To πρόγραμμα μαχητικού 6ης γενιάς, Βρετανίας, Ιαπωνίας, Ιταλίας, γνωστό ως GCAP (με βάση το παλαιότερο Tempest), σαφώς έχει επιταχύνει την εξέλιξη του, σε αντίθεση με εκείνο Γαλλίας-Γερμανίας-Ισπανίας. Έτσι το τελευταίο βήμα ήταν η εμβάθυνση της συνεργασίας των 3 κύριων εταίρων της κοινοπραξίας, που έχει αναλάβει την κατασκευή του κινητήρα για το νέο μαχητικό. Αυτές είναι η βρετανική Rolls Royce, η ιταλική Avio Aero και η ιαπωνική IHI, που επιδιώκουν την παρουσίαση και του πρώτου δείγματος δοκιμών.
Η κοινοπραξία, που εξελίσσεται τώρα σε αυτόνομη πολυεθνική, μελετά όχι μόνο την σχεδίαση του κινητήρα αλλά και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών μεταλλουργίας, χύτευσης, κ.ο.κ. Το GCAP θα είναι δικινητήριο, ενώ το 2027 αναμένεται να κάνει πρώτη πτήση ένα αεροσκάφος δοκιμών/εξέλιξης (όχι το τελικό σχέδιο), το οποίο ήδη είναι σε φάση συναρμολόγησης.
Οι 3 εταίροι έχουν μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή αεροπορικών κινητήρων, όπου πέρα από τη Rolls Royce, η ΙΗΙ παράγει στην Ιαπωνία τον F110 για το εγχώριο μαχητικό F-2, όπως και πολλούς πολιτικούς τουρμποφάν με άδεια από την General Electric, την Pratt & Whitney, την Rolls Royce κ.α. Η ιταλική Avio Aero μετέχει στην κατασκευή του κινητήρα EJ200 των Eurofighter, του F135 των F-35, ενώ παράγει και εξαρτήματα για turboprop, όπως τον TP400 που χρησιμοποιεί το μεταγωγικό A400M.