14 C
Athens
Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024
MEDIAVIDEOΒίντεο της Ημέρας: Phenix, Lightning II, και όχι μόνο, πάνω από το...

Βίντεο της Ημέρας: Phenix, Lightning II, και όχι μόνο, πάνω από το Αιγαίο

- Advertisement -

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Από τη δραστηριότητα του γαλλικού ιπτάμενου τάνκερ A330MRTT Phenix στην άσκηση Ramstein Flag 24, που υποστήριξε την μετάβαση των γαλλικών Rafale στην Ελλάδα, αλλά ανεφοδίασε και ποικιλία αεροσκαφών, ανάμεσά τους F-35A (Πηγή όλων των βίντεο: @mibosredon)

Το καινούργιο μας Τεύχος 52, Οκτώβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα στο τέλος της εβδομάδας με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά ΕΔΩ

 

 

Αναφορικά με το A330MRTT Phenix της Γαλλικής Αεροπορίας “αντιγράφουμε” από την Π&Δ Απρίλιος 2020 ένα κομμάτι από το άρθρο του H.P. Grolleau: 

Το πρώτο Phenix (MSN 41/«F-UJCG») εντάχθηκε επίσημα στο οπλοστάσιο της Armee de l’Air στις 19 Σεπτεμβρίου 2018 μετά την παράδοσή του τον Ιούλιο εκείνης της χρονιάς. Έκτοτε οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες, όπως μας είπε ο αντισμήναρχος Guillaume (όλα τα πραγματικά ονόματα του γαλλικού στρατιωτικού προσωπικού δεν ανακοινώνονται κατ’ απαίτηση του γαλλικού υπουργείου Άμυνας), διοικητής της 31ης EARTS (Escadre Aerienne de Ravitaillement et de Transport Strategique, Πτέρυγα Εναέριου Ανεφοδιασμού και Στρατηγικών Μεταφορών). Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Με δύο αεροπλάνα επιχειρησιακά μέχρι τώρα η είσοδος σε υπηρεσία υπήρξε απροβλημάτιστη και πλήρως επιτυχημένη». Η Μονάδα κήρυξε αρχική επιχειρησιακή διαθεσιμότητα νωρίς τον Οκτώβριο του 2019 σε ό,τι αφορά στον ανεφοδιασμό εν πτήση και τη μεταφορά προσωπικού και φορτίων, όχι όμως και για αποστολές MEDEVAC, που επίσης θα αποτελέσουν μέρος των καθηκόντων της στο μέλλον. Η διαδικασία IOC ήταν γρήγορη και οι ασκήσεις υποστήριξης της γαλλικής εναέριας πυρηνικής αποτροπής (που είναι το πρωτεύον καθήκον) των Phenix αποτελούν πλέον ρουτίνα, μαζί με τα Stratotanker, τα οποία συνεχίζουν να υπηρετούν και σε συνεργασία με AWACS και Rafale. Να θυμίσουμε ότι ο τύπος πραγματοποίησε δοκιμές σε περιβάλλον πολύ υψηλών θερμοκρασιών στη βάση Al Dhafra στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τον Ιούλιο του 2019, ενώ η παράδοση ενός τρίτου αεροσκάφους αναμένεται τον Οκτώβριο του 2020.

ERVTS 1/31 «Bretagne»

Τον Οκτώβριο του 2019 η «κληρονομιά» του περίβλεπτου ονόματος «Bretagne» πέρασε από την κοινότητα των C-135FR/KC-135RG σε αυτήν των A330 MRTT, με σκοπό να συνεχιστεί η αεροπορική παράδοση. Όπως οι «Alsace», «Lorraine», «Ile de France» και «Normandie-Niemen», έτσι και η «Bretagne» ήταν μία από τις πέντε Μοίρες των Δυνάμεων των Ελεύθερων Γάλλων που πολέμησαν στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Ως μέρος των FAFL (Forces Aeriennes Francaises Libres), οι τέσσερις από αυτές έδωσαν μάχη κατά των δυνάμεων του Άξονα μαζί με τη RAF, ενώ η «Normandie-Niemen» πρόσφερε στον αγώνα στο πλευρό των σοβιετικών δυνάμεων. Παράλληλα με τη νέα ονομασία άλλαξε και ο χαρακτηρισμός της Μοίρας από GRV (Groupe de Ravitaillement en Vol, Ομάδα Εναέριου Ανεφοδιασμού) σε ERVTS (Escadron de Ravitaillement en Vol et de Transport Strategique), ώστε να αντανακλά με περισσότερη ακρίβεια το ευρύ φάσμα ρόλων που θα υλοποιούν τα Phenix.

Ταυτόχρονα ανασυγκροτήθηκε η Escadron de Ravitaillement en Vol 4/31 «Sologne», για να συνεχίσει την αξιοποίηση των Stratotanker μέχρι και την πλήρη απόσυρσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη για το 2027. Η συγκεκριμένη Μοίρα επιχειρούσε παλαιότερα (από τον Απρίλιο του 1966 έως και τον Αύγουστο του 1993) με C-135F από τη βάση της Avord, πριν διαλυθεί στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της AdlA. Τελικά η 31η EARTS πλαισιώνεται από δύο ακόμη μονάδες:

* Την Escadron de Transformation Phenix 3/31 «Landes» (ETP, Μοίρα Μετεκπαίδευσης Phenix), που θα διαχειριστεί το σύνολο των διαδικασιών μετάπτωσης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης των πληρωμάτων των A330 MRTT από τον Σεπτέμβριο του 2020 και

* Την ERVTS 2/31 «Esterel», που θα έχει διοικητική υπαγωγή στην Πτέρυγα από το 2021, αλλά θα παραμείνει στη βάση τής Creil (αν και τα A310/A340 που αξιοποιεί θα βρίσκονται πάντα στο Αεροδρόμιο Roissy Charles de Gaulle για κρατική/κυβερνητική χρήση). Τον Σεπτέμβριο του 2023 η Μοίρα θα μετακινηθεί στη βάση του Istres, θα μεταπέσει σε Phenix και θα γίνει επίσημα η δεύτερη Μοίρα για τα MRTT ως η ERVTS 2/31. Η διαδικασία αναμένεται εύκολη και οικονομική, αφού, σύμφωνα με την Airbus, απαιτούνται μόνο δύο συνεδρίες σε εξομοιωτή πτήσης για τη μετεκπαίδευση ενός χειριστή A340 σε A330. Στο τέλος, τόσο η ERVTS 1/31 όσο και η ERVTS 2/31, θα αναδιοργανωθούν στα ίδια παράλληλα πρότυπα. Για την εξυπηρέτηση του μεγάλου αριθμού επιβατών και τον αυξημένο όγκο φορτίου που θα διακινείται από την Istres θα δημιουργηθεί ένας νέος τερματικός σταθμός με σύγχρονα εμπορικά χαρακτηριστικά, με τις εργασίες να ξεκινούν άμεσα. Η Escadron de Soutien Technique Aeronautique 15/31 «Camargue» θα αναλάβει τη συντήρηση των A330 στην Istres.

 

Στρατηγική αποτροπή και εναέριος ανεφοδιασμός

Οι αποστολές που υλοποιούν τα Phenix περιλαμβάνουν ανεφοδιασμό εν πτήση για προβολή ισχύος (είτε άμεσα ως μέρος «πακέτου» είτε έμμεσα υποβοηθώντας μαχητικά να μετασταθμεύσουν για τέτοια καθήκοντα), μεταφορές μεγάλης και πολύ μεγάλης εμβέλειας και (σύντομα) εκκένωση/μεταφορά τραυματιών από θέατρα επιχειρήσεων και περιοχές διεθνών κρίσεων.

Η υποστήριξη της γαλλικής πυρηνικής αποτροπής αποτελεί όμως την κύρια αποστολή του τύπου. Ο διοικητής της 31ης EARTS μας εξηγεί: «Ένα A330 μπορεί να υποστηρίξει δυο Rafale σε αποστολή άνω των 10.000 km (6.214 μιλίων) αντί των 8.000 km (4.970 μιλίων) που μετά βίας μπορούν να καλύψουν τα C-135FR. Αυτό επιδείχθηκε νωρίς το 2019, όταν δυο μαχητικά του τύπου πέταξαν στο νησί Ρεϊνιόν στον Ινδικό ωκεανό, κοντά στη Μαδαγασκάρη. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη αύξηση στην εμβέλεια, της τάξης του 25%, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση του σκέλους της πυρηνικής αποτροπής που παρέχει η Γαλλική Αεροπορία».

Η προσθήκη Link 16 είναι επίσης κρίσιμη εξέλιξη και προσφέρει σημαντική αύξηση στις δυνατότητες επιχειρησιακής διασύνδεσης. «Είναι ένα εξαιρετικό σύστημα που βελτιώνει κατακόρυφα την αντίληψη της επιχειρησιακής κατάστασης, η οποία προηγουμένως ήταν πολύ περιορισμένη» μας αναφέρει ο συνομιλητής μας και προσθέτει: «Αυτό σημαίνει αυξημένη αυτοπροστασία και υψηλές πιθανότητες επιβίωσης στη διάρκεια μιας αποστολής. Το 2020 το τρίτο Phenix που θα παραδοθεί θα είναι και το πρώτο αεροπλάνο εφοδιασμένο με το σύστημα L16 JRE ή Joint Range Extension. Αυτό σε συνδυασμό και με τη δορυφορική υποδομή που διαθέτουν τα MRTT θα καταστήσει τα αεροσκάφη κόμβους αναμετάδοσης επικοινωνιών μεγάλης εμβέλειας και αυτονομίας. Επιχειρησιακά το JRE θα μας επιτρέπει να μεταφέρουμε όχι μόνο εντολές από τα κέντρα διοίκησης της AdlA προς τα άλλα αεροσκάφη, αλλά και την πλήρη εικόνα της τακτικής κατάστασης αμφίδρομα με πρωτόγνωρη ακρίβεια και πληρότητα πληροφοριών». 

Στρατηγικές μεταφορές

Το Phenix έχει ήδη αποδείξει την αξία του ως μεταφορικό, βασισμένο στα χαρακτηριστικά που έκαναν το A330 ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Airbus. Στην τυπική διαμόρφωση, την οποία υιοθετεί η AdlA, τα αεροπλάνα έχουν 88 καθίσματα αντίστοιχων προδιαγραφών με την οικονομική θέση των αεροπορικών εταιρειών. Αν και δεν διαθέτουν IFES (In-Flight Entertainment System), καθένα από τα καθίσματα ενσωματώνει παροχή ηλεκτρικής ενέργειας 220 volt και διασύνδεση USB. Ανάλογα με τις ανάγκες μπορούν να προστεθούν επιπλέον 184 καθίσματα στο κεντρικό τμήμα της καμπίνας μέσα σε λίγες ώρες. Η Γαλλική Αεροπορία έχει προμηθευτεί τρεις πλήρεις συλλογές καθισμάτων επιβατών, ώστε να αυξήσει την ευελιξία των επιχειρήσεων. Με την αφαίρεση όλων των καθισμάτων το αεροπλάνο αποκτά την ικανότητα μεταφοράς τριών επιπλέον τόνων (6.608 λιβρών) καυσίμου για εναέριο ανεφοδιασμό.

Ο επισμηναγός Aurelien, αξιωματικός επιχειρήσεων της ERVTS 1/31 «Bretagne», μας ενημερώνει σχετικά: «Μεταφέρουμε τόσο επιβάτες όσο και ελαφρά/μέσα φορτία. Σε αυτά, πέραν των αποσκευών των επιβατών, περιλαμβάνεται μια ευρεία γκάμα εξοπλισμού, όπως ολόκληροι κινητήρες M88 για Rafale, ατρακτίδια Atlis, Damocles και Talios, ανταλλακτικά, ακόμη και πυρομαχικά, κυρίως πυραύλους. Υλοποιούμε μεταφορές εναλλαγής προσωπικού γαλλικών κλιμακίων σε ανάπτυξη σε διάφορα σημεία του πλανήτη, υπερπόντιες γαλλικές κτήσεις ή θέατρα επιχειρήσεων, συνεπικουρώντας το έργο τού στόλου των A310/A340, που αξιοποιεί στα ίδια καθήκοντα η Μοίρα “Esterel”. Στην πρόσφατη σχετική μας δραστηριότητα εκτελέσαμε δρομολόγια προς την Καγιέν της Γαλλικής Γουιάνας και το Φορτ ντε Φρανς στη Μαρτινίκα των Γαλλικών Αντιλλών. Λόγω των άμεσων καταβολών του από την εμπορική αεροπορία το Phenix αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο σε καθημερινή χρήση, ενώ παράλληλα μας επιτρέπει να αυξήσουμε τη δυνατότητα σχεδιασμού τακτικών επιχειρήσεων, όπως τη συνοδεία μαχητικών σε αποστολές. Ειδικά όταν αυτές αφορούν μετασταθμεύσεις σε μεγάλες αποστάσεις, μεταφέρουμε όχι μόνο εξοπλισμό, υλικά υποστήριξης και ανταλλακτικά, αλλά και εφεδρικούς πιλότους μαζί με μηχανικούς στην ίδια πτήση. Στον τομέα αυτό το A330 MRTT κυριολεκτικά αλλάζει το παιχνίδι συγκριτικά με τα C-135FR/KC-135R, που είχαν κάποιες τέτοιες ικανότητες, αλλά σε πολύ περιορισμένο επίπεδο».

 

Μια ταχεία διαδικασία αξιοποίησης

Το Phenix αναλαμβάνει με γοργό ρυθμό τους ρόλους των Stratotanker, τα οποία ήδη βλέπουν τα καθήκοντά τους να περιορίζονται σχεδόν άμεσα. Σύμφωνα με τον παρόντα σχεδιασμό, που βασίζεται στις επιχειρησιακές ανάγκες οι οποίες είχαν προβληθεί το 2018-2019, το πρώτο C-135FR αναμένεται να αποσυρθεί αμέσως μετά την παραλαβή του τρίτου A330 MRTT. Στην πορεία η διαδικασία θα συνεχιστεί με ένα από τα παλαιά τάνκερ/μεταγωγικά να παραχωρεί τη θέση του σε κάθε καινούριο. Η εκπαίδευση νέων χειριστών όσο και η μετάπτωση ιπτάμενου προσωπικού από άλλους τύπους για τα C-135FR θα συνεχιστεί έως το 2021, λόγος για τον οποίο ο εξομοιωτής του τύπου είναι προγραμματισμένο να υποστεί εκσυγχρονισμό μικρής κλίμακας. Εκτός απροόπτου το σύνολο των C-135FR θα έχει αποσυρθεί μέχρι το 2023, αφήνοντας μόνο τρία KC-135RG να συνεχίζουν να υπηρετούν δίπλα στα Phenix έως το 2027. Η Armee de l’Air ελπίζει ότι στο μεσοδιάστημα θα εξασφαλίσει τα κονδύλια για να μπορέσει να ασκήσει την υφιστάμενη προαίρεση για τρία επιπλέον MRTT, πέραν των 12 που υπάρχουν σε παραγγελία.

Μέχρι και την εποχή της επίσκεψής μας, στο τέλος του 2019, όλοι οι χειριστές των Phenix προέρχονταν από μετεκπαίδευση. Αναμενόταν όμως ο πρώτος πιλότος απευθείας από την παραγωγική διαδικασία της Adla για πολυκινητήριους τύπους, που λαμβάνει χώρα στη βάση της Avord και έχει διάρκεια τριών μηνών. Ο αντισμήναρχος Guillaume σχολιάζει: «Προς το παρόν έχουμε ποικιλία πληρωμάτων με πολύ διαφορετική προέλευση. Διαθέτουμε, για παράδειγμα, ιπταμένους από C-135FR, A340 και Casa 235, οι οποίοι πέρασαν πρώτοι το στάδιο της μετεκπαίδευσης. Σύντομα θα “βγουν” και οι πρώτοι πιλότοι, οι οποίοι μετεκπαιδεύονται από μαχητικά και έχουν δύο πλεονεκτήματα: την εμπειρία να επιχειρούν σε μεγάλα “πακέτα” αεροσκαφών και τη γνώση της χρήσης Link 16. Η προσμονή για την ένταξή τους είναι μεγάλη, καθώς προσβλέπουμε στο να μας μεταδώσουν τις γνώσεις τους με στόχο την αύξηση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας».

Εξαιρετική αξιοπιστία

Σε αντίθεση με άλλα «προϊόντα» Airbus όπως τα Tiger, τα NH90 Caiman ή τα A400M Atlas, που έχουν καταστεί διαβόητα για προβλήματα στην υποστήριξη, τα Phenix έχουν επιδείξει πολύ υψηλό βαθμό αξιοπιστίας και κατά συνέπεια και διαθεσιμοτήτων από την πρώτη ημέρα που μπήκαν σε υπηρεσία. Όταν επισκεφθήκαμε τη βάση του Istres στα τέλη Νοεμβρίου 2019, οι άνθρωποι της 31ης EARTS ήταν ιδιαίτερα υπερήφανοι από το γεγονός ότι μία μόνο προγραμματισμένη αποστολή είχε ακυρωθεί για τεχνικούς λόγους τους πρώτους 11 μήνες αξιοποίησης των MRTT, επιδεικνύοντας διαθεσιμότητα 98%, που τα Stratotanker δεν απήλαυσαν ποτέ στην καριέρα τους, πολύ δε περισσότερο τώρα που αυτή βρίσκεται στη δύση της. Το επίτευγμα αυτό δεν εκπορεύεται μόνο από την εμπορική καταγωγή του Phenix, αλλά και από το γεγονός ότι άλλοι πελάτες τού αεροσκάφους, όπως η RAF με τα Voyager KC2/KC3 και η RAAF με τα KC-30A, έχουν ήδη επιλύσει τα προβλήματα της στρατιωτικοποιημένης έκδοσης, που ήταν αρκετά.

Με το Phenix, η Arme de l’Air και οι γαλλικές ένοπλες δυνάμεις γενικότερα έχουν στη διάθεσή τους όχι μόνο μια πλατφόρμα εναέριου ανεφοδιασμού υψηλών επιδόσεων που εντάχθηκε γοργά μέσα στο επιχειρησιακό στερέωμά τους, αλλά και ένα αεροσκάφος που μπορεί να εκτελεί ήδη πολλά άλλα καθήκοντα με προοπτική να γίνουν περισσότερα στο μέλλον. Από την άλλη, το A330 MRTT έχει επίσης εδραιώσει τη θέση του στον συγκεκριμένο τομέα, με 60 παραγγελίες μέχρι σήμερα από 11 αεροπορίες και προοπτική να προσελκύσει περισσότερες στο άμεσο μέλλον μέσω συζητήσεων που γίνονται με υφιστάμενους και νέους πελάτες. Ας σημειωθεί ότι το αεροσκάφος τής Airbus θα προσφερθεί και πάλι στην USAF στο πλαίσιο του προγράμματος KC-Y, στο οποίο αναζητείται ο αντικαταστάτης τού KC-10A Extender, ενώ υπάρχει επίσης σε εκκρεμότητα και το πρόγραμμα KC-Z ως τρίτη φάση για την αντικατάσταση των KC-135R Stratotanker, αν και εκεί προφανώς έχει το προβάδισμα το KC-46A.

ARO, μια νέα ειδικότητα στις τάξεις της Armee de lAir

Με την είσοδο των Phenix σε χρήση αναπτύχθηκε στους κόλπους της Armee de l’Air μια νέα ειδικότητα, αυτή του ARO (Air Refueling Operator, στα αγγλικά) η οποία αντικαθιστά σταδιακά την προηγούμενη, τη γνωστή ως ORV (Operateur de Ravitaillement en Vol, στα γαλλικά). Αν και μεταφράζονται το ίδιο, έχουν μια σημαντική διαφορά που χαρακτηρίζει και την κατάσταση των πραγμάτων. Οι πρώτοι πετούν αποκλειστικά στα Phenix, ενώ οι δεύτεροι αποτελούν μόνο μέλη των πληρωμάτων των C-135FR/KC-135RG και δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη ή προσωπικό που να επιχειρεί και στους δύο τύπους. Η αρχισμηνίας Stephane, που είναι πρώην ORV και νυν ARO, μας υπογραμμίζει: «Αν και πολλοί νομίζουν ότι οι δυο ειδικότητες έχουν τα ίδια καθήκοντα, στην πράξη πρόκειται για δυο εντελώς διαφορετικές δουλειές. Ως ORV έπρεπε να δουλεύω πρηνηδόν στο πίσω μέρος ενός απομονωμένου και κρύου χώρου, στην κοιλιά του Stratotanker απ’ όπου είτε χειριζόμουν το boom είτε προσπαθούσα να επιτηρώ τα μαχητικά που παραλάμβαναν καύσιμα από τα υποπτερυγικά ατρακτίδια. Ήταν άβολο, κουραστικό και δύσκολα άντεχε κανείς τις μακροχρόνιες διαδικασίες εναέριων ανεφοδιασμών. Στο MRTT κάθομαι στο πιλοτήριο, πίσω από τους δύο χειριστές, σε έναν άνετο σταθμό εργασίας που δεν διαφέρει σε τίποτε από ένα γραφείο με υπολογιστή. Μπορώ έτσι να αφοσιωθώ πολύ περισσότερο στην αποστολή απ’ ό,τι στο Stratotanker. Έχω στη διάθεσή μου ένα μεγάλο συγκρότημα οπτικής επιτήρησης εξ αποστάσεως με επτά σετ διπλών καμερών, σε δυο από τα οποία αυτές είναι περιστρεφόμενες και μπορούν να μεγεθύνουν τη θέα προς οποιοδήποτε σημείο του τόξου κάλυψης. Για παράδειγμα, εάν θέλω να δω κάτι «από κοντά» στο “καλάθι” που αναπτύσσω για τα μαχητικά που έχουν υποδομή “hose and probe”, μπορώ να το κάνω με την άκρη των δακτύλων μου και ένα στικ. Κάθε σετ αποτελείται από μία κάμερα ημέρας και μία νυχτερινής παρατήρησης, ενώ το αεροπλάνο διαθέτει πολλαπλά συστήματα φωτισμού στο ορατό και το υπέρυθρο φάσμα, ανάλογα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Για να λειτουργήσουμε το boom που υπάρχει στην πίσω κοιλιά του αεροπλάνου, φοράμε ειδικά 3-D γυαλιά, όχι πολύ διαφορετικά από αυτά που βρίσκει κανείς στις κινηματογραφικές αίθουσες, οι οποίες προβάλλουν τρισδιάστατες ταινίες. Μας βοηθούν στο να αποκτήσουμε την τρίτη διάσταση του βάθους, που είναι απαραίτητη για να μετακινήσουμε τον πρόβολο και να τον συνδέσουμε με την υποδοχή πάνω στο αεροσκάφος που ανεφοδιάζεται. Με το συγκεκριμένο σύστημα -προς το παρόν- έχουμε αποκτήσει διαθεσιμότητα μόνο με γαλλικά E-3F, αλλά σταδιακά ο κατάλογος των δυνητικών αποδεκτών θα αυξάνεται και τελικά θα περιλάβει όλους τους τύπους του NATO με αντίστοιχη υποδομή εναέριου ανεφοδιασμού. Από τα τέλη του χρόνου (2019) ξεκινούμε μια διαδικασία που αφορά τα F-16 και θα διευρύνουμε την γκάμα, όπως έγινε και στα C-135FR/KC-135RG με F-15, B-52, B-1B, C-17, ξένα AWACS και ίσως F-22A Raptor ή F-35A Lightning II».

 

Medevac

Όπως αναφέρθηκε και στο άρθρο, ο στόλος των Phenix θα αποδεσμευτεί σύντομα και για επιχειρήσεις απομάκρυνσης τραυματιών, με τρεις διαμορφώσεις που έχουν μέχρι στιγμής εγκριθεί:

 

* Έκτακτης ανάγκης για την κατά περίσταση μεταφορά τραυματιών/ασθενών σε φορεία, με δυο από αυτά σε ειδικό ικρίωμα που τοποθετείται πάνω από τα καθίσματα της καμπίνας χωρίς την ανάγκη αφαίρεσής τους. Η επιλογή αυτή, που προέρχεται από την εμπορική αεροπορία, είναι διαθέσιμη και στα A310/A340 της Μοίρας «Esterel».

* Εντατικής φροντίδας με τη συλλογή Medevac «Morphee medical» για έως και 10 τραυματίες/ασθενείς (από μόνο έξι στην εφαρμογή της σε C-135FR). Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και με την εγκατάσταση της υποδομής αυτής το αεροπλάνο διατηρεί τη μεταφορική ικανότητα των 88 επιβατών και υπάρχει αρκετός χώρος και για τη φιλοξενία του υγειονομικού προσωπικού.

* Χρήση της συλλογής CM30 για έως και 30 λιγότερο σοβαρές περιπτώσεις τραυματιών/ασθενών, που δεν απαιτούν εξοπλισμό εντατικής φροντίδας, αν και 10 από αυτούς μπορούν να είναι συνδεδεμένοι με συσκευές παρακολούθησης ζωτικών λειτουργιών.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

31
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Νοεμβρίου 1943: Μάχη της Λέρου, η τελευταία...

1
Ξεκινά η Μάχη της Λέρου με την απόβαση γερμανικών στρατευμάτων στο νησί.Η Λέρος είχε καταληφθεί από τους Ιταλούς στον ιταλοτουρκικό πόλεμο το 1912, μαζί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υποστηρίζοντας το F-35: Ελληνο-ολλανδική ημερίδα με κρίσιμα διδάγματα για εμάς

Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ημερίδα που διοργανώθηκε από την Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (Ε.ΕΛ.Ε.Α.Α.) σε συνεργασία με τον Ολλανδικό κρατικό...

Πρώτη πτήση του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet-βίντεο

Την παρθενική του πτήση πραγματοποίησε το δεύτερο πρωτότυπο του Hurjet της TAI/TUSAS, διάρκειας 26 λεπτών κατά την οποία έφτασε σε ύψος 10.000 ποδών και...

Με το ζόρι 20.000 στρατιώτες ετοιμοπόλεμους διαθέτει η Βρετανία!

Σε κοινοβουλευτικό έλεγχο προ ημερών στη Βρετανία, ο υφυπουργός Άμυνας, Luke Pollard, έδωσε στη δημοσιότητα πίνακα με το ετοιμοπόλεμο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων από...