Η Νότια Κορέα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα σε τεχνολογική αυτάρκεια των κινητήρων αεροσκαφών: καθώς η αεροδιαστημική βιομηχανία Hanwha Aerospace ξεκινά δοκιμές εδάφους νέου κινητήρα για το εγχώριας ανάπτυξης μη επανδρωμένο συνοδευτικό μαχητικό, LOWUS (Low Observable Unmanned Wingman System), από τον Ιανουάριο του 2026.
Ο κινητήρας σύμφωνα με το Energy Economy News είναι ένας turbofan των 5.500 λιβρών, που ανέπτυξαν από κοινού η Hanwha Aerospace και η κρατική Υπηρεσία Αμυντικών Επενδύσεων (ADD). Οι δοκιμές θα κρίνουν αν είναι σε θέση να αντικαταστήσει τον ουκρανικής κατασκευής AI-222, που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για την πρόωση του πρωτοτύπου του LOWUS.
Και η Νότια Κορέα πλέον έχει το δικό της μη επανδρωμένο “συνοδευτικό μαχητικών”
Υπεύθυνοι της νοτιοκορεατικής βιομηχανίας δήλωσαν ότι ο ουκρανικός κινητήρας, προϊόν της Ivchenko-Progress στη Ζαπορίζια, αποτέλεσε μια ενδιάμεση λύση για την πραγματοποίηση των πτητικών δοκιμών. Με τον ουκρανικό το LOWUS απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί σαν παραστάτης των επανδρωμένων μαχητικών αλλά με έναν κινητήρα μεγαλύτερης ώσης θα ξεδιπλώσει τις πραγματικές δυνατότητές του.
ADD και Hanwha Aerospace, σχεδιάζουν να ολοκληρώσουν την ανάπτυξη του νέου κινητήρα πριν το LOWUS μπει σε φάση πλήρους παραγωγής στα μέσα του 2030. Ήδη, ένα πρωτότυπο του επιδείχθηκε στην πρόσφατη αμυντική έκθεση ADEX 2025 στη Σεούλ, ενδεικτικό ότι το πρόγραμμα ανάπτυξης βαδίζει γοργά.
Το LOWUS είναι stealth και σχεδιάστηκε για να πετά σε συνεργασία με το εγχώριο μαχητικό KF-21, πραγματοποιώντας αποστολές υψηλού κινδύνου και αναπτύσσοντας τακτικές κορεσμού ή “mosaic warfare” με μικρό κόστος. Αναλυτες υπολογίζουν την τιμή μονάδας, όταν επιτευχθεί πλήρης παραγωγή με τον κορεατικό κινητήρα, στα 700.000 δολάρια.

Το πρόγραμμα του κινητήρα εκκίνησε το 2013 με μια επένδυση 153,1 δισεκατομμυρίων γουόν (περί τα 91 εκ. ευρώ) δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη του αεριοστροβίλου, του συμπιεστή υψηλής πίεσης και τεχνολογιών εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τη Hanwha Aerospace το σχέδιο προσφέρει μακρό κύκλο ζωής, με λειτουργία άνω των 1.000 ωρών μεταξύ εργοστασικής συντήρησης, ανάλογης των διεθνών στρατιωτικών στάνταρτ ποιότητας.
Άλλα εγχώρια προγράμματα περιλαμβάνουν έναν κινητήρα turboprop ισχύος 1.400 ίππων για drones μέσων υψών, έναν turbofan ισχύος 10.000 λιβρών για μεγάλα UAV και UCAV και έναν κλάσης 16.000 λιβρών για το μαχητικό KF-21 Block III.
Η μετάβαση από έναν ουκρανικό σε έναν κινητήρα εγχώριας ανάπτυξης αποκαλύπτει και μια ευρύτερη στρατηγική αξία: μεγάλα προγράμματα αμυντικών επενδύσεων δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα σε καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην ανατολική Ευρώπη και γενικά η εξάρτηση από ξένους προμηθευτές πρέπει να ελαχιστοποιηθεί.









