18.5 C
Athens
Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑDRONES/UAV/USV/UUV/UGVΗ Νότια Κορέα αναπτύσσει δικό της κινητήρα για τα μη επανδρωμένα "loyal...

Η Νότια Κορέα αναπτύσσει δικό της κινητήρα για τα μη επανδρωμένα “loyal wingman” της

- Advertisement -

Η Νότια Κορέα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα σε τεχνολογική αυτάρκεια των κινητήρων αεροσκαφών: καθώς η αεροδιαστημική βιομηχανία Hanwha Aerospace ξεκινά δοκιμές εδάφους νέου κινητήρα για το εγχώριας ανάπτυξης μη επανδρωμένο συνοδευτικό μαχητικό, LOWUS (Low Observable Unmanned Wingman System), από τον Ιανουάριο του 2026.

Ο κινητήρας σύμφωνα με το Energy Economy News είναι ένας turbofan των 5.500 λιβρών, που ανέπτυξαν από κοινού η Hanwha Aerospace και η κρατική Υπηρεσία Αμυντικών Επενδύσεων (ADD). Οι δοκιμές θα κρίνουν αν είναι σε θέση να αντικαταστήσει τον ουκρανικής κατασκευής AI-222, που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για την πρόωση του πρωτοτύπου του LOWUS.

Και η Νότια Κορέα πλέον έχει το δικό της μη επανδρωμένο “συνοδευτικό μαχητικών”

Υπεύθυνοι της νοτιοκορεατικής βιομηχανίας δήλωσαν ότι ο ουκρανικός κινητήρας, προϊόν της Ivchenko-Progress στη Ζαπορίζια, αποτέλεσε μια ενδιάμεση λύση για την πραγματοποίηση των πτητικών δοκιμών. Με τον ουκρανικό το LOWUS απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί σαν παραστάτης των επανδρωμένων μαχητικών αλλά με έναν κινητήρα μεγαλύτερης ώσης θα ξεδιπλώσει τις πραγματικές δυνατότητές του.

ADD και Hanwha Aerospace, σχεδιάζουν να ολοκληρώσουν την ανάπτυξη του νέου κινητήρα πριν το LOWUS μπει σε φάση πλήρους παραγωγής στα μέσα του 2030. Ήδη, ένα πρωτότυπο του επιδείχθηκε στην πρόσφατη αμυντική έκθεση ADEX 2025 στη Σεούλ, ενδεικτικό ότι το πρόγραμμα ανάπτυξης βαδίζει γοργά.

Το LOWUS είναι stealth και σχεδιάστηκε για να πετά σε συνεργασία με το εγχώριο μαχητικό KF-21, πραγματοποιώντας αποστολές υψηλού κινδύνου και αναπτύσσοντας τακτικές κορεσμού ή “mosaic warfare” με μικρό κόστος. Αναλυτες υπολογίζουν την τιμή μονάδας, όταν επιτευχθεί πλήρης παραγωγή με τον κορεατικό κινητήρα, στα 700.000 δολάρια.

Μοντέλο του υπό ανάπτυξη κινητήρα για το UCAV LOWUS (φωτογραφία: Janes/Akhil Kadidal)

Το πρόγραμμα του κινητήρα εκκίνησε το 2013 με μια επένδυση 153,1 δισεκατομμυρίων γουόν (περί τα 91 εκ. ευρώ) δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη του αεριοστροβίλου, του συμπιεστή υψηλής πίεσης και τεχνολογιών εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τη Hanwha Aerospace το σχέδιο προσφέρει μακρό κύκλο ζωής, με λειτουργία άνω των 1.000 ωρών μεταξύ εργοστασικής συντήρησης, ανάλογης των διεθνών στρατιωτικών στάνταρτ ποιότητας.

Άλλα εγχώρια προγράμματα περιλαμβάνουν έναν κινητήρα turboprop ισχύος 1.400 ίππων για drones μέσων υψών, έναν turbofan ισχύος 10.000 λιβρών για μεγάλα UAV και UCAV και έναν κλάσης 16.000 λιβρών για το μαχητικό KF-21 Block III.

Η μετάβαση από έναν ουκρανικό σε έναν κινητήρα εγχώριας ανάπτυξης αποκαλύπτει και μια ευρύτερη στρατηγική αξία: μεγάλα προγράμματα αμυντικών επενδύσεων δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα σε καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην ανατολική Ευρώπη και γενικά η εξάρτηση από ξένους προμηθευτές πρέπει να ελαχιστοποιηθεί.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Οκτωβρίου/10 Νοεμβρίου 1912: Μάχη στα Πέντε Πηγάδια,...

0
Σε μια κίνηση αιφνιδιασμού κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, ο οθωμανικός στρατός επιτίθεται κατά του αριστερού της ελληνικής παράταξης στην Ήπειρο, στην τοποθεσία Πέντε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η μεγαλύτερη βρετανική άσκηση εφέδρων εδώ και 40 χρόνια

Πάνω από 800 στρατιώτες της 19ης Ελαφράς Ταξιαρχίας του Βρετανικού Στρατού ολοκλήρωσαν τη μεγαλύτερη εκτός έδρας άσκηση εφέδρων του από τη δεκαετία του 1980.Η...

Σχολή Ικάρων: Ανέγερση νέας Μοίρας με δωρεά του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και ο Πρόεδρος του, κ. Πάνος Λασκαρίδης ανακοίνωσαν, σε συνεννόηση με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ότι προχωρούν στην ανέγερση νέας...

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Muaythai 2025 στην Αθήνα, συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Ιωάννη Παπαδόπουλο

Τα μαχητικά αθλήματα αποτελούν πόλο έλξης για ένα ολοένα αυξανόμενο κοινό στην Ελλάδα ανεξαρτήτου ηλικίας και όχι άδικα, καθώς πέραν της αμιγούς σωματικής εκγύμνασης,...