H Νότια Κορέα σχεδιάζει να παύσει σταδιακά την καθήλωση του στόλου των 120 μαχητικών της αεροσκαφών KF-16 αυτήν την εβδομάδα. Τα αεροσκάφη είχαν σταματήσει τις πτητικές τους δραστηριότητες μετά από ένα μη θανατηφόρο ατύχημα τον Φεβρουάριο, όταν ένα αεροσκάφος του τύπου χάθηκε σε ατύχημα.
Το διθέσιο KF-16D έπεσε στην Κίτρινη Θάλασσα στις 27 Φεβρουαρίου, περίπου 13 λεπτά μετά την απογείωση από αεροπορική βάση στο Γκουνσάν, 274 χιλιόμετρα νότια της Σεούλ. Οι πιλότοι στο αεροπλάνο εκτινάχθηκαν με ασφάλεια.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας από μια ομάδα αξιωματικών και εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένων κι από τον κατασκευαστή του αεροσκάφους Lockheed Martin, μια αστοχία υλικού στην παροχή καυσίμου στον θάλαμο καύσης οδήγησε στην παύση παροχής καυσίμου με αποτέλεσμα να «κρατήει» ο κινητήρας.
Σε ανακοινωθέν της η Αεροπορία της Νότιας Κορέας σημειώνει ότι γίνεται προσπάθεια να επαληθευθεί τι ακριβώς προκάλεσε την παύση της τροφοδοσίας καυσίμου προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη αναφερθείσα περίπτωση τέτοιου προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου που θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να «κρατήσει» ο κινητήρας.
Σημειώνεται πάντως ότι η Αεροπορία πραγματοποίησε ειδικούς ελέγχους στα αεροσκάφη και αντικατέστησε ένα εσωτερικό φίλτρο που θεωρείται κρίσιμο μέρος του συστήματος, και τώρα τα αεροσκάφη προβλέπεται να επανέλθουν σταδιακά στο πτητικό τους πρόγραμμα.
Τα KF-16C/D παραδόθηκαν στην Αεροπορία της Νότιας Κορέας από το 1994 (Peace Bridge II) μέχρι το 2004 (Peace Bridge III). Τα αεροσκάφη του τύπου φέρουν κινητήρα Pratt & Whitney F100-PW-229.