Νέες φωτογραφίες από τις δοκιμές του μη επανδρωμένου τουρκικού τζετ, Kizilelma, κυκλοφόρησαν, καθώς το αεροσκάφος στην 3η του πτήση έφθασε σε υψόμετρο 20.000 ποδών. Στις φωτό φαίνονται αρκετές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες (ή η απουσία τους…) καθώς το πρώτο πρωτότυπο που τώρα τεστάρεται όπως φαίνεται απέχει αρκετά από την τελική μορφή.
Έτσι στην παρακάτω φωτό που εμφανίζεται καθαρά το κάτω μέρος της ατράκτου, απουσιάζουν οι θύρες ανάσυρσης των σκελών προσγείωσης, τα οποία είναι μόνιμα εκτεταμένα. Στο μπροστινό σκέλος φαίνεται μόνο να υπάρχει θυρίδα ανάσυρσης αν και αυτή μάλλον πρόχειρη. Επίσης η εσωτερική αποθήκη οπλισμού, στο κέντρο της ατράκτου, είναι κλεισμένη, άρα ούτε και εδώ έχουμε τον μηχανισμό ανοίγματος και τις θύρες της. Γενικότερα όλη η κοιλιακή επιφάνεια έχει εμφανή τα σημάδια από πριτσίνια και βίδες, οπότε δεν είναι τελικής επεξεργασίας και φινιρίσματος, που όλα αυτά πρέπει να τα «μειώσει» για να εξασφαλίσει και σχετικά χαμηλό αποτύπωμα στο ραντάρ.
Το ίδιο ισχύει και για τις διάφορες κεραίες που εξέχουν, π.χ. κοντά στα ακροπτερύγια. To ρύγχος του αεροσκάφους επίσης ίσως αλλάξει σε σχήμα, όταν ενσωματωθεί και το ραντάρ AESA που αναμένεται από την Aselsan.
Οι παρατηρήσεις αυτές δεν είναι ασυνήθιστες για αρχικό πρωτότυπο, που φαίνεται να έχει κατασκευαστεί σε βασική μορφή ώστε να ξεκινήσουν οι πτητικές δοκιμές που είναι και κρίσιμες. Ώστε στην πορεία να συμπληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών με νέα πιο εξελιγμένα πρωτότυπα, για δοκιμές ηλεκτρονικών, όπλων κ.λπ.
Πάντως εντύπωση κάνει η δήλωση του Selcuk Bayraktar, ενός από τα δύο αδέλφια, επικεφαλής της κατασκευάστριας Baykar ότι το Kizilelma προορίζεται να μπει σε παραγωγή από τις αρχές του 2024, δηλαδή σε λιγότερο από ένα χρόνο. Δηλαδή πολύ μικρό διάστημα για να ολοκληρωθούν οι δοκιμές της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Μια υπόθεση είναι να ξεκινήσει η παραγωγή σε χαμηλό ρυθμό με κάποια αεροσκάφη «εξέλιξης», μέχρι να ολοκληρωθεί η τελική μορφή.