15.5 C
Athens
Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑJunkers Ju-187, o αντικαταστάτης του Stuka που δεν ήρθε ποτέ

Junkers Ju-187, o αντικαταστάτης του Stuka που δεν ήρθε ποτέ

- Advertisement -

Το Junkers Ju-187 ήταν ένα βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης, το οποίο σχεδιάστηκε ως ο διάδοχος του Ju-87 Stuka, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αεροσκάφη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ανάπτυξη του ξεκίνησε στα μέσα του πολέμου, όταν η Luftwaffe αντιμετώπιζε πλέον ολοένα και μεγαλύτερες απώλειες στις Μοίρες των Stuka, και η ανάγκη για ένα πιο προηγμένο και αποτελεσματικό αεροσκάφος κάθετης εφόρμησης έγινε επιτακτική.

Μεταξύ των κύριων καινοτομιών που προτάθηκαν για το Ju-187 ήταν η εισαγωγή ενός  περιστρεφόμενου πυργίσκου πολυβόλων στο πίσω μέρος του πιλοτηρίου, ο οποίος θα επέτρεπε στον πυροβολητή να αντιμετωπίζει εχθρικά μαχητικά από οποιαδήποτε κατεύθυνση και με μεγαλύτερη ισχύ πυρός. Αυτή η λύση υποτίθεται θα βελτίωνε την μεγάλη ευπάθεια του Stuka σε επιθέσεις από τα νώτα, με την καινοτομία όλο το ουραίο να περιστρέφεται (!) εν πτήσει προς τα κάτω, ώστε να δίνει μεγαλύτερο πεδίο βολής προς τα πίσω. Επιπλέον, το Ju-187 θα διέθετε ισχυρότερο κινητήρα, πιθανώς έναν Junkers Jumo 213 ή έναν Daimler-Benz DB 603, για μεγαλύτερη ισχύ. Η μέγιστη ταχύτητα του αεροσκάφους εκτιμάτο ότι θα ήταν γύρω στα 500-550 km/h, σημαντικά υψηλότερη από τα 380-400 km/h του Ju-87, ενώ θα υπήρχαν ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης, ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση.

Βελτιωμένη θα ήταν η θωράκιση για την προστασία του πληρώματος και των κρίσιμων μηχανικών συστημάτων, παίρνοντας μαθήματα από τις απώλειες του Ju-87. Το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει έως 1.800 kg βομβών, παρόμοιο φορτίο με το Ju-87, αλλά με πιο προηγμένα συστήματα στοχευσης. Επιπλέον, θα διέθετε επιπλέον πολυβόλα ή πυροβόλα στις πτέρυγες, για άμυνα αλλά και επίθεση.

Η εκτιμώμενη ακτίνα δράσης του Ju-187 θα ήταν γύρω στα 1.200-1.500 km, ανάλογα με το φορτίο βομβών και τις συνθήκες πτήσης. Το αεροσκάφος θα διατηρούσε το διμελές πλήρωμα του Ju-87, με πιλότο και και πυροβολητή/παρατηρητή.

Ωστόσο, η περαιτέρω ανάπτυξη του Ju-187 αντιμετώπισε δυσκολίες. Η πολυπλοκότητα του περιστρεφόμενου πυργίσκου και του ουραίου, η διαπίστωση ότι οι επιδόσεις τελικά δεν θα ήταν τόσο καλύτερες από το Stuka, που να αξίζει η εμφάνιση ενός νέου μοντέλου, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες απαιτήσεις της πολεμικής προσπάθειας της Γερμανίας, οδήγησαν σε καθυστερήσεις και τελικά στην ακύρωση του προγράμματος. Επιπλέον, η χρήση των βομβαρδιστικών κάθετης εφόρμησης ήταν όλο και πιο αμφισβητήσιμη στο πεδίο της μάχης, καθώς τα εχθρικά μαχητικά, όπως και η αντιαεροπορική άμυνα, γίνονταν πιο αποτελεσματικά.

Το Ju-187 παρέμεινε έτσι ένα ενδιαφέρον “τι θα μπορούσε να είχε γίνει” στην ιστορία της αεροπορίας. Αλλά, ακόμα και είχε ολοκληρωθεί και εισέλθει σε υπηρεσία, δεν θα είχε καταφέρει να αλλάξει την πορεία των αεροπορικών επιχειρήσεων της Γερμανίας στα  τελευταία χρόνια του αιματηρού πολέμου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Δεκεμβρίου 627: Μάχη της Νινευί, ο θρίαμβος...

2
Ο βυζαντινός στρατός με επικεφαλής τον αυτοκράτορα Ηράκλειο συντρίβει τον περσικό στη Μεσοποταμία, έξω από την αρχαία πόλη της Νινευί.Η εκστρατεία του Ηρακλείου έλαβε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

F-15EX No 16 και No 17, ένα πάει ένα έρχεται

Μετακίνηση του Boeing F-15EX No 17 ανάμεσα σε υπόστεγα συναρμολόγησης με το No 16 να έχει εκτελέσει την πρώτη του πτήση μια εβδομάδα νωρίτερα.https://www.youtube.com/watch?v=2Cx0ZPSYoCgΝα...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 66, Δεκέμβριος 2025 κυκλοφορεί!

Το τεύχος μας Δεκεμβρίου 2025 είναι στα περίπτερα με επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και αναλύσεις.  Παρόλα αυτά λόγω των καιρικών συνθηκών και προβλημάτων κυκλοφορίας...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Δεκεμβρίου 627: Μάχη της Νινευί, ο θρίαμβος του Ηρακλείου επί των Περσών

Ο βυζαντινός στρατός με επικεφαλής τον αυτοκράτορα Ηράκλειο συντρίβει τον περσικό στη Μεσοποταμία, έξω από την αρχαία πόλη της Νινευί.Η εκστρατεία του Ηρακλείου έλαβε...