Σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού διευθυντή της Turkish Aerospace Industries (TAI) η συνολική παραγωγή του εγχώριου μαχητικού Kaan μπορεί να φθάσει τα 300 αεροσκάφη, με πάνω από 100 να προορίζονται για την Τουρκική Αεροπορία. Ενώ τα παραπάνω θα μπορεί να είναι διεθνείς πελάτες.
Το δεύτερο είναι το ενδεικτικό – και αναμενόμενο- για τις προθέσεις της Τουρκίας, να αναδυθεί και στον παγκόσμιο χάρτη κατασκευαστών μαχητικών αεροσκαφών, που έως σήμερα έχει ελάχιστα μέλη. Η τουρκική αυτή πρόθεση είναι λογική καθώς η μαζική παραγωγή θα μειώσει το κόστος μονάδας και θα επιμερίσει το αρχικό κόστος ανάπτυξης, που τώρα το χρεώνεται αποκλειστικά το τουρκικό κράτος.
Ποιοί θα μπορούσαν να είναι οι μελλοντικοί διεθνείς πελάτες; Αζερμπαϊτζάν και Πακιστάν ήδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για βιομηχανική συμμετοχή και μεταφορά τεχνογνωσίας, με το δεύτερο, το Πακιστάν να έχει και μεγαλύτερα περιθώρια αγορών καθώς διατηρεί μια δυναμική αεροδιαστημική βιομηχανία με κινεζική τεχνογνωσία. Πρόσφατα το Kaan επιδείχθηκε και στον υπουργό Άμυνας της Σαουδικής Αραβίας, μια χώρα η οποία και έχει τεράστια κονδύλια αλλά και πρόθεση αναβάθμισης της στον αμυντικό χώρο με δικές της παραγωγές. Σε επόμενο στάδιο το Κaan, αν έχει μια “λογική τιμή”, ίσως αποτελέσει την λύση ως “μεγάλο μαχητικό”, αναδυόμενων δυνάμεων που δεν θα μπορούν ή δεν θα επιθυμούν να αγοράσουν αντίστοιχο από μια υπερδύναμη.
Έχει λοιπόν τόσο μέλλον το Kaan; Μόνο αν αποδείξει πρώτα – εντός της επόμενης δεκαετίας- ότι έχει φτάσει σε κάποιο επίπεδο ωριμότητας και λειτουργικότητας που να το καθιστούν αρκετά ανταγωνιστικό. Αν αυτό το καταφέρει η Τουρκία, ναι, τα αρχικά 30-40 που θα προμηθευθεί η Αεροπορία της θα μας απασχολήσουν σοβαρά ως δυνητική απειλή.