Η εταιρία Lockheed Martin που κατασκευάζει το F-35, φαίνεται να μην ανησυχεί ιδιαίτερα από τις όποιες πιθανές επιπτώσεις της εκδίωξης της Τουρκίας από το F-35.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Defence News με τίτλο “Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, και όχι η Τουρκία, προκαλεί απογοήτευση στα στελέχη της Lockheed για το πρόγραμμα του F-35“, η Lockheed εμφανίζεται ανήσυχη για την “ασυνεπή ζήτηση” από τις Αμερικανικές ΕΔ και ειδικά την USAF.
Στις 23 Απριλίου, ένας αναλυτής της Wall Street ρώτησε την CEO της Lockheed, Marillyn Hewson, αναφορικά με τις διακυμάνσεις στο ρυθμό παραγωγής του F-35, που προκαλούνται από (αριθμητικές) διακυμάνσεις στις απαιτήσεις απόκτησής του από τις ΗΠΑ και την αβεβαιότητα για μελλοντικές παραγγελίες από Τουρκία, Καναδά και Ιταλία.
Η Hewson δεν αναφέρθηκε ονομαστικά στη Τουρκία, αλλά επισήμανε πως οι αποφάσεις για τη συμμετοχής της στο πρόγραμμα, επαφίενται στην Αμερικανική Κυβέρνηση.
“Υποθέτω πως το JPO (το γραφείο προγράμματος του F-35) θα πρέπει να καταλήξει στον αριθμό των αεροσκαφών που θα αγοραστούν, (και) σε ποιο χρονικό σημείο, καθώς οι χώρες εξετάζουν τις αποφάσεις απόκτησης ή οι καταστάσεις έχουν αλλάξει για κάποιους από τους συνεταίρους μας. Πιστεύω πως τα καταφέρνουν αρκετά καλά και η απαίτηση (για νέα αεροσκάφη) είναι ισχυρή”.
Ο επικεφαλής οικονομικών υποθέσεων της Lockheed, Ken Possenriede επισήμανε το μικρό αριθμό συμβολαίων από ξένες χώρες.
Εν τω μεταξύ, η Τουρκία πρόκειται να αγοράσει 100 F-35A καθ ‘όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Οι τουρκικές εταιρείες αποτελούν επίσης μέρος της βιομηχανικής βάσης του προγράμματος και διαδραματίζουν ρόλο στη συντήρηση αεροσκαφών, μια πιθανή επιπλοκή που ούτε η Hewson ούτε ο Possenriede σχολίασαν.
Από το FY20, η Lockheed θα είναι σε θέση να προσφέρει το F-35A με κόστος 80 εκατομμύρια δολάρια ή λιγότερο, ανέφερε ο Possenriede. Η εταιρεία εργάζεται επίσης για να μειώσει το κόστος σε 25.000 δολάρια ανά ώρα πτήσης μέχρι το 2025, το οποίο είναι ίσο με το κόστος ανά ώρα πτήσης μαχητικών τέταρτης γενιάς.
Εν κατακλείδι, σύμφωνα πάντα με το Defence News, η Lockheed εμφανίζεται περισσότερο προβληματισμένη από τη ζήτηση του F-35 στην αμερικανική αγορά -κάτι που είναι λογικό διότι είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος πελάτης- και λιγότερο με τη ζήτηση του αεροσκάφους από τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας.