Η έρευνα που κάνουμε σε τακτικά διαστήματα σε πλοία που θα χαρακτηρίζαμε σαν πιθανές λύσεις για το Πολεμικό μας Ναυτικό, “πέσαμε πάνω” σε πολύ ενδιαφέροντα βίντεο από δοκιμές που κάνουν οι αμερικανικές LCS κλάσης Freedom (αντίστοιχες κάνει και οι LCS κλάσης Independence). Το USN έκανε λοιπόν δοκιμές που συνηθίζει στα πλοία του, είτε υπερυψηλών ταχυτήτων, είτε, το πιο ενδιαφέρον, ισχυρών εκρήξεων κοντά στο πλοίο. Οι τελευταίες προσομοιάζουν εκρήξεις ναρκών σε μικρή απόσταση, και κατά πόσο αυτές μπορούν να επηρρεάσουν το αξιόπλοο του σκάφους. Δείτε το πρώτο πολύ ενδιαφέρον βίντεο…
Υπενθυμίζουμε πως οι LCS Freedom είναι κατασκευασμένες από χάλυβα στο σκάφος, ενώ μεγάλο κομμάτι της υπερκατασκευής είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με ενισχύσεις κεραμικής θωράκισης. Η θωράκιση της Freedom Class είναι απόρρητη, αλλά θεωρείται πως παρέχει προστασία ανάλογη ή και ανώτερη υπερκατασκευής από χάλυβα, χωρίς όμως να προσθέτει βάρος σε μεγάλο ύψος, κάτι που θα επηρρέαζε την ευστάθεια του πλοίου. Εδώ να πούμε πως μόνο η LCS Independence Class έχει σκάφος από αλουμίνιο, και το να θεωρούμε πως η LCS (MMSC αν μιλάμε για το ελληνικό πλοίο που εξετάζει το ΠΝ), είναι ένα σοβαρό λάθος.
Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα
Τώρα, οι δοκιμές αντοχής που κάνει το USN είναι μοναδικές, ενώ αξίζει τον κόπο να παρακολουθήσετε παρακάτω και τις δοκιμές που κάνει η LCS σε υπερυψηλές ταχύτητες. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπει κάποιος ένα πλοίο μεγέθους φρεγάτας να κινείται με 45+ κόμβους, αν και η MMSC, θα επιτυγχάνει χαμηλότερες ταχύτητες λόγω αυξημένου βάρους. Η ύπαρξη των waterjets, που κάποιοι τους θεωρούν προβληματικούς, έχουν πλέον κερδίσει το δικό τους κοινό ειδικά στην ακτοπλοία, ενώ αξίζει τον κόπο να σκεφτεί κάποιος τους ελιγμούς που μπορεί να κάνει ένα τέτοιο πλοίο.