Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αμύνης του Καναδά, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία διερεύνησης για μεγάλη επέκταση του στόλου των υποβρυχίων της χώρας, με στόχο 12 νέα σκάφη, συμβατικής πρόωσης, με ικανότητα πλεύσης κάτω από μεγάλες εκτάσεις πάγου.
Έτσι το φετινό φθινόπωρο αναμένεται να εκδοθεί και επίσημη πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους διεθνείς κατασκευαστές, ενώ ήδη διεξάγονται σχετικές συζητήσεις και συναντήσεις.
Έχει όμως ενδιαφέρον η αιτιολόγηση μιας τέτοιας αγοράς (που εφόσον προχωρήσει θα είναι το μεγαλύτερο τρέχον πρόγραμμα διεθνώς, προμήθειας συμβατικών υποβρυχίων), καθώς αναφέρεται πως λόγω κλιματικής αλλαγής, πολλές από τις μέχρι σήμερα παγωμένες θαλάσσιες εκτάσεις του Καναδά, γίνονται σταδιακά προσβάσιμες στην ναυσιπλοία. Αλλά και πως μιας και αυτές οι εκτάσεις κρύβουν σημαντικό υποθαλάσσιο πλούτο, αλλά και προβλέπεται να γίνουν σημαντικό εμπορικό πέρασμα μέταξύ Ασίας και Ευρώπης (μέσω Αρκτικής δηλαδή), τόσο μεγαλώνει και η ανάγκη ελέγχου τους.
Έτσι η κλιματική αλλαγή “αποκαλύπτει” σταδιακά νέες θάλασσες σε Βορρά και Νότο, όπου είναι ήδη γνωστή η μεγάλης έκτασης προσπάθεια όλων των εκεί παράκτιων χωρών, όπως της Ρωσίας και ειδικά στην Αρκτική, να “κατοχυρώσουν” ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα. Οπότε ο Καναδάς, η χώρα με την μεγαλύτερη ακτογραμμή παγκοσμίως, βλέπει την ανάγκη για μεγαλύτερο στόλο, και επιφανείας και υποβρυχίων να αυξάνεται κατά πολύ.
Σήμερα η χώρα διατηρεί μόλις 4 υποβρύχια, κλάσης Victoria, τα οποία αγοράστηκαν μεταχειρισμένα από τη Βρετανία (εκεί ως κλάση Upholder) στις αρχές της δεκαετίας του 2000.