας πλευρά και είναι διαχρονικές. Επ’ αυτού δεν χωρά αμφιβολία. Τι θέμα είναι τι κάνουμε τώρα. Νομίζω ότι το θέμα των M δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί, αντιθέτως να εγγραφεί στον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του ΠΝ. Προέχει η απόκτηση των καλύτερων νέων πλοίων που μπορούμε να αποκτήσουμε τώρα και ταυτόχρονα να πάρουμε ο,τι ενδιάμεση λύση μας παραχωρείται άμεσα, έστω και αν δεν είναι η καλύτερη δυνατή, έστω και αν δεν έρχεται πακέτο με την κύρια αγορά.
Καλό είναι να κρίνουμε με βάση αυτά που είναι βεβαιωμένα και έχουν ανακοινωθεί από τους υποψηφίους. Οι Γάλλοι μίλησαν, οι Ιταλοί μίλησαν αλλά μας ξίνιζαν φαίνεται, οι Αμερικανοί δεν μίλησαν, οι Άγγλοι μάλλον μίλησαν τώρα. Η ενδιάμεση λύση φαίνεται ότι αποδεσμεύτηκε από την κύρια αγορά. Ας στραφούμε όπου μπορούμε για να καλύψουμε ό,τι μπορούμε από τα μεγάλα κενά του ΠΝ. Και εν τέλει ας συνειδητοποιήσουμε ότι θα πρέπει να γίνουν θυσίες. Χωρίς ΠΝ δεν υπάρχει Ελλάδα…
Οταν οι Ισραηλιμοι ειχαν εμπαργκο εναντιον τους εφτιαξαν καλυτερα απο αυτα που θα αγοραζαν. Σε 5 χρονια (2026) θα μπορουσε να μπει σε υπηρασια η Als-115 ή η Als-120 τα σχεδια των οποιων ειναι ετοιμα! Η Ελλαδα θα μετετρεπε το διαγωνισμο σε 2 μερη :
1) ηλεκτρονικα
2) κινητηρες
Ετσι δεν θα ειχε κανενα να παρακαλαει και θα εβαζε τα θεμελια την ναυτικης της κυραρχιας.
Αν οι Ολλανδοι θελουν να πουλησουν και αν τα μαγκωσουν να δωσουν υποκατασκευη και τεχνογνωσια στα LS-110,LS-200,APAR2,SM400 ,ECM, ESM
Αν οι Αμεριακανοι θελουν πιτα απο τα λεφτα ασ αποδεσμευσουν τους αεριοστροβιλους , τα Μκ-41 ESSM2,SM2B3+
ΑΝ η Thales Θελει μεριδιο ας δεωσει υποκατασκευη σε σοναρ και τενχογνωσια. Αν ειναι να περιμενουμε 5 χρονια για ενα μεταχειρισμενο πλοιο προτειμω αυτο που εγραφε η ΠΤΗΣΗ “Als-115 οπλισμενη σαν αστακος”. https://www.ptisidiastima.com/als-115-surface-combat-ship/ ΚΑΙ τεχνογνωσια αποκταμε και μελλοντικες εξαγωγες εξασφαλιζουμε. Συγκρινετε την Ολλανδικη υποψηφια φρεγατα με την Als-115 και καντε συγκρισεις , η μερα με την νυχτα. Μια Als-115 με τα ηλεκτρονικα της SIGMA και τους κινητηρες της ειναι ασυγκριτα ποιο ισχυρή!
Lafayette θα λεμε και θα κλαιμε.Ενα ναυτικο που να του περισσευουν 2 πλοια δεν υπαρχει στο νατο;
Καλά είμαστε σοβαροί;
Αν είναι έτσι όπως τα λέτε, κάθονται και παρουσιάζουν οι Ναύαρχοι στον ΠΘ τη «σουπερ ενδιάμεση λύση» των ολλανδικών Μ, μόνο για να διαπιστώσουμε αργότερα ότι δεν πρόκειται να αποδεσμευτούν έγκαιρα;
Τότε γιατί μπήκαν στο κάδρο εξαρχής αυτά τα πλοία;;
Κάποιος ή κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους μου φαίνεται, κανονίστε μόνο στο τέλος να μας πείτε ότι η μόνη διαθέσιμη σε επαρκείς αριθμούς και σύντομο χρόνο λύση είναι οι…LCS…
Τώρα πώς απο ψιλο-βεβαιες οι 2 Μ (εξαιτίας των οποίων θα “εσπαγε” και το μονομπλοκ πρόγραμμα στα τρία), ξαφνικά δεν ειναι διαθεσιμες… Τι εγινε, breaking news, οι Μ ποτέ δεν ηταν διαθέσιμες, ηταν απλά ενα brain fart καποιου, που διεδωσε (σε όλα τα μεσα), επί μήνες πως τα πλοία “παίζουν” στο πακέτο…
Εντάξει, συνέπεια καμία στη φρεγατιαδα, οτι να ναι γράφεται τωρα μήνες επι μηνών. Τα πραγματα δεν είναι καθολου καθαρά και ξαστερα. Εχω άδικο?
Θείε Σαμ ακούς… Δύο τικο πιάσε
Τι;;; Πάνε πακέτο μόνο με HF2;;;
Μάλλον κάτι θα ήξερε ο θείος Σαμ για να το παίζει τόσο δύσκολος με τα τικο.
Είναι μια εξέλιξη που αφενός κάνει τις Type 23 μονόδρομο, αφετέρου θα πρέπει μάλλον να ξανασκεφτούμε άμεσα κάποιο πρόσθετο end life upgrade για 4 τουλάχιστον από τις εκσυγχρονισμένες S. Πάντα με τη λογική λύσεων χαμηλού κόστους, χρησιμοποίησης υφιστάμενων όπλων και μεταμόσχευσης του όποιου σύγχρονου εξοπλισμού θα εγκατασταθεί (3d ραντάρ, ram κλπ) σε επόμενα νέα πλοία, με σκοπό να μπορέσουν να βγάλουν αξιοπρεπώς την τρέχουσα 10ετία χωρίς να αποτελούν σε ενδεχόμενη σύρραξη παγίδα θανάτου για τα πληρώματά τους.
Χάρηκα πάντως που επιβεβαιώνετε αυτό που πάντα πίστευα, ότι δηλαδή οι Type 23 ακόμα και χωρίς αποξήλωση των συστημάτων τους θα δίνονταν σε καλή τιμή. ΟΚ οι Adelaide δόθηκαν προς 32.5εκ ευρώ η μία (και μπράβο μας!..) αλλά αν οι Type 23 δίνονται φθηνότερα από τα 75εκ που ζητούνταν για τις M, είναι μια χαρά γιατί είναι και ανώτερα πλοία.
Φτάνει! έχουμε κουραστεί με το θέμα του ΠΝ και αρχίζει πλέον να υπάρχει θέμα εμπιστοσύνης παρά τα μεγάλα λόγια που λέγονται στις τηλεοράσεις…
Ας πάμε άμεσα σε 6 sigma 10514 ή Gowind με esssm 2, RIM, phalanx, αξιοπρεπεί ραντάρ και σόναρ για να έχουμε ναυτικό και μετά ας πάμε σε ένα νέο πρόγραμμα τουλάχιστον 2 πλοίων αεράμυνας περιοχής.
Κλάφτα Χαράλαμπε.Το σήριαλ τελειωμό δεν εχει αλλα ειναι άκρως Ελληνικό.Εαν δεν συμβει καποιο θαύμα θα οδηγηθουμε αναποφευκτα σε μειωση μοναδων σε ενεργεια αλλιως τα κουκια δεν βγαινουν.Δεν πιστευω (αλλα δεν αποκλειω φυσικα) να ειναι καποιο παιχνιδι τακτικής και πίεσης απο Ολλανδικής και Αγγλικης πλευράς που θα αλλαξουν σταση εαν και εφοσον επιλεγουν οι προτάσεις τους αλλα η αιτιολογηση εχει λογική βαση και για τους 2.Το παρελθον δεν μας εχει μαθει τιποτα ως χωρα και απλα επαναλβανουμε τα ιδια λαθη.Οι Cassard απλα ανέκδοτο,μια μονο Τype23 δεν εχει νοημα εισαγωγης ουτε ουσιαστικο αντικτυπο και αν βγουν και οι Μ απο την μέση…..καληνυχτα.Ισως τελικα το καλυτερο σεναριο θα ήταν 2 περιπου χρονια υπομονη(στα τοσα αλλα 2 δεν τρεχει και κατι βρε αδερφε…..λολ) για ενδιαμεση του κουτιου απο Damen.Οψόμεθα….
Άλλη μια φορά όσοι περιμένουν να φυτρώσουν πλοία είναι εκτός πραγματικότητας.
Πρέπει να κάνουμε πλάνο 20 ετών.
Θέλουμε 6-8 κορβέτες τώρα για να αποσυρθούν οι Σ;
Ή θά περιμένουμε EPC;
Θέλουμε να πάρουμε φρεγάτες τώρα καί νά μειώσουμε οροφές;
Πρέπει να γίνει σοβαρό σχέδιο αλλιώς θα μείνουμε χωρίς ναυτικό.
Καλησπέρα σας,
Με εκτίμηση,
2-3 Saar 6 πόσο κοστίζουν? Η Θεμιστοκλής?
Στις Adelaide θα το ρίξουμε πάλι? Ότι 1 χρόνο τώρα παίρνουμε προσφορές χωρίς να έχουμε δώσει ξεκάθαρα τις προδιαγραφές που θέλουμε δε μας λέει τπτ. Οι ευθύνες είναι της πολιτικής ηγεσίας και των συζητήσεων που κάνουν πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς σχέδιο και με προσμονή ότι θα κάτσει η μπίλια. Ο καλός Μπάιντεν θα μας έδινε τικο, οι Ολλανδοί ενδιάμεση, οι Γάλλοι φρεμ κτλ. Και ξαφνικά πριν 1 μήνα ακούσαμε για αποδέσμευση της ενδιάμεσης λύσης από την επιλογή φρεγάτας ενώ πριν ήταν προϋπόθεση. Η καλύτερη ηγεσία που πέρασε ποτέ από το ΥΕΘΑ, αυτή που πέρσι κοινοτοποιησε όλα το στόλο σε θέση μάχης χωρίς λόγο τελικά αφού σύμφωνα με δηλώσεις του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης όριο μας είναι τα 6νμ και οι Τούρκοι δεν είπαν ότι θα το περάσουν ποτέ, μου θυμίζει παιδική χαρά.
Eμ σπάει το πακετο, εμ παπάδες για 5.5 ψωρο δις, δεν μπορώ να πω ότι ξαφνιαζομαι.
Οι λύσεις θα βρεθούν πλέον σε πολιτικό επίπεδο ….
Γιατι να σκιστουν οι Ολλανδοι να αποδεσμευσουν δύο ικανές ακόμη Μ αν την πίτα την παίρνει άλλος? Το ίδιο και οι Αγγλοι φυσικά.
Εφοσον ο ΥΠΕΘΑ δηλωσε οτι θελουμε να “σπασουμε” την ενδιαμεση λυση απο την αγορα των νεων φρεγατων, φυσικο και επομενο ηταν να μας πουνε οχι.
Για ποιο λογο να μας πουλησουν σκετες τις μεταχειρισμενες φρεγατες Μ οι Ολλανδοι,η τις Type-23 οι Βρετανοι εαν δεν αγορασουμε τις καινουριες φρεγατες απο αυτους???
Προφανως οι φρεγατες ειναι διαθεσιμες σε συμφωνια πακετο με το συμβολαιο για τις νεες φρεγατες, αλλα οχι σκετες. Για ποιον λογο να ξεμεινουν αυτοι απο πλοια χωρις να παρουν το συμβολαιο για τις νεες φρεγατες?
Καποιοι τα ειχαμε γραψει αυτα εγκαιρως, πριν απο μερικες ημερες.
“Παντως τα σεναρια περι αποσυνδεσης της ενδιαμεσης λυσης με τις νεες φρεγατες, εαν ειναι αληθινα, δειχνουν οτι ειναι εντελως απιθανο να επιλεγει η Sigma. Ποιος ο λογος να σπασουν τα προγραμματα? Οι λυσεις πακετο ειναι παντα φθηνοτερες. Το σπασιμο των συμβολαιων σιγουρα θα αυξησει κατακορυφα το κοστος για την αγορα Μ και δειχνει επιλογη διαφορετικης προελευσης πλοιου.
Παντως εαν νομιζουν οτι οι Ολλανδοι θα πουλησουν τις φρεγατες Μ οσο-οσο και μαλιστα σε μερικους μηνες, ωστε να παμε εμεις μετα να αγορασουμε τις HF2 ως νεες φρεγατες, μαλλον θα δουν κλειστες πορτες. Οι μεταχειρισμενες φρεγατες Μ ειναι ο Ασσος των Ολλανδων, δεν εχουν κανενα συμφερον να τον καψουν προωρα, και σιγουρα οχι φθηνα. Ουτε εχουν κανενα συμφερον να πουλησουν τις ανθυποβρυχιακες φρεγατες τους και να μεινουν μονο με πλοια Αντιαεροπορικου πολεμου.
Στο σουπερμαρκετ οταν μαζι με την αγορα 2 μπουκαλιων μπυρας Αmstel δινουν δωρο ενα ποτηρι για μπυρα, εαν πας και τους πεις οτι θελεις μονο το ποτηρι, τοτε τι λετε να σας πουν? Σιγουρα η θα αρνηθουν εντελως να το πουλησουν, η θα το χρεωσουν πολυ ακριβοτερα απο κανονικο ποτηρι μπυρας. Παντως δωρεαν η σε χαμηλη τιμη δεν θα το πουλησουν. Το ιδιο και με τις φρεγατες.”
https://www.ptisidiastima.com/sigma-11515hn-mature-design/#comment-301808
Τελικα οι Maestrale και η Santa maria ειναι κελεπούρια ?
Βλέπουν ότι θα φάνε πόρτα στην κύρια αγορά και άλλαξε το σενάριο, ίσως ; Γιατί να μας τις πουλήσουν στην περίπτωση αυτή ; Για να βολευτεί η πρόταση της LM ; Εκτός και αν τόσο καιρό κανείς δεν σκέφτηκε να ρωτήσει το Ολλανδικό Ναυτικό………….Σε κάθε περίπτωση, επιτυχία !!!!
Α…., παρόλα αυτά ……..υπομονή. Ας αρκεστούμε στα άρθρα για τα ΠΙΘΑΝΑ όπλα που ΘΑ μπορούσαμε να αγοράσουμε αλλά , τι παράξενο, ΔΕΝ αγοράζουμε.
Πως βγηκε οτι οι αγγλοι αποσυρουν μονο μια type23?
Αποσυρουν περιπου 5 μεσα στην πενταετια. αλλες 5 λιγο αργοτερα πριν το 2030… και τις type45 το 2035.
Αν κανουμε καλο deal, καθε πενταετια θα εχουμε και 5 μεταχειρησμενα να διαλεξουμε.
Το μοναδικο ναυτικο που μπορει να προσφερει τοσα.
Δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε αρκετοί φίλοι εδώ μέσα που έχουμε γράψει έγκαιρα ότι πολλές διαρροές εκφράζουν ευσεβείς πόθους και όχι την πραγματικότητα. Και για τις διαμορφώσεις των νέων φρεγατών αλλά και για την ενδιάμεση λύση.
Οι αντί belharites θα πιούν το πικρό ποτήρι μέχρι τέλους… και για την διαμόρφωση και για την ενδιάμεση λύση. Λυπάμαι αλλά έτσι είναι.
Adelaide θα λεμε….. Συνεργασια επειγόντως με το Χιλιανό ναυτικό, υπαρχουν λυσεις. Δανεικές Type 23 μεχρι να ερθουν οι δικες μας. Να τους βγεί φθηνότερα ο εκσυγχρονισμός των Χιλιανών. Ξεχασες κείνο τον σκοπό που λέγαν οι Χιλιανοι, Αγιε Νικόλα φύλαγε, και Αγιά Θαλλασινη….
Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί συζητούσαμε άνευ αντικειμένου .Θεωρώ απαράδεκτο τόσο οι Ολλανδοί ,όσο και Βρετανοί να αφήναν να εννοηθεί ότι υπάρχουν διαθέσιμα πλοία ,ενω αυτά δεν υπήρχαν
Η αυτοί μας λέγανε ψέμματα ή κάποιοι στην ηγεσία του Π.Ν κάνανε αυθαίρετες υποθέσεις .
Κάτι πάει στραβά στο Π.Ν ,αν λάβουμε υπ όψιν και τις Αδελαίδες .
Οπως και να έχει αλλάζει όλος ο σχεδιασμός ,πιθανόν ριζικά .
Και θυμάμαι καλά σήμερα 30/6 θα είχε ληφθεί η απόφαση …..
Λίαν συντόμως μια προς μια οι εναλλακτικές ενδιάμεσες λύσεις θα χάνονται και όσο καθυστερούμε να πάρουμε αποφάσεις τόσο και θα μειώνονται αυτές καταλήγοντας στο να συζητάμε για πλοία εντελώς άλλη εποχής και άνω των 40 ετών.
Από την άλλη έχουμε 9 S (σχεδόν ομοιογενή πλοία επιφανείας) που με αυτές καλούμαστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας σήμερα και για τα επόμενα 10 χρόνια και οι πάνσοφοι στρατάνθρωποι που δήθεν γνωρίζουν τι τους γίνεται ούτε σκέψη για κάποιες χαμηλού κόστους αναβαθμίσεις που μπορούν να γίνουν αύριο στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας αν είχαμε ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο σήμερα θα είχαμε ήδη 2 με 3 έτοιμες.
Τελικά θα αρχίσουμε να ξεψαχνίζουμε τι μεταχειρισμένα μπορούν να δώσουν οι Αμερικάνοι όπως πάει το πράγμα…
Καλό κουράγιο ΠΤΗΣΗ, εσείς θα την πληρώσετε πάλι στα σχόλια, που ως γνωστόν εσείς κάνατε βουντού για να γίνουν ελκυστικές οι Hated Full Force (HF2)
Τα αποτελέσματα των 10 χρόνων μνημονίων και απαξίωσης των Ε.Δ …
Και τώρα τρέχουμε…
Δεν ξέρω αν είναι λύση, αλλά από τη στιγμή που από ότι φαίνεται η ενδιάμεση λύση πρακτικά ΔΕΝ υπάρχει… μια πρόταση θα ήταν να εξοπλιστούν τα νησιά με όπλα, ραντάρ και περισσότερο προσωπικό…
Το Αιγαίο είναι ένα πολύ ιδιαίτερο πεδίο και μπορεί να λειτουργήσει σαν μέγγενη ΑΝ εξοπλιστεί σωστά.
ΥΓ
Θα λογοδοτήσουν άραγε ποτέ οι υπεύθυνοι…;
ΥΓ2
Βλέπω να έρχονται LCS με μία μικρή αναβάθμιση (βλ. enhanced lethality) και να λέμε και ευχαριστώ
ΥΓ3
Ανέφερα Αιγαίο… δεν ανέφερα Αν.Μεσόγειος… Η ανοιχτή θάλασσα είναι άλλο κεφάλαιο
Ποιος κοροϊδεύει ποιον θέλω να ξέρω. Πάντως οι Ολλανδοί κανέναν σίγουρα.
Για τις Adelaide τα εχω πει όπως και άλλοι…
Δυστυχώς το ΠΝ “το ρίσκαρε”, και οχι μονο στο κομμάτι της προμήθειας αλλα και στην Αν. Μεσόγειο. Να ρωτήσουμε τους Χιλιάνους αν τις πουλάνε;
Απο εκει και πέρα δεν μπορώ να πω οτι στεναχωρήθηκα ιδιαίτερα για τις M. Δεν θεωρώ οτι έχουν να προσφέρουν κάτι σημαντικό και καλύτερα να πάμε σε νέα πλοία. Παραγγέλνουμε τις κορβέτες και με κάθε παράδοση βάζουμε και μια Meko μέσα. Ή προχωράμε και την πρώτη Meko κανονικά και το “ρισκάρουμε”.
Σενάρια όχι ιδανικά αλλά έτσι όπως τα κάναμε..
Πιστεύω πάντως οτι με πιθανή επιλογή Sigma η παρκαρισμένη Μ θα βρει το δρόμο προς Σαλαμίνα…
ΥΓ Αφου το πρόβλημα τους ειναι οτι δεν θα έχουν ASW δυνατότητες δε στέλνουν κάποια LCF που τις έχουν τετράδα
Δεν αλλαξε κάτι από την προ 2 ετών ενημέρωση ότι οι Μ θα είναι διαθέσιμες τέλη του 25’. Διαθέσιμες τώρα είναι οι 23’, οι γαλλικές γηραιες κύριες , από Αμερική πλευρά , οι Ιταλοί δεν ξερουμε τι μπάλα θα παίξουν κ οι Γερμανοί οι οποίοι αθόρυβα συνεχίζουν κ σήμερα έκαναν κ επίσκεψη στα ΕΝΑΕ.
Αυτές είναι αναμενόμενες εξελίξεις, όταν κάνεις κουτοπονηριές ως χώρα… Τυχαίο δηλαδή ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα, όταν αρχίσαμε να εξετάζουμε αυτόνομα τις Μ… Αν κλείσουμε το συμβόλαιο με τη Damen, μια χαρά αποδεσμευεται 1 τουλάχιστον Μ, με καλές πιθανότητες για επιπλέον 1(το πιθανότερο 1 ολλανδική και 1 βελγική). Άλλωστε, οι Ολλανδοί έχουν ήδη 1 χωρίς πλήρωμα, με τους Βέλγους σε παρόμοια κατάσταση… Αν προσπαθούμε να μπαλωσουμε τρύπες ώστε να αγοράσουμε από αλλού, δεν έχουν κανένα λόγο να μας διευκολύνουν.
Από εκεί και πέρα, αν όντως δεν υπάρχει βιώσιμη ενδιάμεση, τότε το λογικό είναι είτε να πάμε σε ταχύτερα παραδοτεες κορβετες /ελαφρές φρεγάτες, είτε να πάρουμε πλοία που ήδη κατασκευάζονται. FDI, PPA, MMSC(μακάρι να το γλυτώσουμε) και κάπου εδώ τελειώνουμε (μιας και οι type 31 θεωρώ ότι θέλουν πολλά για να μας καλύψουν με βρετανικές προδιαγραφές). Θεωρητικά παίζει και συνδυασμός (πχ FDI + Gowind). Έκπληξη θα ήταν ίσως προσφορά F-123(που η Γερμανία, ανάθεμα και αν αξιοποιεί). Ticonderoga, αν συνεχίσουμε να παίζουμε καθυστερήσεις, ίσως βρεθούν… Εκεί όμως θα έχουμε φέσι τις HF-2…
Σχετικά με τις Adelaide, η συζήτηση που πρέπει να ανοίξει είναι το λιγότερο… Υπάρχουν ευθύνες και η ατιμωρησία πρέπει να σταματήσει…
Μακάρι να μας βγει σέ καλό καί νά πάμε για πολλές νέες ναυπηγήσεις αν καί μέχρι το 2025 θά τρέχουμε.