Αν και η μια πτυχή της εξαγοράς της ιταλικής Piaggio Aerospace, πρώην θυγατρικής της Leonardo από την τουρκική Baykar, στην οποία εστιάζουν οι περισσότεροι, είναι σίγουρα η εκπόρθηση της ευρωπαϊκής αμυντικής αγοράς από την Τουρκία, εκ των έσω, υπάρχει μια άλλη πτυχή, ίσως και σημαντικότερη και αφορά τη μεταφορά τεχνολογίας και τη χρήση προηγμένων υποδομών παραγωγής.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Leonardo, Roberto Cingolani, η εταιρεία του θα κατασκευάσει δομές από σύνθετα υλικά (compοsites) για το μη επανδρωμένο μαχητικό Kizilelma της Baykar, στις εγκαταστάσεις της στο Grottaglie στο πλαίσιο της κοινοπραξίας LBA Systems.
Να θυμίσουμε ότι η LBA Systems, η κοινοπραξία Leonardo–Baykar ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2025 με μερίδια 50-50. Όπως είχε ανακονωθεί τότε στόχος της είναι ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η πιστοποίηση και η υποστήριξη προηγμένων μη επανδρωμένων αεροπορικών συστημάτων για τις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές.
Η συνεργασία συνδυάζει τις πλατφόρμες της Baykar (TB2, TB3, Akinci, Kizilelma) με τα ηλεκτρονικά συστήματα, ωφέλιμα φορτία και -κυρίως- την τεχνογνωσία πιστοποίησης της Leonardo. Στο πλαίσιο αυτό, το εργοστάσιο στο Grottaglie, στη νοτιοανατολική Ιταλία, θα αναλάβει την κατασκευή δοκιμών συγκροτημάτων σύνθετων υλικών για το UCAV Kizilelma.

Σημειώνεται ότι η εγκατάσταση αυτή ήδη παράγει τέτοια συγκροτήματα τμήματα για τα Boeing 787, αλλά και για όλα τα προγράμματα αεροπλάνων και ελικόπτερων που ενσωματώνουν τέτοια υλικά κατασκευής, γεγονός που υποδηλώνει υψηλή τεχνολογική ικανότητα. Η συμβολή του Grottaglie εντάσσεται στην ιταλική στρατηγική παραγωγής, με άλλες τοποθεσίες να αναλαμβάνουν την τελική συναρμολόγηση και ολοκλήρωση διαφορετικών πλατφορμών της Baykar.

Οι άλλες αυτές εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν τις:
- Ronchi dei Legionari: Τελική συναρμολόγηση των ναυτικού ρόλου, TB3, με ενσωμάτωση αισθητήρων και οπλισμού.
- Villanova d’Albenga: Συναρμολόγηση των TB2 και Akinci, αξιοποιώντας τις υποδομές της Piaggio Aerospace.
- Τορίνο και Ρώμη: Κέντρα πιστοποίησης μηχανικής και καινοτομίας για διακλαδικές τεχνολογίες.
Ένας από τους στρατηγικούς στόχους είναι η δημιουργία UCAV πιστοποιημένων από την ΕΕ και έτοιμων για εξαγωγή, μέσω του συνδυασμού τουρκικών πλατφορμών με ευρωπαϊκά συστήματα. Αναφέρεται εδώ, η εκτίμηση της ευρωπαϊκής αγοράς που για μη επανδρωμένα μαχητικά και drones κρούσης, θα φθάσει σε $100 δις μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Επιπλέον επιδιώκεται η υλοποίηση δυνατοτήτων συνεργασίας επανδρωμένων–μη επανδρωμένων πλατφορμών (MUM-T) και η ανάπτυξη τεχνολογιών δράσης ΜΕΑΜ σε σμήνος για μελλοντικά σενάρια μάχης.









