To ptisidiastima.com & navaldefence.gr, συνεχίζει να δίνει “βήμα” στους αναγνώστες/σχολιαστές μας. Όταν τα σχόλια, είναι τεκμηριωμένα, ακόμη κι αν δεν συμφωνούν με άλλα άρθρα μας, θεωρούμε τιμή μας να τα δημοσιεύουμε. Έτσι πιστεύουμε ότι προάγουμε το δημιουργικό διάλογο μεταξύ των σχολιαστών μας, και του περιοδικού. Μακάρι, όλη αυτή η προσπάθεια, να έχει αποτέλεσμα έναν ακόμη καλύτερο δημόσιο διάλογο, που θα μπορέσει να προσφέρει ίσως στο μέλλον περισσότερο. Πάντα πιστεύαμε, πιστεύουμε, και θα πιστεύουμε στη Δημοκρατία. Σας ευχαριστούμε όλους που είστε μαζί μας. Λάθη κάνουμε, αλλά έχουμε όλους εσάς, κριτές στο έργο μας, και έτσι γινόμαστε καλύτεροι. Η ΠΤΗΣΗ δεν έχει “γραμμή”, δεν στηρίζει ή απορρίπτει κάτι. Φυσικά και έχει ΑΠΟΨΗ.
Παρακάτω, το εκτενές σχόλιο του καλού μας φίλου, που ανέπτυξε την άποψή του, έτσι όπως εκείνος πιστεύει, με τις δικές του προσλαμβάνουσες, και τον ευχαριστούμε που τη μοιράστηκε μαζί μας. Συμφωνούμε μαζί του; σε πολλά όχι! Αλλά ήρθε, άψογα και τεκμηριωμένα και είπε την άποψή του. Παρακαλούμε λοιπόν τους υπόλοιπους φίλους μας, με ανάλογου ύφους σχόλια, να τιμήσουν την προσπάθεια του KyrNG, συμφωνούν ή διαφωνούν. Δεν έχουμε αλλάξει λέξη από το σχόλιο, και κατόπιν παράκλησής του, δεν δημοσιεύουμε προσωπικά στοιχεία.
του KyrNG
Με αφορμή το άρθρο «Εκτός δράσης τα 5 στα 6 βρετανικά αντιτορπιλικά Type 45» (https://www.ptisidiastima.com/five-out-of-six-type-45-destroyers-out-of-action/#comment-311848), η πρώτη σκέψη που έρχεται στο νου είναι:
Συμβαίνει και στους καλύτερους!
Με αφορμή αυτό το άρθρο, λοιπόν, θα ήθελα να καταθέσω μερικές σκέψεις για το πρόγραμμα των φρεγατών μας, και τον κίνδυνο να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχες καταστάσεις, όχι μόνο στο σύστημα πρόωσης.
Σε όλους τους τομείς της ζωής μας, αλλά και στην άμυνα, υπάρχει πάντοτε το δίλημμα αν πρέπει και μπορούμε να είμαστε πρωτοπόροι, ή απλά να μειώνουμε το ρίσκο επιλέγοντας υφιστάμενες αποδεδειγμένα αξιόπιστες λύσεις. Το ΠΝ απέδειξε στο ένδοξο παρελθόν του ότι πίστευε στην καινοτομία και στην πρωτοπορία. Για αυτό τον λόγο είναι από τα πρώτα ναυτικά στον κόσμο και έχει συσσωρεύσει τεράστια εμπειρία στην χρήση υποβρυχίων. Ομοίως και με τις πυραυλακάτους.
Σήμερα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της ιστορίας του όπου πρέπει να ισορροπήσει μεταξύ μιας άμεσης ανάγκης αντικατάστασης μεγάλου αριθμού κύριων μονάδων (λόγω block obsolescence) και της ανάγκης εισαγωγής καινοτομίας και πρωτοπορίας ως αντιστάθμισμα στην εξ ανατολών απειλή της πατρίδας μας.
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τους έξι προκριθέντες κατασκευαστές, αποτελούν ένα αμάλγαμα καινοτομίας και χαμηλού ρίσκου. Το ΠΝ καλείται να κρίνει ποιο είναι το αποδοτικότερο μείγμα.
Τι εντέλει όμως αποτελεί Καινοτομία, και πότε η Καινοτομία αυτή μπορεί να είναι ένα καλά υπολογισμένο ρίσκο; Και εντέλει η καινοτομία ή το ρίσκο αναφέρονται στο σύνολο του πλοίου, ή στα επιμέρους συστήματα του; Τα αντιτορπιλικά Type 45 είναι αδιαμφισβήτητης αξίας πολεμικά πλοία. Η πρωτοπορία τους στο σύστημα πρόωσης (integrated electric propulsion) και η χρήση intercooler στους αεριοστρόβιλους ήταν εξαιρετικό δείγμα καινοτομίας και θάρρους. Παρόλο που εντέλει υπάρχει σχεδιαστικό σφάλμα (design flaw), το οποίο τώρα το RN καλείται να αντιμετωπίσει. Ας αναλογιστούμε, όμως, αν κινδυνεύουμε (και πόσο) να υπάρχουν αντίστοιχα θέματα σε όλες τις προτάσεις για τις ελληνικές φρεγάτες:
HF2: “Αγαπημένο” πλοίο πολλών συν-σχολιαστών, το οποίο εγείρει έντονα αισθήματα αρνητικού φανατισμού. Ποιος ο κίνδυνος όμως στο συγκεκριμένο πλοίο; Είναι τα…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ