27.2 C
Athens
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΤα Lockheed PV-1 και PV-2 του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ

Τα Lockheed PV-1 και PV-2 του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ

- Advertisement -

Μετά από τις δύο πρώτες παραγγελίες του βομβαρδιστικού Ventura για λογαριασμό της Βρετανίας, ακολούθησε μια της Αεροπορίας Στρατού των ΗΠΑ (8 Αυγούστου του 1941), η οποία αφορούσε την κατασκευή 550 αεροσκαφών με τον κωδικό O-56-LO. Οι Pratt & Whitney των Mk. I και II αντικαταστάθηκαν από δύο αερόψυκτους δεκατετρακύλινδρους, διπλής σειράς, Wright R-2600-13 Cyclone, των 1.700 ίππων. Στις αρχές του 1942, η Αεροπορία Στρατού αφαίρεσε το «Ο» που υποδήλωνε την αναγνωριστική έκδοση, μετονομάζοντάς το αρχικώς σε B-34B-1-LO Lexington και κατόπιν σε B-37-LO, λόγω του ότι είχε διαφορετικούς κινητήρες (η ίδια η RAF το προσδιόρισε ως GR Mk.III, αλλά δεν έλαβε κανένα εξ αυτών).

Το ενδιαφέρον όμως άρχισε να σβύνει πριν καν το πρώτο βγει από το εργοστάσιο. Ως αποτέλεσμα, μόνο 18 ολοκληρώθηκαν μεταξύ Σεπτεμβρίου του 1942 και Απριλίου του 1943, όπου έλαβαν την κωδική ονομασία RB-37-LO (το αρχικό «R» υποδήλωνε πως δεν προορίζετο για στρατιωτική χρήση).

Πως το Ναυτικό των ΗΠΑ έφτασε στην παραγγελία των Β-34

Το καλοκαίρι του 1942, η Αεροπορία Στρατού συμφώνησε ως προς την προμήθεια του Ναυτικού με βομβαρδιστικά για την ανάληψη ανθυποβρυχιακών περιπολιών. Μέρος αυτής της συμφωνίας ήταν και η μετατροπή της παραγωγής των Β-34 και Β-37 σε PV-1. Έως εκείνη τη στιγμή, το Ναυτικό χρησιμοποιούσε αποκλειστικώς υδροπλάνα ως βομβαρδιστικά περιπολιών. Το μέγιστο πλεονέκτημά τους ήταν ασφαλώς η αποθαλάσσωση και προσθαλάσσωσή τους. Τα κύρια μειονεκτήματά τους ήταν η μειωμένη ταχύτητα, ο ελλειπής αμυντικός οπλισμός, η μικρή τους εμβέλεια και το περιορισμένο φορτίο βομβών που μπορούσαν να μεταφέρουν. Η στρατηγική όμως άλλαξε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετά από μια εδαφική κατάκτηση, ακολουθούσε η άμεση κατασκευή χερσαίων αεροδιαδρόμων για την υποστήριξη, είτε επιθετικών είτε αμυντικών επιχειρήσεων.

Το Ναυτικό, έχοντας συνειδητοποιήσει πως χερσαία αεροσκάφη – όπως τα Hudsons φερ’ειπείν – υπερτερούσαν των υδροπλάνων στην εκτέλεση και αποτελεσματικότητα ανθυποβρυχιακών καθηκόντων, προσέγγισε την Αεροπορία Στρατού ζητώντας Consolidated B-24 «Liberators». Η τελευταία ήταν αρχικώς απρόθυμη, λόγω ελλείψεως βαρέων βομβαρδιστικών μακράς εμβελείας. Τελικώς, επιτεύχθηκε μία συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές κατά την 7η Ιουλίου του 1942. Βάσει αυτής, το Ναυτικό θα παραλάμβανε έναν συγκεκριμένο αριθμό Liberators (ονομάζονταν Consolidated PB4Y-2 «Privateer»), North Amarican B-25 Mitchells (τα PBJ), καθώς και Lockheed B-34.

Δεδομένου ότι η Αεροπορία Στρατού ήδη διέθετε στο στόλο της δύο εξαιρετικά, για την εποχή τους, μεσαία βομβαρδιστικά, το B-25 και το Martin B-26 «Marauder», δεν χρειαζόταν τρίτο. Ως εκ τούτου, δέχτηκε την ακύρωση του εφοδιασμού της με B-34, επιτρέποντας έτσι στη Lockheed να επικεντρωθεί στην παραγωγή του για το Ναυτικό, το οποίο θα είχε και την επιμέλεια όλων των περαιτέρω διανομών του αεροσκάφους, είτε για δική του χρήση είτε για εξαγωγές με τη μορφή Lend-Lease.

Εκτόξευση τορπίλης από το PV-1

Μετατροπή των Β-34 και Β-37 σε PV-1

Την ίδια κιόλας ημέρα της επιτεύξεως της συμφωνίας, το Ναυτικό παρήγγειλε 200 PV-1 (έφερε τον κωδική ονομασία Model 237-27-01), το οποίο δομικώς δεν διέφερε από το B-34/Ventura Mk. ΙΙΑ. Ο εξοπλισμός της Αεροπορίας Στρατού αντικαταστάθηκε με αυτόν του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η χωρητικότητα καυσίμων αυξήθηκε κατά 19,5%. Είχε δύο σταθερά πολυβόλα των 12,7 χλστ. στο επάνω μέρος του ρύγχους, δύο πολυβόλα στο ραχιαίο πυργίσκο Martin και δύο ακόμη αμυντικά των 7,62 χλστ. στο κάτω μέρος της ατράκτου. Επίσης, η καταπακτή μετασκευάστηκε ώστε να δέχεται 1.360 κιλά βομβών ή μια τορπίλη. Εκείνα τα πρώτα PV-1 διατήρησαν τα plexiglass παράθυρα στα πλαϊνά και το πάτωμα του ρύγχους.

Close-up του Wright R-2600-13 Cyclone, ισχύος 1.700 ίππων

Με το πρώτο PV-1 να πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση στις 3 Νοεμβρίου του 1942, το Ναυτικό προχώρησε σε τέσσερις ακόμη παραγγελίες, συνόλου 1.600 αεροσκαφών, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ Δεκεμβρίου του 1942 και Μαΐου του 1944. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και 387 που παραδόθηκαν στη RAF ως Ventura G.R. V (άλλα εξ αυτών εστάλησαν αργότερα στις Πολεμικές Αεροπορίες του Καναδά, της Νέας Ζηλανδίας, της Αυστραλίας και της Νοτίου Αφρικής).

Eξαιρετική φωτογραφία των δύο πολυβόλων στα πλαϊνά του επάνω μέρους του ρύγχους και των τριών πιο κάτω

Τα μεταγενέστερα PV-1 εφοδιάστηκαν με ραντάρ AN/ASD-1 στο ρύγχος, τρία επιπλέον πολυβόλα των 12,7 χλστ., επίσης στο ρύγχος, από το οποίο αφαιρέθηκαν τα plexiglass panels, και τέλος τοποθετήθηκαν κάτω από τις πτέρυγες οκτώ ράγες για τη ρίψη ρουκετών υψηλής ταχύτητας (HVAR) των πέντε ιντσών.

Το ρυγχαίο ραντάρ AN/ASD-1 του Lockheed PV-1

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Το μη επανδρωμένο Blue Whale σε δράση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο

Στην ελληνική αμυντική επικαιρότητα έχει μπει και το υποβρύχιο μη επανδρωμένο (UUV), Βlue Whale, που αναπτύχθηκε από την ισραηλινή Israel Aerospace Industries (IAI), καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ WSJ: Η Χαμάς ξεκίνησε τον πόλεμο για να ματαιώσει την...

94
Η επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου 2023, δεν ήταν μια ακόμα κλιμάκωση στη μακροχρόνια ισραηλινο-παλαιστινιακή σύγκρουση, αλλά φαίνεται να είχε ένα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Μαΐου 1941:”Επιχείρηση Ερμής”, η Μάχη της Κρήτης...

3
Έχοντας ολοκληρώσει την κατάκτηση της ηπειρωτικής Ελλάδας, η γερμανική διοίκηση εξαπολύει την «επιχείρηση Ερμής» (Unternehmen Merkur), για την κατάληψη της Κρήτης από αέρος.Στο νησί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Fairchild XC-120 Packplane, όταν τα κοντέινερ έγιναν… μεταγωγικά!

Κατά την περίοδο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η ανάγκη για αποτελεσματικότερες μεθόδους μεταφοράς στρατιωτικού υλικού οδήγησε σε καινοτόμα σχέδια αεροσκαφών. Ένα από τα...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Μαΐου 1941: Απογειώνεται το πειραματικό Gloster E.28/39, το πρώτο βρετανικό αεριωθούμενο

Το E.28/39 της Gloster Aircraft πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Είναι το πρώτο βρετανικό αεριωθούμενο μαχητικό και το πρώτο αεριωθούμενο των Συμμάχων.Πειραματικά αεροσκάφη jet...

Η Πολεμική Αεροπορία ξαναπετά με ένα T-6 Harvard!

Τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του yφυπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Αθανάσιου Δαβάκη, η τελετή ένταξης του αεροσκάφους T-6 Harvard στην Πολεμική Αεροπορία,...